• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Pell

Men måste bara säga att kag nästan tycker det är segast nu innan det liksom syns och man kan prata med alla om det nu är det så hysh pysh (eget val jag vet, vi ska outa det vilken dag som helst). Nu gick jg inte över tiden sist utan fick typ 5dagar innan beräknat så hade jag passerar bf hade det nog helt plötsligt blivit sjukt segt ;)

• Allies
    Fialooop skrev 2015-10-14 16:30:21 följande:

Kub på tisdag! Ngn annan som gjort/ska göra det?

Jag planerar också att göra kub i v. 13-14. Här där jag bor så får man inte göra det via landstinget om man är under 35. Så det blir isf privat och kommer att kosta 2000:- Känner mig lite rädd...och det gjorde ju inte saken bättre när jag läste att man kunde få sämre resultat som överviktig Någon som vet något angående det? 
  • Cherryay
    Pell skrev 2015-10-14 21:46:10 följande:

Haha underbart citat

Haha, visst är det, klockrent!
  • Fialooop
    Snelson skrev 2015-10-14 17:45:32 följande:

Jag ska göra kub. Lämnar blodprov på inskrivningen 22 okt och ultraljudet blir 4 nov. Ser redan fram emot det och samtidigt lite nervöst.

Har längtat sedan jag bokade tiden. Men nu börjar nerverna komma. Hur gammal är du? Jag är 26 år och min sambo är 27. Vi valde att göra det privat eftersom man inte erbjuds kub förens efter man fyllt 33 i Skåne :)
  • skepparbarn
    Allies skrev 2015-10-14 22:04:56 följande:

Jag planerar också att göra kub i v. 13-14. Här där jag bor så får man inte göra det via landstinget om man är under 35. Så det blir isf privat och kommer att kosta 2000:- Känner mig lite rädd...och det gjorde ju inte saken bättre när jag läste att man kunde få sämre resultat som överviktig Någon som vet något angående det? 

Jag ska göra KUB fast jag är 21 och intr har några höjda risker, då vi fick komplikationer sist. Man räknar väl ut med ålder, vikt och mätningen på nackspalten tillsammans med blodprovet du gör.
  • Fialooop
    Allies skrev 2015-10-14 22:04:56 följande:

Vi får också betala 1800:- för att göra kub. Men jag tycker att det är värt det. Hm.. Att det skulle påverka ditt resultat har jag svårt att tro. Kanske skulle det på ngt sätt vara lite svårare att göra ul så tidigt i grav när man är överviktig?! Men jag vet faktiskt inte om jag ska vara ärlig. Överlag är det väl rent hälsomässigt, i alla lägen, (inte bara under grav) "bättre" att inte vara överviktig. Men jag tror säkert att det kommer gå hur bra som helst för dig på kub trots lite övervikt :) Och jag tror jag är minst lika rädd som dig. Min största rädsla är nog att man ska upptäcka en MA under ul på tisdag då. Usch! Gud vad jag längtar!
  • Snelson
    Fialooop skrev 2015-10-15 09:36:04 följande:

Har längtat sedan jag bokade tiden. Men nu börjar nerverna komma. Hur gammal är du? Jag är 26 år och min sambo är 27. Vi valde att göra det privat eftersom man inte erbjuds kub förens efter man fyllt 33 i Skåne :)

Jag är 27 och mannen 31. Här i kalmar län erbjuds alla gravida göra kub gratis. Jag har inga riskfaktorer som jag känner till... :)
  • MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-10-14 21:45:58 följande:
    Det är så sant när man är där så det är skrämmande xD jag har ju som tur är inte behövt "gå över" med någon av mina två, men det är ju dessutom garanterat ännu värre, vill inte ens tänka på hur långsamt det måste kännas :0

Jag räknar ner till inskrivningen i v 12 och sen rul, vet inte när det blir än dock då vi får tiden hemskickad på posten, men gissar på först efter nyår tyvärr :/
    Kan tänka mig detta!
    ja tänkt de som går över veckor. haha shit man måste längta ihjäl sig!!  Nu är inte vår plan detta ;)

vilken vecka är du nu då och när har du inskrivningen.
    jag är vecka 10 (9+0) idag och nästa torsdag har jag UL och onsdagen efter det har jag inskrivning :)

Längtar enormt mycket!
  • Cherryay
    MakeitHappen skrev 2015-10-15 19:23:48 följande:

Kan tänka mig detta!

ja tänkt de som går över veckor. haha shit man måste längta ihjäl sig!!  Nu är inte vår plan detta ;)

vilken vecka är du nu då och när har du inskrivningen.

jag är vecka 10 (9+0) idag och nästa torsdag har jag UL och onsdagen efter det har jag inskrivning :)

Längtar enormt mycket!

Har inskrivning den 4 nov, kommer då vara i v 11+0, är alltså i v 8+1 idag :) kanske får ett ul på tisdag iofs eftersom jag måste upp på kvinnokliniken och ta nytt cytologiprov på livmoderhalstappen, gjorde ul vid förra provtagningen så man vet aldrig, får hålla tummarna!! :D
  • Cecilia20160513

Hej!

Följer era inlägg och min bf är 13 maj. Mitn första graviditet

Och är så orolig över allting.

Men jag undrar om ni har gått upp i vikt?

Ser ni någon förändrig på magen eller när gör man det?

Kram på er alla!

Svar på tråden BF maj 2016