• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • Mslove
    Vajb skrev 2015-08-05 13:08:43 följande:

Jag försökte gå in på din sida men den var privat så gick inte att skicka något meddelande! Eller är det jag som är kass? Haha

Blev samma sak för mig...
  • halfmoon

Hej!!

Hoppar in här jag med. Började misstänka häromdagen att jag var gravid då jag mått illa och tappat matlusten. Tog ett gravtest i måndags som först blev positivt ett par minuter efter tiden gått ut. Tog ett nytt igår som visade svagt positivt inom tiden och ytterligare ett idag som definitivt var + inom tiden, har BIM imorgon så idag är 3+6.

Fått lite olika bud på sidor som beräknar förlossningsdatum 14-16 april. Hoppas lilla krypet vill hänga kvar!

Jag är 28 år och detta blir om allt går väl mitt och min sambos första barn. :)

• Villbligravidnu
    miillaw skrev 2015-08-05 12:17:01 följande:

Det finns en Facebook sida. Den är hemlig Så ingen annan kan se. :P Men man måste vara vänner på fb för att få inbjudan. Så skicka ett meddelande med ditt namn till mig här på familjeliv så kan jag adda dig under dagen :)

Hej! Jag vill gärna vara med i gruppen också
  • Villbligravidnu

Hej på er! Jag plussade idag på BIM+2 ÄL+12 så himla glad!!! Bf är 14:e april 2016 Jag är också orolig för missfall, fick missed abortation med tvillingar förra hösten, upptäcktes för att jag fick oförklarligt ont i magen och spydde av smärta. Första fostret var dött redan i vecka 6, andra sig i vecka 8 men kom inte ut förrän vecka 12. Det hela slutade med skrapning Jag skulle egentligen fött i april i år så det känns lite småkonstigt att få nytt bf i april, men jag är såklart superglad!

Jag har funderat på det där med KUB jag också. Jag är 28 år så jag får bekosta det själv. Jag gjorde inte det med sonen som nu är 2 år och 4 mån, men nu börjar jag känna att jag borde göra KUB för sonens skull. Att jag måste prioritera barnet jag redan har. Nån mer som känner igen sig?

• miillaw
    bSandy skrev 2015-08-05 12:30:14 följande:

Får jag också vata med? :)

Absolut, skicka meddelande till mig här på familjeliv med för och efternamn Så addar jag dig på Facebook och bjuder in dig. :)
  • miillaw
    Mslove skrev 2015-08-05 13:19:59 följande:

Blev samma sak för mig...

Vajb skrev 2015-08-05 13:08:43 följande:

Jag försökte gå in på din sida men den var privat så gick inte att skicka något meddelande! Eller är det jag som är kass? Haha

Vad konstigt. Ska se om det löser sig när jag kommer hem. :)
  • snöflinga82

Godkväll!

Haft fullt upp nu ett par dagar, jag glömmer till och med bort att jag är gravid ibland:P Jag försöker att inte tänka på det så mycket som de förra gångerna så jag inte blir så nerkörd om det inte går hela vägen. Mitt test på BIM-dagen var iallfall starkare än det på ÄL+9 så det är ju bra :)

Är det någon som kräks? Jag blir illamående om jag inte håller jämnt matintag, så jag försöker aldrig bli för hungrig. Funkar än så länge :)

• snöflinga82
    Uliise - 27 mars, tredje barnet 

Tokigamamman- 1 April, tredje barnet

Land1991 - 2 april, första barnet 

LjuvaMirakel - 3 april, andra barnet 

Lyckabebis - 3 april, andra barnet 

Susseber -3 april, fjärde barnet 

MissSE - 3 april, andra barnet 

Sandrull - 3 april, första barnet 

Backsvala - 4 april, första barnet 

miillaw - 4 april, första barnet 

Nils-Eric - 4 april, första barneT 

Sandraellinor - 4 april, första barnet 

Kashmir89 - 6 april, andra barnet 

Bebisfeber84 - 6 april, första barnet 

Mslove - 7 april, första barnet 

Nystjärna - 7 april, andra barnet 

Vajb - 7 April, första barnet. 

Anmaslett - 8 april, andra barnet 

Emzerus- 11 april, första barnet 

Symetrical - 12 april, andra barnet 

Mlady - 12 april, första barnet 

Helen - 12 april, fjärde barnet

Snöflinga82 - 12 april, första barnet
  • miillaw
    snöflinga82 skrev 2015-08-05 20:03:28 följande:

Godkväll!

Haft fullt upp nu ett par dagar, jag glömmer till och med bort att jag är gravid ibland:P Jag försöker att inte tänka på det så mycket som de förra gångerna så jag inte blir så nerkörd om det inte går hela vägen. Mitt test på BIM-dagen var iallfall starkare än det på ÄL+9 så det är ju bra :)

Är det någon som kräks? Jag blir illamående om jag inte håller jämnt matintag, så jag försöker aldrig bli för hungrig. Funkar än så länge :)

Också Lätt illamående om jag inte äter med jämna mellanrum. Fryser till och från och samtisigt varm hela tiden. :P Annars lite ömmande molvärk.
  • bSandy
    snöflinga82 skrev 2015-08-05 20:03:28 följande:

Godkväll!

Håller alla tummar att det ska gå vägen för er denna gång. Får jag fråga när du var gravid sist/aktiv här? Jag känner igen ditt namn nämligen.

Jag kräks inte och mår inte ens lite illa. Inte trött ingenting förutom lite molvärk. Så var det med första barnet också så hopps det håller i sig även om

Små tecken på att man är gravid är välkomna :)
Svar på tråden Aprilbebis 2016