BF december 2015 :-)
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Några med BF december 2015 som vill följas åt?!
Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12
Ska tillägga att dom styvnade även efter förlossningen, men sen mjölken rann till så är det ett minne blott.
Emelieem : Min mjölk kom inte igång förens våran dotters 4e dag. Hade inte läckt en enda droppe före det. Var lite orolig att inte kunna amma. Men på BB var dom övertygade. Och det kom ju igång. Så oroa dig inte för det...
Jag har inte gett ersättning än, men pumpat ur och sen har sambon gett det med flaska för att jag ska få vila någon gång när hon vaknar på natten.
Men jäklar vad jag har gråtit över det här med amningen. Jag har också haft mycket ångest över det. Mina bröstvårtor vägrar styvna och då får ju inte lillan tag. Dom har varit stenhårda genom hela graviditeten och nu vill dom inte alls. Så jag köpte "fuskvårtor" på apoteket och det funkar ju. Men det är lite krångligt med dom. Och jag antar att det inte är ok med BVC, efter vad jag har hört är dom ofta så stränga där..
BF+7 idag. Börjar bli lite segt. Och jag som hoppats livet ur mig att bebisen ska komma innan julafton. Jaja, tre dagar kvar ännu :)
4 dagar med konstant sammandragningar.. 25 stycken redan idag. Blir tokig. Dom känns så onödiga. Vill ha värkar eller inget alls och inte plågas såhär.. :( Sambon har dessutom jouren hela veckan och mamma som var tänkt att ta barnen åker nu i 5 dagar..
Tack för ett lugnande svar :) det är inte helt lätt att veta såna saker som förstagångs förälder, som för någon som gått igenom allt detta förut... Menar du amningsnapp? Skulle inte bvc vara ok med det? Det kan väl dem strunta i känner jag. :p
Bvc idag och efter att sist gått upp 400g på 4 dagar har han endast gått upp 10g nu på 7 dagar. Märkligt, men får försöka truga i honom mer ersättning.
Bvc idag och efter att sist gått upp 400g på 4 dagar har han endast gått upp 10g nu på 7 dagar. Märkligt, men får försöka truga i honom mer ersättning.
Ja jo, veckan innan hade han dippat i sin kurva lite så vi tror det va därför han tog igen dessa 400g. Men nu är det rätt märkligt tycker jag att han inte gått upp mer än så. Ammar och ger ersättning efteråt, brukar äta ca 60ml ersättning efteråt. Är vaken och nöjd så ja, ska bara försöka erbjuda honom oftare. Så hoppas vi på att nästa vägning ser bättre ut. (Tror jag kanske kommer erbjuda ersättning bara mellan varven så jag vet vad han får i sig... Först vela jag om jag ens skulle börja amma, nu gjorde jag ju de och det har känts väldigt mysigt och bra, men nu vette
Fan :/ ... Drar nog upp ersättningen och sedan låter han använda tutten som snuttis ist! )
Ja, torsk har han också fått på tungan lite så vi prata om det kanske hade med saken att göra också. Här blir det bara vishy vatten till att börja med.