• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Laen

Tack! :) Vad roligt att vi är på samma dag! Vi ska på inskrivningssamtal på måndag så antar att jag kommer få veta mer då. Men vi har redan gjort två ultraljud och de har sett bra ut! Är det ert första barn? Hur mår du nu, och hur har du känt fram till nu?

skepparbarn skrev 2015-10-22 10:49:33 följande:

Hej och välkommen! Du är på samma dag som jag :) 9+2. Vi var på ultraljud tidigare och jag fick datumet 24 Maj :) knoddis mormor fyller 23e maj och kusinen fyller 21 :D Men eventuellt blir vi igångsatt i v 37+0 så så kommer bebis tidigare.

• Laen
    EmPe skrev 2015-10-22 08:15:32 följande:

Vilken lycka, grattis:) Jag är själv 38 så vi är väl gamlingarna här..haha

Vad härligt, grattis! :)
  • Laen
    Ted19 skrev 2015-10-22 16:23:49 följande:

Och jag är 37 ;) så ni är inte ensamma! Väntar mitt andra barn med bf 12 maj. Har redan en 1,5 åring.

:)

Grattis! :) Kul att veta att vi inte är ensamma! 12 maj, då ligger du lite före mig. Hur har du mått hittills? Har du gjort något ultraljud än?
  • skepparbarn
    Laen skrev 2015-10-23 21:45:49 följande:

Tack! :) Vad roligt att vi är på samma dag! Vi ska på inskrivningssamtal på måndag så antar att jag kommer få veta mer då. Men vi har redan gjort två ultraljud och de har sett bra ut! Är det ert första barn? Hur mår du nu, och hur har du känt fram till nu?

Jag får inte inskrivning förens vecka 13 men det närmar sig. Har varit på ultraljud och allt såg bra ut där :) Andra barnet. Har en pojk i himlen. Har mått väldigt bra enligt mig. Enligt karln är jag väldigt känslig och gråter ofta. Hormoner hit och dit och ömma bröst. Men jag hade inte räknat med en lätt graviditet denna gång med tanke på hur det blev sist. Vi väntar bara på att få se om pyret i magen har samma sjukdom som storebror. Ska på KUB 25/11. Mest av oron även om sonen inte hade kromosomfel. Snarare en lindring av ångesten :). Varför har du gjort två? Har du haft några problem?
  • Ted19

Jag har mått bra lite lätt illamående inland men inga kräkningar. Jag gjorde ett tidigt ul i v. 9 (8+5) och allt såg bra ut. Kub inbokat den 4 nov. Du då?

Laen skrev 2015-10-23 22:04:16 följande:

Grattis! :) Kul att veta att vi inte är ensamma! 12 maj, då ligger du lite före mig. Hur har du mått hittills? Har du gjort något ultraljud än?

• Ted19

Min föddes den 19 juni 2014 så rundade lite uppåt där när jag sa ett och ett halvår ;). Det kommer alltså att bli knappt två år mellan dem om allt går som det ska. :)

EmPe skrev 2015-10-23 12:27:52 följande:

Vad bra, då är vi några stycken;)

Jag har bf 13//5. Det är också mitt andra barn och jag har också en 1.5 åring:) Han är född den 17 mars -14. När föddes din?

• Pell
    Arnie2016 skrev 2015-10-23 12:04:25 följande:
    Vilket bra initiativ! 
    Jag och min sambo är beräknade till den 11 maj. Första barnet som kom lite oväntat:) 
    Lider av förlossningsrädsla och ska till en graviditets- och förlossningspsykolog i nästa vecka. Hoppas på att det är bra. Någon annan som är livrädd inför sin förlossning? Eller någon som kan ge råd och tips? 
    Ha en fin fredag alla!
    Jag och bm ska prata om det näst träff, även fast förra förlossningen egentligen gick jättebra så har jag panik. (Spydde konstant av smärta och skakade som ett asplöv i ca 8h, fick knappt i mig vatten) jag avskyr att spy och ja..
  • 90pettersson
    Pell skrev 2015-10-26 15:36:20 följande:

Hur går det för er allesammans? Mår ni bra?

Mår SÅ illa. Har inga lergigan comp kvar och provade 1177 vårdguiden för att förnya receptet... Gjorde det i onsdags men inte fått nått nytt recept än :( så äter postafen nu men känner mig sjuk när jag tar dom och sover hela tiden, men ändå bättre än att spy och må illa hela tiden.

En lite roligare (hoppas jag, sååå nervös) är att jag har bokat ett UL imorgon :)
  • Nmm

Jag har mått illa konstant och spytt sen vecka 7 vart sjukskriven. Är nu i vecka 13 och försökte mig på min första arbetsdag igår spydde 5 grr på FM fick springa från möten. Så ringde min läkare och bad om halvtidsjukskrivnig då ja vet att det vänder runt lunch. Min arbetsgivare tyckte också att ja borde jobba halvtid som såg mig må skit. Äter lergigan Comp men hjälper inte. Hoppas illamåendet snart försvinner Börjar 12 idag och spytt 2 ggr nu på FM