• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • Beya
    fantasy06 skrev 2015-12-19 09:21:06 följande:
    Förstår inte varför man får dåligt samvete för man har tankarna om ersättning. Dagarna tycker jag det är helt ok att amma men natten hade det varit skönt med ett avbrott där pappan kan mata. Visst man kan ju pumpa men känns enklare med ersättning på nåt vis.
    Precis! Håller med. Vi var på återbesök nu o lillan hade gått ner i vikt o låg precis på gränsen. Men den bm var så förstående och hon tyckte att jag kunde ge något mål ersättning då och då, vilken befrielse! Känns ju så hopplöst att amma hela natten och ändå inte få en mätt och glad bebis.
  • Beya
    Roxy81 skrev 2015-12-19 10:48:26 följande:

Imorse strax innan sex tittade våran Klara ut. :) En välskapt liten tös som nu ligger o nanar i mammas famn. <3

Grattis
  • fantasy06
    Beya skrev 2015-12-19 12:41:14 följande:

Precis! Håller med. Vi var på återbesök nu o lillan hade gått ner i vikt o låg precis på gränsen. Men den bm var så förstående och hon tyckte att jag kunde ge något mål ersättning då och då, vilken befrielse! Känns ju så hopplöst att amma hela natten och ändå inte få en mätt och glad bebis.

Ellie får i sig tillräckligt förmodar jag för hon hade gått upp allt hon gått ner på BB tiden när BVC var här i tisdags :)

Skönt med förstående barnmorska. Tror nästan det är de äldre barnmorskorna som prompt tycker man ska amma fullt ut :)
  • emelieen
    Roxy81 skrev 2015-12-19 10:48:26 följande:

Imorse strax innan sex tittade våran Klara ut. :) En välskapt liten tös som nu ligger o nanar i mammas famn. <3

Grattis :)
  • velvet

Är det normalt att svettas på nätterna (som om en hade feber) efter förlossningen? Jag har gjort det varje natt sen han föddes för 1,5 vecka sen. Vaknar plaskvåt.

• summer13
    velvet skrev 2015-12-20 05:10:27 följande:

Är det normalt att svettas på nätterna (som om en hade feber) efter förlossningen? Jag har gjort det varje natt sen han föddes för 1,5 vecka sen. Vaknar plaskvåt.

Jag svettades mängder. Dels hormoner och dels svettades ut vätska jag hade samlat på mig under graviditeten. Både bb Och bvc tyckte det lät helt normalt..
  • summer13

Ni som ger ersättning och ammar, kan tipsa om Medelas flaska från apoteket. Den efterliknar sugtekniken de har vid bröstet och maten kommer inte lika lätt som vanlig flaska. Tänker det är ju rätt vanligt att bebisar har svårt att växla mellan vanlig flaska o bröstet, så bara ett tips

• fantasy06
    velvet skrev 2015-12-20 05:10:27 följande:

Har det likadant. Har börjat bli lite bättre nu. Hon är 11 dagar idag :)
  • velvet
    fantasy06 skrev 2015-12-20 09:43:37 följande:
    Har det likadant. Har börjat bli lite bättre nu. Hon är 11 dagar idag :)
    Skönt att höra att det är normalt iaf. Man blir ju galen av att behöva byta kläder flera gånger/natt...
  • PlusLängtan

Emelieem : Min mjölk kom inte igång förens våran dotters 4e dag. Hade inte läckt en enda droppe före det. Var lite orolig att inte kunna amma. Men på BB var dom övertygade. Och det kom ju igång. Så oroa dig inte för det...

Jag har inte gett ersättning än, men pumpat ur och sen har sambon gett det med flaska för att jag ska få vila någon gång när hon vaknar på natten.

Men jäklar vad jag har gråtit över det här med amningen. Jag har också haft mycket ångest över det. Mina bröstvårtor vägrar styvna och då får ju inte lillan tag. Dom har varit stenhårda genom hela graviditeten och nu vill dom inte alls. Så jag köpte "fuskvårtor" på apoteket och det funkar ju. Men det är lite krångligt med dom. Och jag antar att det inte är ok med BVC, efter vad jag har hört är dom ofta så stränga där..

Svar på tråden BF december 2015 :-)