• Hawtan

Kvinnor gillar inte sex, punkt!

Jag är trött på alla "experter" som menar att kvinnor och män gillar sex lika mycket! Det är ju, naturligtvis, inte sant!

Kvinnor vill ha ett förhållande, sex är ett redskap i början för att försöka vinna den man som hon vill ha. Sex är sedan en nödvändighet att få barn. Efter detta, när mannen är vunnen och barnen födda, försvinner intresset för sex helt hos kvinnor. För om kvinnor gillade sex lika mycket även efter vunnet förhållande och barn, så skulle det finnas samma fenomen för hetrosexuella som i bögvärlden, ställen där man och kvinna kan mötas för sex, sex och sex. Så är det ju inte, bevis nog!

• Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!
  • sweshe
    grind skrev 2015-10-24 22:55:47 följande:

TS överdriver men har rätt i storavdrag. Kvinnor gillar inte sex lika mycket som män.

kanske inte i procent, men alla är olika
  • Anonym (Betraktaren)
    grind skrev 2015-10-24 22:55:47 följande:

TS överdriver men har rätt i storavdrag. Kvinnor gillar inte sex lika mycket som män.

Det gör dom visst. Det är bara det att det är mycket mer socialt accepterat att vara kåt som fan om man är man.
  • gammsosse

Det finns statistik som belyser detta, så att vi inte måste bråka baserat på våra individuella situationer.

30% av alla kvinnor över 40 har aldrig sex. Men, 70% har det

Båda könens sexualitet avtar ganska kraftigt efter 30-35, kvinnornas dock mer.

Det kanske har med biologin att göra ?? Funktionen har tjänat ut sitt syfte.

• Har gjort det
    gammsosse skrev 2015-10-24 23:18:19 följande:

Det finns statistik som belyser detta, så att vi inte måste bråka baserat på våra individuella situationer.

30% av alla kvinnor över 40 har aldrig sex. Men, 70% har det

Båda könens sexualitet avtar ganska kraftigt efter 30-35, kvinnornas dock mer.

Det kanske har med biologin att göra ?? Funktionen har tjänat ut sitt syfte.

Var hittar du den statistiken?
  • grind
    Anonym (Betraktaren) skrev 2015-10-24 23:17:34 följande:

Det gör dom visst. Det är bara det att det är mycket mer socialt accepterat att vara kåt som fan om man är man.

Ursäkta mig men det du skriver är trams och detvisar också verkligheten samt forskning.

En stor del av haveriet i dagens samhälle beror på oviljan att ta till sig fakta.
  • ting

Och det är fel på kvinnan?

Du tror inte det kan bero på dej?

Som kvinna slutar mitt intresse att ha sex om mannen inte uppfyller mina intressen hur han ska vara. Han håller sej gärna väl och intressant i början för att vinna mitt intresse. När förhållandet är säkrat är han inte i behov av att föra sej.

Därmed avtar också mitt intresse.

• Anonym (Betraktaren)
    grind skrev 2015-10-25 08:35:50 följande:
    Ursäkta mig men det du skriver är trams och detvisar också verkligheten samt forskning.

En stor del av haveriet i dagens samhälle beror på oviljan att ta till sig fakta.
    Vilken forskning?
  • grind
    Anonym (Betraktaren) skrev 2015-10-25 08:43:44 följande:

Vilken forskning?

Ja du, att du har hållt till i en garderob hella livet och har stora kunskapsluckor får du åtgärda själv. Det här är vedertagen kunskap.
  • Anonym (Betraktaren)
    grind skrev 2015-10-25 08:47:04 följande:
    Ja du, att du har hållt till i en garderob hella livet och har stora kunskapsluckor får du åtgärda själv. Det här är vedertagen kunskap.
    Haha så brukar det låta när folk som inte har nån som helst koll vräker ur sig dumheter. Snarare du som levt i en garderob hela livet.Be folk kolla upp sina egna dumheter är ett klassisk grepp från folk som har nollkoll.

Och du, ett tips, snacka inte om forskning och fakta om du inte kan backa upp dom på nåt sätt. Du gör bara bort dig.
  • grind
    Anonym (Betraktaren) skrev 2015-10-25 08:54:30 följande:

Haha så brukar det låta när folk som inte har nån som helst koll vräker ur sig dumheter. Snarare du som levt i en garderob hela livet.Be folk kolla upp sina egna dumheter är ett klassisk grepp från folk som har nollkoll.

Och du, ett tips, snacka inte om forskning och fakta om du inte kan backa upp dom på nåt sätt. Du gör bara bort dig.

Att män har starkare sexdrift än kvinnor är vedertaget. Du säger att du inte har koll i ämnet men skaffa det då innan du börjar diskutera.

Nej, jag har varken tid, lust eller ork att hjälpa dig och det ska inte behövas. Du har uppenbarligen inget intresse i frågan när detta gått dig förbi.
Svar på tråden Kvinnor gillar inte sex, punkt!