• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • MakeitHappen
    Pell skrev 2015-10-20 19:02:04 följande:

Någon annan som blivit förstoppad?? Ska ringa bm imorgon. Men visst borde man kunna ta lite laxermedel??

Ja det känner jag igen :p
    men ät Yoghurt, katrinplommon, drick mycket vatten, fiberrik mat! :)

prova de innan du tar laxermedel.. för mycket laxermedel är inte bra för tarmen.
  • Tallbarr12

Mogna päron är också bra!

Hela tarmaktiviteten blir långsamma under graviditeten, så är risk att du kommer fortsätta vara hård i magen. Så som dom andra säger, det är bra om du kam hitta sätt att få ordning på magen med hjälp av maten, då det kan sitta i ett tag. Promenader är också bra för tarmaktiviteten.

• fair

Hej hörni!

Jag har inte läst tråden på ett tag men vill bara säga att allt är bra hos mig. Är i v 10+2 idag (tisdag för det är över midnatt ;P) och mår alldeles för bra. Trots två vul/ul känns det fortfarande overkligt, ska vi verkligen få en bebis till? !

En fråga jag har, är det någon fler som upplever extraslag/dubbelslag på hjärtat? Jag får även hjärtrusning ibland... Nu är jag rätt förkyld med mycket hosta så jag vet inte om det är pga det eller om det är graviditeten??

Skulle bli glad över svar då jag haft det varje dag i en vecka och igår flera gånger! Börjar känna mig lite orolig faktiskt....

• Snelson
    fair skrev 2015-10-21 01:33:28 följande:

Hej hörni!

Jag har inte läst tråden på ett tag men vill bara säga att allt är bra hos mig. Är i v 10+2 idag (tisdag för det är över midnatt ;P) och mår alldeles för bra. Trots två vul/ul känns det fortfarande overkligt, ska vi verkligen få en bebis till? !

En fråga jag har, är det någon fler som upplever extraslag/dubbelslag på hjärtat? Jag får även hjärtrusning ibland... Nu är jag rätt förkyld med mycket hosta så jag vet inte om det är pga det eller om det är graviditeten??

Skulle bli glad över svar då jag haft det varje dag i en vecka och igår flera gånger! Börjar känna mig lite orolig faktiskt....

Hej! Jag är i v 10+4 och jag mår också jättebra, känner inte alls mycket symtom men hoppas allt är bra. Har inte gjort något ul ännu...

Jag har haft en del hjärtklappning och enligt min app från gravid & baby är det helt normalt. Beror på att blodvolymen ökar i kroppen och då slår hjärtat extraslag ibland för att kompensera.

Jag är också väldigt förkyld nu med mycket hosta, har känt av en del hugg i magen när jag hostar och nyser. Har du känt så?
  • Pell

Har tagit lägsta laxerdos igårkväll, samt för typ fyra dagar sen. Hinkar vatten men det hjälper inte. Får köpa mer frukt idag och kolla nån katrinplommon juice. Bm var på kurs, typiskt

• 90pettersson
    mcflurry skrev 2015-10-21 09:38:23 följande:

Själv lider jag av alldeles för lös mage... Kan det vara så oxå??

mcflurry skrev 2015-10-21 09:38:23 följande:

Själv lider jag av alldeles för lös mage... Kan det vara så oxå??

Jag har varit lös i magen i 2 dagar nu
  • 90pettersson

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Har iaf vågat färga utväxten efter att folk här sagt att det inte ska vara någon fara, finns ju faktiskt inga restriktioner mot det i Sverige men man blir lite nojig ändå :)

Har bokat in ett privat ul nästa tisdag! Är typ det ända jag tänker på, tiden går så långsamt^^

Igår tänkte jag prova hur jag mår utan lergigan comp, började må suuuuper illa så tog tillslut en tablett men spydde iaf en halvtimme senare. Har illamåendet börjat avta hos någon ännu?

• 90pettersson

Glömde en sak... Har ont på vänster sida av magen under troskanten, på höftbenet och runt upp över rumpan (lite svårt att förklara) först gjorde det bara ont när jag nuddade med handen, kollade flera gånger om jag hade världens blåmärke :p men se har det gjort ont utan att man berör. är det någon annan som har såhär? Eller är det inte ens kopplat till graviditeten?

• mintuu

Idag är jag sängliggande har åkt på

Världens influensa samtidigt som jag har graviditetsillamående från helvete, så nån som har tips på nån förlossningserie eller liknade (tycker så mycket om såna program) :)

Svar på tråden BF maj 2016