Vi med BIM i juli
Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)
Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)
Börjar nalkas nedsläpp!
Snart kan jag nog leverera ett bim-datum till och med!
Hej... behöver lite pepp. Vaknade med en klump i magen idag och har googlat runt senaste timmen utan att bli klokare (vad hade jag förväntat mig?)...
Är på fjärde försöket nu (bim 2/7) och jag hoppas att det tar, men om det inte gör det så funderar jag på om jag borde söka mig till en gynekolog och göra en kontroll. Bara rutin sådär, om något kanske är fel eller om jag har någon infektion eller något som "stör". Sen drog jag mig till minnes att jag runt 20-årsåldern gick till en gynekolog som gjorde ultraljud pga av insättande av kopparspiral och som då kommenterade att jag hade många blåsor i mina äggstockar. Hon sa även att det kanske kunde vara pcos. Men jag vet inte? Har normalvikt och får mens regelbundet.
Men nu när jag googlade runt så stod det på ett ställe att man kan få mens utan ägglossning och att man då måste äta medicin för att få igång det... så nu snurrar mina tankar runt. Har jag ens ägglossning? Kommer jag ens kunna bli gravid? Var kan jag vända mig? Börjar närma mig 30 och det känns liksom som att hela min kropp och mitt sinne kräver att jag blir gravid. Jag blir tokig :((((
Gud vad dagarna efter ÄL sniglar sig fram!! Ännu inga känningar alls vilket är ett bra tecken för mig. När jag varit gravid har jag haft mycket mindre mensvärk och PMS så hoppas att inga fler symtom dyker upp.
När ska man testa? ÄL +9 är det för tidigt?
Som jag skrev tidigare idag har jag haft en molande värk och i morse ett par hugg i tjejmagen. Är på ÄL+5. Nu när jag gick på toaletten är det en liten prick med blod i trosorna. Nu håller jag tummarna för att det var ägget som fäste i morse och det här är nidblödningen. Har i vanliga fall en extremt regelbunden mens och aldrig blödningar mellan mens.
Kan ju givetvis också vara ett blodkärl som spruckit. Någon som har erfarenhet av nidblödningar och när de kan väntas uppstå. Är det för tidigt fem dagar efter ÄL?
Vad tror ni, är det äl på g?