• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • flugsvamp

Kände första ordentliga sparken imorse. Min kille hade handen på magen och kände också!!! :) så mysigt. Är i veckan 16+2

• velvet

lundberg - åh vad roligt, grattis! Hur säkra var barnmorskan på att det var en pojke? När berättade hon det? Fick ni fråga? Är lite nervös att det inte ska gå att se eller att barnmorskan inte vill leta efter det.

• fantasy06
    velvet skrev 2015-07-11 10:02:48 följande:

lundberg - åh vad roligt, grattis! Hur säkra var barnmorskan på att det var en pojke? När berättade hon det? Fick ni fråga? Är lite nervös att det inte ska gå att se eller att barnmorskan inte vill leta efter det.

Svarar hur det var hos oss :) efter att bm tittat på allt och sa att vad hon kan se så ser allt bra ut. Så frågade jag bara om hon kunde se om det är en flicka eller pojke. Så då körde hon ett varv till med ul apparaten o kollade mellan benen på bebisen :) som tur var knep den inte.
  • SsJj

Jag har fått en sån hemsk rodnad på kinderna. Ser förjäkligt ut!

En flicka stjäl sin mammas skönhet säger dom och det var det som påminde mig om att jag haft samma skit när jag väntat flickorna och det satt i flera veckor båda gångerna. :(( Går in i vecka 17 imorgon och foglossningen gör sig redan påmind. Även det enorma suget efter smörgåsgurka och spenatstuvning precis som med tjejerna. :)

• gällka88

Idag har jag endast legat i sängen å gråtit.. Har fått en känsla av att bebis inte lever å de går inte att tänka annat. Hela jag fylls av en sorts tomhet å de är fruktansvärt :'(
    Känns som en evighet till RUL på torsdag...

• Ensamstående1980
    gällka88 skrev 2015-07-11 20:00:49 följande:

Idag har jag endast legat i sängen å gråtit.. Har fått en känsla av att bebis inte lever å de går inte att tänka annat. Hela jag fylls av en sorts tomhet å de är fruktansvärt :'(

Känns som en evighet till RUL på torsdag...

Jag hade typ samma, inbillade mig att bebis inte levde, ringde bm och fick komma in samma dag och lyssna på litens hjärta <3
  • velvet

18+0 idag och dags för RUL, så nervös att jag mår illa! Minns inte att jag var nervös öht när jag väntade dottern, men nu känns det som att man vet vad som "står på spel" på något vis.

Jag har gått upp ca 4 kg (är normalviktig), är det normalt/inom ramen för vad som betraktas som hälsosamt? Hittar ingen bra sida där man kan läsa om detta. Tips?

• Misshjb
    velvet skrev 2015-07-13 07:19:10 följande:

18+0 idag och dags för RUL, så nervös att jag mår illa! Minns inte att jag var nervös öht när jag väntade dottern, men nu känns det som att man vet vad som "står på spel" på något vis.

Jag har gått upp ca 4 kg (är normalviktig), är det normalt/inom ramen för vad som betraktas som hälsosamt? Hittar ingen bra sida där man kan läsa om detta. Tips?

Har också rul idag. Så nervöst eftersom sista så hade vi avvikelse och fick avbryta i v 23:(. Håller tummar och tår. Vilken tid har du?
    Har gått upp va 2-3kg. Tror att vi båda ligger inom normalt. Kanske tom lite lite. Upp i vikt kommer vi gå ;). Lycka till idag. Kommer ni ta reda på kön? Det kommer vi göra.
  • sosso08

Har också RUL idag, också mer nervös nu än vad jag var med sonen. Kommer ta reda på kön om det går :p

Svar på tråden BF december 2015 :-)