• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Ruter

Jag har ocksåproblem med konstant illamående som blivit värre senaste dagarna. Sen i söndag har jag fått behålla totalt två glas blåbärssoppa och 2 skorpor på 2 1/2 dag resten har kommit upp igen,v trots lergigan comp. Är helt slut och orkar snart inte Upp ur sängen länge.

• Tallbarr12

Jag lider med er som mår konstant illa!

Jag får illamåendeattacker ibland. Igår kväll kändes det bara så hopplöst (och skrattretande på samma gång). Trodde jag var på väg att få uvi så drack ett glas citronvatten på kvällen. Är förkyld också och hostade till, vilket jag blev illamående av. Eftersom även bihålorna bråkar och jag har mycket huvudvärk så skulle jag bara ta en alvedon. Det gick såklart inte utan istället kom citronvattnet upp och brände i halsen på vägen...

Så sen satt jag i soffan med ont i huvudet, ont i halsen och inget citronvatten i urinvägarna... Full pott, verkligen!

• kielal

Usch! Det låter hemskt att må så illa! Jag har mått riktigt illa några få gånger, men oftast har det bara varit lite "molande illamående". Jag har aldrig spytt och det är jag glad för. Jag märkte att om jag åt riktigt med mat släppte det, men det är ju inte lätt om man spyr upp det. Fy, stackars er!

Nu är jag i v. 12+3 och alla grav.symptom har släppt, förutom kissandet. Fast jag tror ändå att jag har ömmande bröst etc men att jag har vant mig vid det och därför inte känner av det så väl som tidigare. 

• Pell

Alltså det känns nästan lättare att läsa att man inte ät själv i illamåendet. Uhhh hoppas det släpper snart! Visst säger man v12 eller är det 13? (Om man har tur). Är 11+4 idag så väntar och hoppas med hållna tummar.

• Lizz85

Jag mår fruktansvärt dåligt. Fick lergigan comp utskrivet igår och har tagit 3 tabletter men tycker inte att det tar bort nå!? Har ändå mått dåligt idag så nu sjukskrev jag mig två dagar får vi se på fredag om jag klarar av att jobba!?

Har illamående och halsbränna så har inte kunnat äta mycket mat idag för minsta lilla jag stoppat i mig har gett mig världens halsbränna och sen kom illamående tillbaka...

Men har nu köpt omeprazol för halsbränna

Och stödstrumpor för mina onda vader...

Snart ska det väl ändå ge sig!? Vecka 12+0 imorgon...

• Ruter

Ringde BM om mitt illamående och kräkningar idag då jag inte stod ut längre. Hon skickade mig raka vägen till sjukhuset och gynavdelningen. Där jag nu legat i 7 timmar och fått dropp. Så äntligen har illamåendet försvunnit ett tag och börjar känna mig lite piggare. Hoppas bara det håller i sig ett tag nu.

• Tallbarr12
    Ruter skrev 2015-10-27 22:25:58 följande:

Ringde BM om mitt illamående och kräkningar idag då jag inte stod ut längre. Hon skickade mig raka vägen till sjukhuset och gynavdelningen. Där jag nu legat i 7 timmar och fått dropp. Så äntligen har illamåendet försvunnit ett tag och börjar känna mig lite piggare. Hoppas bara det håller i sig ett tag nu.

Så bra att du ringde bm, hoppas du snart mår bättre!
  • Hajarna

Hej på er :) är det någon av er som har mycket huvudvärk? Vill gärna inte ta massa tabletter... Men känner att ha ont i huvudet massa dagar i rad inte riktigt är min grej,någon som har bra tips mot huvudvärk?

Hoppas ni alla mår bra

• Tallbarr12
    Hajarna skrev 2015-10-28 22:03:52 följande:

Hej på er :) är det någon av er som har mycket huvudvärk? Vill gärna inte ta massa tabletter... Men känner att ha ont i huvudet massa dagar i rad inte riktigt är min grej,någon som har bra tips mot huvudvärk?

Hoppas ni alla mår bra

Jag har haft en hel del huvudvärk, hade även det i förra graviditeten. Tror att min huvudvärk nu mest beror på förkylning och svullna bihålor, men man kan få huvudvärk av järnbrist, vätskebrist och hormonförändringar pga graviditeten... Har du kollat hb nyligen? Eftersom blodvolymen ökar vecka för vecka så späs järnet lätt ut och hb sjunker, med trötthet och huvudvärk som följd. Så kolla hb är en bra början!
  • Hajarna
    Tallbarr12 skrev 2015-10-28 22:26:13 följande:
    Jag har haft en hel del huvudvärk, hade även det i förra graviditeten. Tror att min huvudvärk nu mest beror på förkylning och svullna bihålor, men man kan få huvudvärk av järnbrist, vätskebrist och hormonförändringar pga graviditeten... Har du kollat hb nyligen? Eftersom blodvolymen ökar vecka för vecka så späs järnet lätt ut och hb sjunker, med trötthet och huvudvärk som följd. Så kolla hb är en bra början!
    Tack för ditt svar :) jag gjorde massa tester hos barnmorskan i fredags och alla värden var bra. Ska dricka massa vatten imorgon, tycker jag dricker mycket men ska dricks mer och se om det går över, eller blir bättre iallafall. Annars får jag ringa barnmorskan och fråga om råd.