• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • ardagan
    PlusLängtan skrev 2015-07-04 04:38:45 följande:

Ardagan: Så tråkigt att höra! Beklagar verkligen. Lycka till nästa gång, när ni orkar försöka igen!

Tack! Egentligen har jag de tre barn jag vill ha och detta var en helt oplanerad graviditet så mest troligen blir det inte fler försök, om jag inte ändrar mig helt...
  • SsJj

Ardagan jag beklagar verkligen! Vilken hemsk upplevelse för er och tufft med en sådan sorg att bära på. Skönt att redan ha tre skatter att pussa extra mycket på. KRAM!

Och jag säger det igen, jag kan inte begripa hur vi kan ha haft sån otur här i tråden. Och att det fortsätter så långt fram i veckorna.. Iaf jag känner mig lite extra orolig. Jag har verkligen lärt mig att allt kan hända under en graviditet så jag håller mig alltid lite beredd. Det lärde jag mig redan med första dottern och med henne fick vi veta att hon låg i säte 11 dagar innan beräknat datum så henne fick vi åka och plocka ut med snitt med en gång..

• PlusLängtan
    Ensamstående1980 skrev 2015-07-05 17:25:39 följande:

Tack PlusLängtan :)

Spännande resa detta! Längtar just nu till mitt Rul den 3/8, om jag inte har helt fel för mig så kanske man kan få veta vem det är som bor där inne då också? :)

Jag och min man funderar också på att höra vem det är som bor där inne. Men jag har hört att det inte är alla ställen som dom vill berätta vad det är för kön på bebisen. Det visar sig väl. Men jag tror vi kommer fråga :)
  • Kauwe

Hur är det med er andra - känner ni mycket av babyn i magen? Känner ni också utanpå då den rör sig?

Tycker jag så sällan känner något, fastän jag är 17+3, och det var ungefär denna tid min man kände rörelser med ettan. Ok, har några kilo fler nu än senast, som säkert "dämpar" rörelser utåt, men jag fortsätter oroa mig fastän jag fick höra hjärtslag senaste vecka Obestämd Den enda jag egentligen känner är då livmodern blir spänd åt ena hållet uppåt, oftast på morgonen eller kvällen då jag ligger i sängen...

• velvet
    Kauwe skrev 2015-07-06 12:54:41 följande:

Hur är det med er andra - känner ni mycket av babyn i magen? Känner ni också utanpå då den rör sig?

Tycker jag så sällan känner något, fastän jag är 17+3, och det var ungefär denna tid min man kände rörelser med ettan. Ok, har några kilo fler nu än senast, som säkert "dämpar" rörelser utåt, men jag fortsätter oroa mig fastän jag fick höra hjärtslag senaste vecka Obestämd Den enda jag egentligen känner är då livmodern blir spänd åt ena hållet uppåt, oftast på morgonen eller kvällen då jag ligger i sängen...

Jag är på 17+0 idag och känner inga klara rörelser direkt. Ibland känner jag "någonting", men inga rörelser liksom. Gråter
  • Karin23
    Kauwe skrev 2015-07-06 12:54:41 följande:

Tycker jag så sällan känner något, fastän jag är 17+3, och det var ungefär denna tid min man kände rörelser med ettan. Ok, har några kilo fler nu än senast, som säkert "dämpar" rörelser utåt, men jag fortsätter oroa mig fastän jag fick höra hjärtslag senaste vecka  Den enda jag egentligen känner är då livmodern blir spänd åt ena hållet uppåt, oftast på morgonen eller kvällen då jag ligger i sängen...

Jag har samma sits som du. Började till slut gråta hysteriskt varje dag och fick ångest tankar att "tänk om bebisen är död i magen och jag har MA utan att veta det":/ Så till slut klarade jag inte av ångesten så ringde till kvinnokliniken och fick ett akutultraljud och då fick jag iaf se hjärtslagen slå<3. Men förstagångsförälder är jätte ovanligt att känna något ens innan v.20. Vid v 24 ska man kunna räkna med dagliga rörelser så vänta in RUL du så ser du din:) Dessutom kanske du har moderkakan i frammåtläge vilket funkar som krockkudde mot bebisens sparkar och rörelser så då känner man inte av de som någon med moderkakan i bakvägg. :)
  • sosso08

Jag tror jag känt pyret flera ggr om dagen senaste veckan, är i 16+5. Har bara känt något vagt utanpå mest känner jag att något rör sig inuti, inga ordentliga buffar. Kände tidigt med första också. Men blir fundersam på om man kan känna så ofta redan nu :O

• Karin23
    sosso08 skrev 2015-07-06 15:34:25 följande:

Jag tror jag känt pyret flera ggr om dagen senaste veckan, är i 16+5. Har bara känt något vagt utanpå mest känner jag att något rör sig inuti, inga ordentliga buffar. Kände tidigt med första också. Men blir fundersam på om man kan känna så ofta redan nu :O

Jag fick höra att man kan känna någon rörelse sen kan det vara lugnt i flera dagar eller veckor tills ska rörelse när man är så tidigt i vecka. Så tänker tänka så,så att jag själv inte blir orolig:)
  • bebba83
    velvet skrev 2015-07-06 13:07:39 följande:

Jag är på 17+0 idag och känner inga klara rörelser direkt. Ibland känner jag "någonting", men inga rörelser liksom. 

Samma här... tycker man känner nåt emellanåt men vet inte riktigt vad d är :/
  • evve88

Känner ingenting alls, v 19+0 på torsdag..

Blir också nojjig.. Hoppas verkligen att man känner nått snart. Ska bli så skönt att gå på RUL på torsdag så man får se hjärtat igen. Tänker att nått borde man ju kännt men ingenting.. :/

Svar på tråden BF december 2015 :-)