• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-10-17 11:23:15 följande:
    Glömde det, cellförändringar uppvisade jag först förra året men fick veta att jag har försvagad livmoderhalstapp för lite mer än 11 år sedan nu. Har haft flera missfall efter första dottern innan jag lyckades få min andra dotter i maj i år :) har ju lätt för att bli gravid iaf...
    din yngsta är född i maj och du är gravid igen ? :)
    skönt att veta att man har lätt för att bli gravid :)

jag har haft lätta cellförändringar i tre årstid så har kollat upp det varje 6 månader, så det bör vara dags snart igen...
  • Cherryay
    MakeitHappen skrev 2015-10-17 13:33:50 följande:

din yngsta är född i maj och du är gravid igen ? :)

skönt att veta att man har lätt för att bli gravid :)

jag har haft lätta cellförändringar i tre årstid så har kollat upp det varje 6 månader, så det bör vara dags snart igen...

Ja hon föddes 14 maj i år :P vi ville ju satsa på ett till syskon tätt men trodde väl inte riiiktigt det skulle bli så nära inpå som bara ett år emellan :P men jag fick ju tillbaka mensen direkt i juni trots att jag ammade så bara att gilla läget ;)

Okej, så pass! Ja men skönt att de håller täta kontroller så man vet vad som händer.
  • Redoförnytt
    tvetalan skrev 2015-10-17 13:18:56 följande:

Någon mer som blöder trots att pyret lever?

Jag har haft blödningar (små) till och från i två tre veckor. Men fick se litet pickande hjärta på vul förra veckan. Glad för det. Men ändå oroligt.
  • tvetalan
    Redoförnytt skrev 2015-10-17 18:40:12 följande:
    Jag har haft blödningar (små) till och från i två tre veckor. Men fick se litet pickande hjärta på vul förra veckan. Glad för det. Men ändå oroligt.
    Har de sagt vad blödningarna berodde på? Eller har det varit slemmhinnor? Jag har haft två, en med medelmycket blod. Den andra mycket. Visade sig vara ett stort hematom så framtiden för bebis i magen är tyvärr oviss trots att pyret levde senast igår.
  • Redoförnytt

Jodå. Gyn förklarade jättepedagogiskt att det antagligen va lugnt. Fick dock möjlighet att komma på återbesök, vilketkänns skönt. Förhoppningsvis slutar det när livmodern fyllts ut at pyret. Eller så kunde det va slemhinna under tappen.

Håller tummarna för oss båda.

tvetalan skrev 2015-10-17 19:38:17 följande:

Har de sagt vad blödningarna berodde på? Eller har det varit slemmhinnor? Jag har haft två, en med medelmycket blod. Den andra mycket. Visade sig vara ett stort hematom så framtiden för bebis i magen är tyvärr oviss trots att pyret levde senast igår.

• Redoförnytt

Nån mer som inte kan borsta tänderna?

Jag får kväljningar när jag försöker borsta hörntänderna!!! ;)

• FruLundmark
    Redoförnytt skrev 2015-10-17 20:04:09 följande:

Nån mer som inte kan borsta tänderna?

Jag får kväljningar när jag försöker borsta hörntänderna!!! ;)

Samma här! :/ Det är en pina att borsta tänderna.. :(

Har jag tur så leder de bara till kväljningar men några gånger har jag rent varit tvungen att kräkas (ursäkta) vilket inte är roligt :(
  • Tallbarr12
    FruLundmark skrev 2015-10-17 20:39:23 följande:
    Samma här! :/ Det är en pina att borsta tänderna.. :(

Har jag tur så leder de bara till kväljningar men några gånger har jag rent varit tvungen att kräkas (ursäkta) vilket inte är roligt :(
    Samma här. Lite tandkräm och borsta snabbt, annars kräks jag...
Svar på tråden BF maj 2016