• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • lilleräkan
    Miss Vickan skrev 2015-06-05 23:26:18 följande:

Hej! Ansluter mig gärna om det är okej? Plussade i onsdags eftermiddag med CB digital på bim -3 så bf borde bli omkring den 12/2-16, om allt går som det ska. Är 33 år och har ett tvillingpar på 9 år sedan tidigare. Visste innan jag tog gravtestet att jag var gravid. Fick så galet ont i brösten så jag inte kunde sova på natten plus illamående, molvärk, uppe och kissar på nätterna, yr i huvudet och hugg i sidorna av tjejmagen när jag reser mig upp för fort. Inget jag brukar ha om jag inte är gravid :) Tycker jag har lite väl mycket symtom redan, är ju bara i v. 3+5 liksom. Håller tummarna för att det bara är ETT barn i magen istället för två den här gången ;)

Välkommen du med! Jag har aldrig varit gravid och jag är också väldigt tidig i min grav, v5 någonting och jag känner av jätte mycket symtom, det trodde jag aldrig. Trötthet yrsel, hungrig, må illa, ÖMMA bröst, kissnödig, humörssvängningar, ont efter sex(dock bara hänt en gång efter den gången har vi tagit et försiktigare och då har det gått bättre), ont i ryggen.. jaa jag har säkert missat något också. Känns verkligen som att man är gravid!

Sen så står jag i led från både min mamma och pappa att få tvillingar så vi får väl se vad som finns i magen! Hur var det att ha tvillingar i magen? 
  • kärolajnan

Hej alla blivande mammor!

Har efter flera års försök äntligen fått det där efterlängtade plusset på stickan! Men det har varit en lång och snårig väg.. Har genomgått ivf-behandlingar och inget av de två första försöken gick bra då vi aldrig fick något befruktat ägg tillbaks. Läkarna pratade om alternativ och berättade att de inte såg några större chanser att ett tredje försök skulle lyckas. Vi tjatade ändå till oss ett sista försök och sedan dess har allt gått på räls!

Plussade den 3/6 och ska på Ultraljud den 23/6. Är så glad och spänd!

Tredje gången gillt ;)

• Anonym (EM)
    kärolajnan skrev 2015-06-06 09:06:47 följande:

Har efter flera års försök äntligen fått det där efterlängtade plusset på stickan! Men det har varit en lång och snårig väg.. Har genomgått ivf-behandlingar och inget av de två första försöken gick bra då vi aldrig fick något befruktat ägg tillbaks. Läkarna pratade om alternativ och berättade att de inte såg några större chanser att ett tredje försök skulle lyckas. Vi tjatade ändå till oss ett sista försök och sedan dess har allt gått på räls!

Tredje gången gillt ;)

GRATTIS! vad härligt att äntligen vara gravid efter så lång tid. Hoppas allt går bra!
  • anynumos
    kärolajnan skrev 2015-06-06 09:06:47 följande:

Tredje gången gillt ;)

Åå jättegrattis! Så himla kul för er!! =)
  • Sarah21

Är i v5 (4+3) och har feber ont i halsen och snorig, kan det vara farligt för fostret? Jätte nojjig nu :( är ju så mycket som utvecklas just nu..

• FrunIHuset
    Sarah21 skrev 2015-06-06 11:15:44 följande:

Är i v5 (4+3) och har feber ont i halsen och snorig, kan det vara farligt för fostret? Jätte nojjig nu :( är ju så mycket som utvecklas just nu..

Absolut ingen fara!!

Jag var genomförkyld vid båda grav, gjort IVF och var rädd att det skulle påverka resultatet men tydligen inte. Att vara förkyld är tydligen mitt knep att bli på smällen ;)
    Mamma till L 2013 och bebis 2016
  • isakarl

Grattis alla ! :) 

Jag plussade , men egentligen visste jag innan jag testade då tappen var helt stängd, och som är ett säkert tecken på gravid för mig. :) 

Jag plussade iaf (i Grekland på semester...haha) den 22 maj. 
    Är i vecka 5 nu. 

Känner: Illamående om mornar, trötthet under dag, känslig för dofter, kort stubin ! Brösten spände som om jag skulle till att amma , underbar känsla! 

Detta är mitt , vårat tredje barn påväg, snabbare än vi trodde då jag tog ut spiralen själv för en månad sen..

BF 8e feb! (På storasyskonets dag!)

• yesjess

Hela inlägget kom inte med? Konstigt. Skrev iallafall att jag väntar mitt andra barn

Svar på tråden BF februari 2016