• anynumos

BF februari 2016

Hej
    Äntligen plussat, gravid i v.5 (5+0). Skrattande
    Hade varit kul att följas ett gäng under dessa 9 månader! Flört
    Vilka grav. symtom har ni nu?
    Jag har ömma och större bröst, haft ömt i ca 6 dagar nu, plussade den 21/5.
    Nu senaste 2 dagarna även molvärk i tjejmagen.. kommit och gått större delen av dagen. 

• Svar på tråden BF februari 2016
  • AnnaLundin

Hej Alla!! idag är det min bim dag =) Och redan bim-6 fick jag svagt positivt. Har tagit några test efter och sätt det öka. Jag har beräknad förlossning den 12/2. Hade varigt roligt och kunna prata med andra som ligger kring samma vecka som mig själv.

• Vick82
    SandraForselius skrev 2015-06-05 17:06:40 följande:

Hej! Är lite dålig på forum & läste om någon Facebookgrupp, hur går jag tillväga för att hamna där? ????????

Nu vet jag inte om du redan gjort det, men annars kan du skicka ett privat mess med din epostadress så lägger jag till dig!
  • IdaSofiaa
    lilleräkan skrev 2015-06-04 18:59:56 följande:

Förresten! Någon annan här som är vegetarian? Och har erfarenhet av vegföda under graviditeten? 

Min mamma åt mycket vegetariskt när hon väntade mig eftersom hon fick kväljningar ibland av kött...och mej veteligt så är de inge fel på mig ;) Är väl som jag är när jag inte blev som jag skulle...hahaha
  • Miss Vickan

Hej! Ansluter mig gärna om det är okej? Plussade i onsdags eftermiddag med CB digital på bim -3 så bf borde bli omkring den 12/2-16, om allt går som det ska. Är 33 år och har ett tvillingpar på 9 år sedan tidigare. Visste innan jag tog gravtestet att jag var gravid. Fick så galet ont i brösten så jag inte kunde sova på natten plus illamående, molvärk, uppe och kissar på nätterna, yr i huvudet och hugg i sidorna av tjejmagen när jag reser mig upp för fort. Inget jag brukar ha om jag inte är gravid :) Tycker jag har lite väl mycket symtom redan, är ju bara i v. 3+5 liksom. Håller tummarna för att det bara är ETT barn i magen istället för två den här gången ;)

• lilleräkan
    Darimna skrev 2015-06-05 11:58:09 följande:
    Ja det gjorde jag. 

Fick bukt med järnbristen efter det också. 

Järn är knepigt, ibland kan inte kroppen ta upp tillskott oavsett hur mycket järntabletter man trycker i sig. Men blutsaft ska vara bra och jag hoppas de här jag har från Holistic funkar också. Det är inte vanliga järntabletter utan de ska vara mycket lättare att ta upp
    Jag har också hört att järn kan vara knepigt för kroppen att ta upp. Kollade upp blutsaft och läste om det. Såg mycket skonsammare ut! Ska ta en närmare titt på det
  • lilleräkan
    Tvåönskarblifler skrev 2015-06-05 13:52:01 följande:

Hej på er! Plussade för ca 1 vecka sen, lite oväntat. Tror det är beräknat till 1/2. Min fjärde graviditet. Nr1 missfall i v 12. Nr2 blev ett änglabarn i v 32 och Nr3 blev en tös som fyller 2 snart. Är nu i v 5+4 och med diverse tråkigheter i bagaget så är mina förhoppningar inte så höga såhär tidigt i grav. men känner ändå att jag gärna ansluter till en grupp ???? Hoppas det är okej!

välkommenHjärta
  • lilleräkan
    Nattöga skrev 2015-06-05 11:54:46 följande:
    Grattis till beslutet, eller vad man säger när nån bestämt sig! Kul att ni också har 4/2, det har jag med! :D
    Va kul med samma datum!

Allt känns så bra. Mycket av oron bara släppte när vi satt i all ångest hit och dit bland tankarnas besvär. Frågan "ska vi behålla det" ställdes för sjuhundraelfte gången och vi båda ba -Ja nu kör vi :)

Det känns super bra!
  • lilleräkan
    IdaSofiaa skrev 2015-06-05 19:04:44 följande:
    Min mamma åt mycket vegetariskt när hon väntade mig eftersom hon fick kväljningar ibland av kött...och mej veterligt så är de inge fel på mig ;) Är väl som jag är när jag inte blev som jag skulle...hahaha
    Skönt! Nu har jag pratat med många mamavegetarianer och känner mig lugn ang min kost. Det enda jag ska tänka på att kolla upp är ifall jag har b12 brist! 

"Är väl som jag är när jag inte blev som jag skulle"
    Klockrent
Svar på tråden BF februari 2016