• Knasbollen81

BF december 2015 :-)

Några med BF december 2015 som vill följas åt?!

Jag plussade igår och hat enligt egna beräkningar BF 5/12

• Svar på tråden BF december 2015 :-)
  • fantasy06
    emelieen skrev 2015-12-19 00:17:42 följande:

Har hört om så många som läcker råmjölk under graviditeten att dem tom måste sova med handduk vid brösten och använda inlägg under dagen så nu måste jag fråga hur det är för er? Jag läcker nämligen ingenting, och min tanke är att amma. Om man inte läcker under graviditeten, har det något att göra med hur amningen kommer gå? Någon kunnig som vet? Börjar känna mig lite udda haha.

Har inget som helst med varandra att göra. Jag läckte inte ett dugg men amningen funkar ändå.

Men funderar starkt på att börja ge ersättning på natten. Började amma kl 23 o hon håller ff på med ett uppehåll på 30 min när vi försökte få henne att somna. Jsg sitter o gråter för jag inte orkar mer. Har jag sen otur vaknar hon om en 2,5-3 timmar o ska äta i 2 timmar igen.
  • emelieen
    fantasy06 skrev 2015-12-19 01:18:54 följande:

Har inget som helst med varandra att göra. Jag läckte inte ett dugg men amningen funkar ändå.

Men funderar starkt på att börja ge ersättning på natten. Började amma kl 23 o hon håller ff på med ett uppehåll på 30 min när vi försökte få henne att somna. Jsg sitter o gråter för jag inte orkar mer. Har jag sen otur vaknar hon om en 2,5-3 timmar o ska äta i 2 timmar igen.

Tack för svar!
  • emelieen
    Adnilem skrev 2015-12-19 01:17:16 följande:

Åhh jag har också BF 29:e :) ! Väntar andra barnet och var extremt rädd inför min första förlossning. Men det var inte så illa som  jag föreställde mig. Fick spinal och krystade i 10 min. Jag vet att jag tänkte att nu ser jag ut som dom på tv, men att det inte alls var så farligt som det såg ut. Nu inför andra förlossningen så är jag mycket lugnare. 

Då är det snart dags för oss båda! :) vad är spinal? Jag är verkligen jätterädd men samtidigt sjukt taggad. Vill träffa vår lilla flicka NU. :)
  • Snobi
    fantasy06 skrev 2015-12-19 01:18:54 följande:

Vi, eller rättare sagt sambon, gav ersättning de första nätterna efter att vi hade kommit hem. Det var rena tortyren att bli väckt varje halvtimme-timme och jag grät hela tiden. Nu brukar jag få sova ett par timmar åt gången åtminstone och då funkar det bättre. Men kör på ersättning för att få vila lite tycker jag. För oss har det inte påverkat amningen negativt på något sätt.

Grattis till alla som har fått sina små de senaste dagarna! Man hänger ju knappt med längre
  • summer13

Nu är lillan 2 veckor och vägde in sig på 4700gram. Och såklart den mest fantastiska bebisens som finns

Hon ammar väldigt oregelbundet fortfarande men sover ofta längre pass mitt på dagen och på natten. Har en vaken period som nu, vid fyra-fem tiden. Sömnen känns helt okej än så länge för min del! Låter henne amma så ofta som möjligt också nu i början så jag har mycket mjölk. Hon har lite ont i magen emellanåt så då får hon ligga och snutta. Tänkte inte introducera napp ännu på ett par veckor, om alls. Ska ni ge napp? Hon är väldigt snuttig av sig så mycket tid vid brösten nu men känns okej, då får jag chans att varva ner mellan varven.

Pappan är hemma med oss fram till mitten av januari så det underlättar massor, inte minst med storasyster!

• Adnilem
    emelieen skrev 2015-12-19 01:25:24 följande:

Då är det snart dags för oss båda! :) vad är spinal? Jag är verkligen jätterädd men samtidigt sjukt taggad. Vill träffa vår lilla flicka NU. :)

Vi väntar troligtvis också en flicka <3!. Spinal verkar på samma sätt som epidural men är bara en dos, man kan inte fulla på. Läs på om smärtlindring på 1177 och skriv ett förlossningsbrev med den lindring du skulle vilja ha, så blir det bra. Jag ska be om att även få pudendus blockad denna gången.
  • Beya
    taramn skrev 2015-12-18 18:46:27 följande:

Idag 04.17 tittande han ut!

3292 gram, 50 cm

Helt overkligt :)

Stort grattis!
  • Beya

Fick spinalbedövning o skulle aldrig vilka vara utan den! Vilken befrielse att få den!

Här är en till som ammat hela natten o känner mig trött o uppgiven. Mina tankar har också gått till ersättning iaf en gång på natten. Skönt man inte är ensam om de här tankarna, kände mig så kass i natt

• fantasy06
    Beya skrev 2015-12-19 07:49:32 följande:

Fick spinalbedövning o skulle aldrig vilka vara utan den! Vilken befrielse att få den!

Här är en till som ammat hela natten o känner mig trött o uppgiven. Mina tankar har också gått till ersättning iaf en gång på natten. Skönt man inte är ensam om de här tankarna, kände mig så kass i natt

Förstår inte varför man får dåligt samvete för man har tankarna om ersättning. Dagarna tycker jag det är helt ok att amma men natten hade det varit skönt med ett avbrott där pappan kan mata. Visst man kan ju pumpa men känns enklare med ersättning på nåt vis.
  • Roxy81

Imorse strax innan sex tittade våran Klara ut. :) En välskapt liten tös som nu ligger o nanar i mammas famn. <3

Svar på tråden BF december 2015 :-)