• snobben00

IVF syskonförsök under 2015

Tänkte starta en ny tråd och se om det finns några i samma situation som vill följas åt...
    Jag är 35 år och fick i oktober 2014 en frisk och fin liten son efter flera år av oförklarlig barnlöshet och 9st ivf-återföringar (3 fulla behandlingar) på Akademiska sjukhuset i Uppsala.
    Inga fel har hittats på vare sig mig eller min man. Jag blev gravid sommaren 2013 efter en ivf-behandling men det slutade i missfall i v.7 sen våren 2014 så lyckades det äntligen hela vägen Solig

Nu påbörjar vi kampen om ett syskon till vår älskade Viktor...
    Planen är ett återförande av frysembryo före sommarstängning.

• Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015
  • Kingston

Hoppar gärna in här om det ok?

Fick tillbaka en 6-dagars idag efter FET.

Frysen är nu tom och vi hoppas innerligt att ett syskon skall komma till oss :)

• Gina43
    snobben00 skrev 2015-05-03 20:30:54 följande:

Jag har pratat med dom och dom är medvetna om att vi vill göra ett FET före sommaren men UL gör man bara om man gör FET i stimulerad cykel annars gäller det att själv ha koll på ägglossningen enda undantaget är om ÄL infaller sent, typ dag 20 eller så då vill dom kolla att slemhinnan fortfarande är tillräckligt tjock.

Nåja jag har svurit klart över att det inte blev nåt nu, vi körde naturligt här hemma i alla fall och även om jag inte tror på det så hoppas man ju.... har ju faktiskt aldrig fått någon förklaring till varför jag inte blir gravid så...

Nu har jag ju inte jättemycket erfarenhet av FET, men det låter snålt att de inte kontrollerar ÄL och slemhinna. Min klinik gjorde ju det. Det är väl särskilt viktigt att kolla din slemhinna eftersom du nyligen varit gravid? Då kan det ju vara en del oregelbundenheter?
  • snobben00
    Gina43 skrev 2015-05-03 21:52:57 följande:

Nu har jag ju inte jättemycket erfarenhet av FET, men det låter snålt att de inte kontrollerar ÄL och slemhinna. Min klinik gjorde ju det. Det är väl särskilt viktigt att kolla din slemhinna eftersom du nyligen varit gravid? Då kan det ju vara en del oregelbundenheter?

Jag har aldrig kollat slemhinnan vid FET i naturlig cykel, antar att det är olika rutiner på olika ställen. Däremot har jag ju fått kolla efter förlossningen att allt ser ok ut.
  • snobben00

[quote=75247425][quote-nick]Kingston skrev 2015-05-03 21:02:42 följande:[/quote-nick]

[/quot

Välkommen

Tror vi har följts åt i någon tråd tidigare. Lycka till nu! När är det testdag?

• Kingston
    snobben00 skrev 2015-05-03 22:20:36 följande:

[quote=75247425][quote-nick]Kingston skrev 2015-05-03 21:02:42 följande:[/quote-nick]

[/quot

Välkommen

Tror vi har följts åt i någon tråd tidigare. Lycka till nu! När är det testdag?

Ja jag "känner igen" dig också :)

Testdag 17:e maj. Om man nu kan hålla sig så länge...
  • Gafsan
    snobben00 skrev 2015-05-03 20:46:52 följande:
    Förstår hur du känner...
    Vår första och enda lilla prins kom ju först efter 9 återföringar (! ) och jag är livrädd för att det aldrig blir något syskon alls!!!!

