MakeitHappen skrev 2015-10-16 18:54:01 följande:
Okej men gör de cellprov så sent i graviditeten? för de sa i tidigt skede går det bra...
Åh va kul att se bebis :)
oj tre gånger per år, jag tycker de är jobbigt en gång i halvåret som jag går... har också uppvisat cellförändringar.
vad innebär det att ha en försvagad livmoderhalstapp?
Ja alltså de var tvungna att kontrollera att cellförändringarna inte ökat sen början av grav och om det var ok med vaginal förlossning, tog dessutom en bit från livmoderhalstappen att skicka iväg på odling och att kunna jämföra med de prover jag ska ta på tisdag. Ingen som sagt något om att det inte skulle va ok till mig iaf... De skulle väl inte göra det om det var farligt, då borde jag fått något att säga till om väl?!
Det innebär att livmoderhalstappen har stor risk att börja öppna sig för tidigt och på så sätt "tappa" fostret/barnet, har dessutom tydligen problemet att livmodern "sjunker ner" för lågt och på så sätt kan lossna, de två i kombination ger en markant högre risk för missfall eller för tidig födsel... Men än så länge har jag iaf lyckats få två underbara flickor, missfallen däremellan är ju tyvärr sånt som alla kan råka ut för... :/