• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • fair
    Snelson skrev 2015-10-21 07:54:12 följande:

Hej! Jag är i v 10+4 och jag mår också jättebra, känner inte alls mycket symtom men hoppas allt är bra. Har inte gjort något ul ännu...

Jag har haft en del hjärtklappning och enligt min app från gravid & baby är det helt normalt. Beror på att blodvolymen ökar i kroppen och då slår hjärtat extraslag ibland för att kompensera.

Jag är också väldigt förkyld nu med mycket hosta, har känt av en del hugg i magen när jag hostar och nyser. Har du känt så?

Jag får alltid hugg långt ned i magen när jag hostar eller nyser så länge jag inte krummmar ihop mig eller böjer upp ett ben. Det är ligamenten som gör ont och drar!
  • Tallbarr12
    mintuu skrev 2015-10-21 12:52:59 följande:

Idag är jag sängliggande har åkt på

Världens influensa samtidigt som jag har graviditetsillamående från helvete, så nån som har tips på nån förlossningserie eller liknade (tycker så mycket om såna program) :)

Krya på dig!!
  • Pell
    fair skrev 2015-10-21 13:48:09 följande:
    Jag får alltid hugg långt ned i magen när jag hostar eller nyser så länge jag inte krummmar ihop mig eller böjer upp ett ben. Det är ligamenten som gör ont och drar!
    Precis så har jag med eller så låser sig ryggen. Skitskum känsla
  • skepparbarn
    Pell skrev 2015-10-20 19:02:04 följande:

Någon annan som blivit förstoppad?? Ska ringa bm imorgon. Men visst borde man kunna ta lite laxermedel??

Absolut inte laxermedel!!

Det kan starta värkarbete :O

Bulkmedel som Inolaxol eller Lactulos kan du ta. Drick minst 2 l vatten om dagen och ät mer fiber. Ända som funkar
  • skepparbarn
    skepparbarn skrev 2015-10-21 20:49:30 följande:

Absolut inte laxermedel!!

Det kan starta värkarbete :O

Bulkmedel som Inolaxol eller Lactulos kan du ta. Drick minst 2 l vatten om dagen och ät mer fiber. Ända som funkar

Menar starkare laxermedel. Dulcolax oxh Micromax i liten dos ska gå bra.

Hon jag pratade med på apoteket sa att de brukade avråda gravida med förstoppning att använda laxermedel dä det finns viss forskning som visat att kontraktioner i tarmarna lett till sammandragningar och värkar.

Så jag skulle låta bli alltså
  • Pell

Okej inga värkar här men är inget starkt medel då det tar många timmar innan det verkar och resultatet sisådär. fast lite nervös blir man ju. Måste prata med bm, hoppas hon är tillbaka imorgon. Aja hinkar vatten, druckit äcklig katrinplommonjuice, tryckt plommon, kiwi och gått 6km rask promenad... Inget resultat ännu men hoppas på imorgon.

• Snelson
    fair skrev 2015-10-21 13:48:09 följande:

Ok skönt att höra att det inte är något farligt eller onormalt :)
  • Laen

Hej, jag har följt tråden ett tag och känner mig redo att vara med nu :) Jag är i vecka 10 (9+2) och gravid för första gången, efter flera år av försök (inseminstioner och IVF:er). Men det gick den naturliga vägen tillslut! Har under de senaste två åren gjort det jag kunnat för att optimeta mina chanser (kost, akupunktur, olika tillskott, yoga mm) och tillslut så gick det! Har BF den 28 maj, men har en ganska kort cykel så tror att datumet kan komma att ändras. Det blir kanske den bästa presenten då jag fyller 40 den 24 maj! :)

Känns skönt att läsa om era symptom mm. För mig har det gått fram och tillbaks, men jag har främst haft yrsel, trötthet, ömma bröst nästan från start och riktigt ömt när jag blir kall. Är ofta kall överhuvudtaget.

• Regnbågsfärg
    Laen skrev 2015-10-22 00:27:12 följande:

Hej, jag har följt tråden ett tag och känner mig redo att vara med nu :) Jag är i vecka 10 (9+2) och gravid för första gången, efter flera år av försök (inseminstioner och IVF:er). Men det gick den naturliga vägen tillslut! Har under de senaste två åren gjort det jag kunnat för att optimeta mina chanser (kost, akupunktur, olika tillskott, yoga mm) och tillslut så gick det! Har BF den 28 maj, men har en ganska kort cykel så tror att datumet kan komma att ändras. Det blir kanske den bästa presenten då jag fyller 40 den 24 maj! :)

Känns skönt att läsa om era symptom mm. För mig har det gått fram och tillbaks, men jag har främst haft yrsel, trötthet, ömma bröst nästan från start och riktigt ömt när jag blir kall. Är ofta kall överhuvudtaget.

Stort grattis!
  • EmPe
    Laen skrev 2015-10-22 00:27:12 följande:

Vilken lycka, grattis:) Jag är själv 38 så vi är väl gamlingarna här..haha
Svar på tråden BF maj 2016