Mannen och jag känner dessutom lite olika... han var redan från början nöjd med 1 barn medan jag alltid velat ha 2. Han tycker vi kan använda våra 9 frysta embryon och därefter ge upp... så vi får väl se vad som händer, man vet ju inte ens om dom klarar upptiningen, vid tidigare FET har en del "lagt av".
    Så de känns lite sådär, det är ju trots allt en del pengar det handlar om också.
    Det måste ha varit fruktansvärt påfrestande att göra 9 återföringar! Så jag förstår verkligen din rädsla nu. Sedan är man ju alltid två om det här och ibland vill inte ens partner detsamma som en själv. Min man tyckte inte heller att vi skulle fortsätta försöka men han var så rädd för min skull. Att jag skulle bli ett vrak om vi nu inte lyckas. Vi är så oerhört tacksamma för vårt mirakel men vi kan inte sluta att hoppas. Pengabiten är inte rolig, frågan är om man fortsatt kämpa längre om man hade haft obegränsat med pengar?
    Hur många hade ni i frysen (är det 9)? Och får ni lova att börja ny behandling om ni har kvar i frysen? 
  • snobben00
    Gafsan skrev 2015-05-04 13:14:42 följande:

Det måste ha varit fruktansvärt påfrestande att göra 9 återföringar! Så jag förstår verkligen din rädsla nu. Sedan är man ju alltid två om det här och ibland vill inte ens partner detsamma som en själv. Min man tyckte inte heller att vi skulle fortsätta försöka men han var så rädd för min skull. Att jag skulle bli ett vrak om vi nu inte lyckas. Vi är så oerhört tacksamma för vårt mirakel men vi kan inte sluta att hoppas. Pengabiten är inte rolig, frågan är om man fortsatt kämpa längre om man hade haft obegränsat med pengar?

Hur många hade ni i frysen (är det 9)? Och får ni lova att börja ny behandling om ni har kvar i frysen? 

Ja, vi har 9 i frysen.

När vi höll på för att få sonen (landstingsfinansierat) så var man tvungen att använda allt i frysen innan man fick börja om på nytt men vet inte hur det ser ut när man är betalande. Som läget är blir det FET för vår del eftersom mannen är inne på det.
  • snobben00

Idag på cd 20 har jag haft känningar i magen och tog ett billigt ÄL-test som visade 2 lika starka streck så jag tog även Clearblues digitala som visade glad gubbe (!)

Känns jättemärkligt.... testade dag 13,14,15 och 16 eftersom jag hade tydliga ÄL-flytningar och känningar redan på cd 12 men det gav aldrig utslag så jag antog att jag missat ÄL och  testade sen inte dag 17-19.
    Fattar inte vad som händer i kroppen?! 2 ägglossningar har man ju inte...
    Hur som helst så ringde jag Akademiska och dom tyckte inte det kändes aktuellt med något UL eftersom jag tidigare haft oregelbunden ÄL och även haft det dag 20 förut. 
    Så måndag kl.13.30 är bokad nu men funderar på om vi ska eller inte... fattar ju inte vad kroppen håller på med. Men vet inte om vi hinner före sommarstängning om vi väntar en månad.

• Gina43

Snobben00: kör på tycker jag! Själv resonerar jag kring att kroppen kanske vill bli gravid på nytt när det inte gått så många cykler efter en graviditet (det sägs ju att många som gör abort är just nyblivna mammor). Om det finns några "äkta" belägg för det vet jag förstås inte

• snobben00

Ja, jag tror att vi kör på måndag.

Ska försöka att slappna av och inte tänka för mycket den här gången (lättare sagt än gjort ).

Jag har också hört att det kan vara lättare att bli gravid efter missfall eller graviditet men vet inte vad jag ska tro kring det. Fick missfall efter mitt 5:e återförande men blev inte gravid förrän efter 9:e.

Känns så tråkigt att oddsen är ganska små :( och att det är såna pengar det handlar om. .. man blir ju inte jätterik av att gå hemma föräldraledig just nu heller och så har ena bilen lagt av och vissa saker som måste fixas med huset och en längtan om att köpa större hus. Suck! Inte utan att man känner en viss press.

Men men... inte tänka för mycket var det!

Gina43; när var det du fick barn? Vår älskade plutt kom 21 okt och är dryga 6månader nu :)

Svar på tråden IVF syskonförsök under 2015