• LjuvaMirakel

Aprilbebis 2016

Nyplussad med BF i början av april - följas åt? =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-29 19:06
    BF-lista Aprilbebisar 2016
    LjuvaMirakel - 3 april (andra barnet)
    Backsvala- 4 april
    Nystjärna- 7 april

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-30 20:05
    Vår gemensamma grupp - www.familjeliv.se/forum/group/123778

• Svar på tråden Aprilbebis 2016
  • AHed78
    Pauliina skrev 2015-08-06 09:41:19 följande:
    Bf 11 april :)
    Jag har också BF april mitt första är 37 så haft 2 missfall innan. Håller tummar å tår att de funkar nu.
  • AHed78

Hej hej har BF 11 April Hoppas hoppas det går vägen. Någon som vet hur man kommer med i FB sidan?

• sand85

Hur känner ni andra? Är ni glada och förväntansfulla eller har ni små frön av tvivel/oro ibland? Funderar mycket på allt som kan gå fel, både under graviditet, förlossning och efter... Jag mår ganska bra i övrigt, imen på mindre än ett år har jag gått från singel till sambo, kommit in på utbildning som startar i höst, flyttat 20 mil (eller SKA snarare) och nu gravid för första gången . Jag försöker vara snäll mot mig själv, inte gå händelserna eller veckorna i förväg men det är lite överväldigande.

Nån som känner samma eller liknande?

• Mslove
    sand85 skrev 2015-08-06 16:56:18 följande:

Hur känner ni andra? Är ni glada och förväntansfulla eller har ni små frön av tvivel/oro ibland? Funderar mycket på allt som kan gå fel, både under graviditet, förlossning och efter... Jag mår ganska bra i övrigt, imen på mindre än ett år har jag gått från singel till sambo, kommit in på utbildning som startar i höst, flyttat 20 mil (eller SKA snarare) och nu gravid för första gången . Jag försöker vara snäll mot mig själv, inte gå händelserna eller veckorna i förväg men det är lite överväldigande.

Måste tyvärr erkänna att det dyker upp små frön av oro ibland. Jag vill ju att det ska gå bra, samtidigt som man vet hur vanligt det ändå är med ex missfall. Försöker tänka bort det, men det går inte alltid...

Privatlivet i övrigt är jag inte orolig för, är gift och har fast jobb som jag trivs med.

Vi får försöka tänka på att många gånger löser det sig till något bra i slutändan ??.
  • gabriellap

Jag består nog endast av oro just nu :) men önskar att jag bars kunde tänka positivt

sand85 skrev 2015-08-06 16:56:18 följande:

• Symetrical
    gabriellap skrev 2015-08-06 11:10:36 följande:

Ja!:) det är väldigt skönt att man återhämtar sig snabbt .. När har du bf ? Är det ditt första barn :)?

Bf 12/4 och det är andra barnet. Har en son på 2,5.

Själv?
  • Uliise

Åååh vad jag mår illa!! Kräks inte men går omkring och känner mig nästan spyfärdig dygnet runt- Mat hjälper lite men är iinte sugen på att äta. Äter bara för att få bort illamåendet lite grann... Med ettan var jag knappt illamående, med tvåan mådde jag såhär i 6 veckor... Hoppas det blir lika "kortvarigt" den här gången.

Välkommen alla nya!

• solkatt13

Hej hej!
    Jag vill också vara med här :)

Har aldrig tidigare varit medlem här men läst trådar då och då, framförallt under förra graviditeten. Jag har en dotter född 2013 och plussade för några dagar sedan. SM 4 juli så BF runt 9 april. 

Har mått illa framför allt kvällstid samt att mina sovvanor är helt ur spel. Är fullkomligt slut på eftermiddagen för att sedan komma in i en andra andning och inte kunna somna förrän sen natt.. (kanske blir bättre efter semestern dock) ;)

Såg att ni skrev lite om oro.. jag analyserar minsta tecken åt alla håll. Är sjuksköterska på gynakuten så jag får ju se det mesta på jobbet. Vilket ju iof gör att jag vet att det oftast är falskt alarm :)

• gabriellap

Jag har verkligen ingen aning om när bf är eller om jag ens har något sådant ( en månad sedan operationen för utomhavandeskap ) det återstår att se nästa fredag:) har en dotter på 2 år :) har ni försökt få ett syskon länge ?

Symetrical skrev 2015-08-06 19:57:06 följande:

Bf 12/4 och det är andra barnet. Har en son på 2,5.

Själv?

• sand85

Vaknade precis med världens smärta, trodde jag skulle dö. Kändes som knivhugg i magen och ryggen, strålade ut i benen och höfterna. Blev helt kallsvettig och illamående, Gick över när jag bajsa dock, var helt stenhård. usch, så ont vill jag aldrig mer ha! Ringde 1177 och hon trodde inte på min teori om tidig foglossning. Hon sa att det kanske inte ens berodde på graviditeten... Hmmm... Ingen mer sån smärta, tack!

Svar på tråden Aprilbebis 2016