BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Får bara gå på kortison en v tydligen.. Men ska försöka få dom att förstå att jag klarar inte mig utan. Jag kräks verkligen var 5 min utan. Då får de ge mig en mindre dos o kräka 1 gång i h.. Jag orkar inte mer annars
Illamående och sömnen försvann. Pigg som bara den i en sjukhussäng i lund..
Får bara gå på kortison en v tydligen.. Men ska försöka få dom att förstå att jag klarar inte mig utan. Jag kräks verkligen var 5 min utan. Då får de ge mig en mindre dos o kräka 1 gång i h.. Jag orkar inte mer annars
Jag är ganska ung, blir 22 nu i sommar och bor för tillfället nere i skåne.
Är det någon annan här i gruppen som är i liknande ålder eller kanske är bosatt i de södra delarna av Sverige? :)
Jag är ganska ung, blir 22 nu i sommar och bor för tillfället nere i skåne.
Är det någon annan här i gruppen som är i liknande ålder eller kanske är bosatt i de södra delarna av Sverige? :)
Jag mår också illa, är i vecka 8 nu. Har mått illa sedan vecka 5-6 trodde vi men eftersom det visade sig att jag inte var så långt gången så måste det ha börjat redan runt vecka 3-4! trodde inte ens det var möjligt att må dåligt så tidigt. Mår mer illa den här graviditeten än förra. Dock kräktes jag mer förra gången jag var gravid. Låg nu runt vecka 4-5 nästan en vecka i sängen pga. illamåendet. Fick primperan utskrivet men läkaren tyckte nästan att jag överdrev, och att det lät som "vanligt graviditetsillamående" och "att vara gravid är ingen sjukdom utan ett tillstånd" vet inte vart han ville komma med det, jag bad ju inte direkt om en sjukskrivning. Däremot så gick den där extrema konstanta illamående bergochdalbanan över samma dag som jag fick medicinen utskriven så hann aldrig börja ta den. Mår illa nu till och från under dagarna men mest på kvällarna. Försöker liksom läkaren sa att använda alla trix som går och undvika att ta medicinen, har inte velat ta den än då han sa att "egentligen ska du inte äta några mediciner innan vecka 12". Åt medicin förra graviditeten men då hamnade jag ju också på sjukhus pågrund utav mina kräkningar men illamåendet brukar ju minska efter vecka 13 så det är ju innan dessa veckor som medicinen oftast är som nödvändigast :S
Mina trix och det ända som faktiskt fungerar mot illamåendet är LAKRITS älskar lakrits så inga problem att äta det, dock så ska man ju inte äta så mycket lakrits så brukar begränsa mig till en 5-6 lakrits nappar under en dag :) eller en liten påse med sötlakrits :) Läkaren förslog citrus frukter också framförallt citron men inte så frestad av tanken att gå runt och suga på en citron :P
Har en kompis som vill på grönan, är i v8 7+6 kan jag åka karuseller?
Jag har haft känslan av detta länge nu.
Jag satt på toastolen medan lillan badade. Tänkte att det kan bara inte finnas ett levande foster i magen. Jag kan slå vad med mig själv om det..
Satte mig på toan och skulle kissa och vad händer då? Massor av bruna flytningar.
Precis som vid mitt MA..
Ringt akuten 4 gånger men ingen som svarar. Vet inte om dom gör vul på akuten här..
Vill inte bara gå och vänta.. :(