• miamarina84

Vi med BIM i juli

Hej. Mensen kom så nu satsar vi på Bim i juli istället, välkomna :)

• Svar på tråden Vi med BIM i juli
  • Det vackraste

Jag skulle göra det. :) För enl mig och vad jag läst så är cykler över 35 dgr inte "normalt" dvs det är någon slags hormonobalans vilket inte ger fair chance sas. :)

sommarblomma1 skrev 2015-06-22 19:47:38 följande:

Vet inte vad de egentligen skulle vilja göra nu? Har ju blivit gravid två gånger tidigare innan så känns som om jag inte hade fått så mycket hjälp ändå. Är ju inte varje månad den är så lång utan kan skifta mellan 32-42 (sällan 42, vanligast är runt 35). Men man kanske bör söka ändå?

• sommarblomma1
    Det vackraste skrev 2015-06-22 19:57:45 följande:

Jag skulle göra det. :) För enl mig och vad jag läst så är cykler över 35 dgr inte "normalt" dvs det är någon slags hormonobalans vilket inte ger fair chance sas. :)

Får nog göra det om det inte tar sig nu i sommar då! De finns nog inte så mycket tider nu ändå... Men hoppas på kortare cykel i juli och stt det tar sig då :)
  • Greifing
    sommarblomma1 skrev 2015-06-22 19:50:13 följande:
    Då sitter vi i samma båt då! Hade du hormon eller kopparspiral? Har du testat med gravtest ändå? Hade du äl den 4:e så bör ju mensen kommit nu men kanske är kroppen som inte är i balans än.
    Kopparspiral hade jag så den ska inte förändra nått men ju mer jag läser om detta så är jag inte ensam om att den blir knepig efter uttag. Bara vänta och se. 
    Har alltid haft regelbunden och blivit gravid på först riktiga försöket med de 3 som vi har här hemma. Nu känner det hopplöst. I måndags förra veckan var det negativt på graviditetstestet. 

Har du testat nått? 
    Mileya skrev 2015-06-22 19:15:14 följande:
    Okej :) Jag tror jag ska testa på söndag morgon. Visar det inget då väntar jag till BIM (om jag kan hålla mig vill säga *testnarkoman*)
    Håller tummarna stenhårt! Så spännande! Hoppas jag snart också kan räkna ner dagar för att testa och inte räkna ner för att mensen ska komma.. :) 
  • sommarblomma1
    Greifing skrev 2015-06-22 20:58:10 följande:
    Kopparspiral hade jag så den ska inte förändra nått men ju mer jag läser om detta så är jag inte ensam om att den blir knepig efter uttag. Bara vänta och se. 
    Har alltid haft regelbunden och blivit gravid på först riktiga försöket med de 3 som vi har här hemma. Nu känner det hopplöst. I måndags förra veckan var det negativt på graviditetstestet. 

Har du testat nått? 
    Mileya skrev 2015-06-22 19:15:14 följande:Okej :) Jag tror jag ska testa på söndag morgon. Visar det inget då väntar jag till BIM (om jag kan hålla mig vill säga *testnarkoman*)
    Håller tummarna stenhårt! Så spännande! Hoppas jag snart också kan räkna ner dagar för att testa och inte räkna ner för att mensen ska komma.. :) 
    Japp, får bara blanka test så är inte gravid tyvärr
  • halo83

Försöker googla på vad man kan göra men hittar inget. Är det onormalt tidigt för en period på 28 dagar å en lutealfas på 14-16 dagar tror du?

Det vackraste skrev 2015-06-22 19:49:33 följande:

Tycker också att det var väldigt tidigt med äl dag 10-11. Kanske det borde kollas så inte det beror på något särskilt? Fytoöstrogen annars kan också förtjocka slemhinna, men vet inte om det kan vara "problemet"...

• RapidAngel

Hej hej alla!<3
    Jahapp. Andra försöket. Då kör vi!

ÄL 6/7, BIM 17/7.

ÄL sker precis när jag lämnar boet för att åka norrut på ensamsemester. Spelar det nån roll om man inte har sex dagen då ägget ska släppa? Några tips, förutom att sexa järnet dagarna innan? Finns det nåt mer vi kan göra?

• halo83

Va med en så sjuk känsla ikväll när jag å maken myste.. Nästan direkt fick jag känslan av att ha uvi.. Kände mig jättekissnödig och den brännande känslan.. Men när jag sen skulle kissa så kom det bara några droppar,brände till lite men nu känner jag inget annat än molvärken i magen. Nån som vart med om samma?

• Fronten
    halo83 skrev 2015-06-22 22:24:07 följande:

Va med en så sjuk känsla ikväll när jag å maken myste.. Nästan direkt fick jag känslan av att ha uvi.. Kände mig jättekissnödig och den brännande känslan.. Men när jag sen skulle kissa så kom det bara några droppar,brände till lite men nu känner jag inget annat än molvärken i magen. Nån som vart med om samma?

Jag brukar ofta få exakt så efter sex och då särskilt runt Äl av någon outgrundlig anledning.

Här är vi mitt i produktionoch jag hoppas det leder till en liten bebis
  • Det vackraste
    halo83 skrev 2015-06-22 21:50:47 följande:

Försöker googla på vad man kan göra men hittar inget. Är det onormalt tidigt för en period på 28 dagar å en lutealfas på 14-16 dagar tror du?

Onormalt är det väl inte. :) Men är äl dag 10 kan väl inte cykeln vara 28 dagar? Jag missförstod nog. :)
  • halo83

Jag är på bim-8 så äl har redan varit. Kan få den brännande känslan efter ibland men inte under själva akten..

Fronten skrev 2015-06-22 23:42:03 följande:

Jag brukar ofta få exakt så efter sex och då särskilt runt Äl av någon outgrundlig anledning.

Här är vi mitt i produktionoch jag hoppas det leder till en liten bebis

Svar på tråden Vi med BIM i juli