• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Ruter

Hej, hoppar in här jag också. Är gravid i v.9+0 och är beräknad till min födelsedag den 28 maj. Är vårat andra barn, har en son på 20 månader hemma. Jag har mått så sjuk illa senaste veckorna och har sjukt ont i ryggen till och från.. Känns helt främande då jag mådde helt prima hela tiden första graviditeten.

• skepparbarn
    Laen skrev 2015-10-22 00:27:12 följande:

Hej, jag har följt tråden ett tag och känner mig redo att vara med nu :) Jag är i vecka 10 (9+2) och gravid för första gången, efter flera år av försök (inseminstioner och IVF:er). Men det gick den naturliga vägen tillslut! Har under de senaste två åren gjort det jag kunnat för att optimeta mina chanser (kost, akupunktur, olika tillskott, yoga mm) och tillslut så gick det! Har BF den 28 maj, men har en ganska kort cykel så tror att datumet kan komma att ändras. Det blir kanske den bästa presenten då jag fyller 40 den 24 maj! :)

Känns skönt att läsa om era symptom mm. För mig har det gått fram och tillbaks, men jag har främst haft yrsel, trötthet, ömma bröst nästan från start och riktigt ömt när jag blir kall. Är ofta kall överhuvudtaget.

Hej och välkommen! Du är på samma dag som jag :) 9+2. Vi var på ultraljud tidigare och jag fick datumet 24 Maj :) knoddis mormor fyller 23e maj och kusinen fyller 21 :D Men eventuellt blir vi igångsatt i v 37+0 så så kommer bebis tidigare.
  • lovea01

Ultraljud idag och fostret hade dött i v 6-7 så tydligen blivit ma så ska få tabletter nu och avsluta det hela:( tråkigt och känns hemskt är rädd och orolig men har noll känningar i kroppen på att nåt ska vara fel känns overkligt :( Hoppar ur tråden nu men hoppas att det tar sig framöver!

Hoppas allt går bra för er och lycka till med era graviditeter!:)

• Allies
    lovea01 skrev 2015-10-22 11:26:08 följande:

Ultraljud idag och fostret hade dött i v 6-7 så tydligen blivit ma så ska få tabletter nu och avsluta det hela:( tråkigt och känns hemskt är rädd och orolig men har noll känningar i kroppen på att nåt ska vara fel känns overkligt :( Hoppar ur tråden nu men hoppas att det tar sig framöver!

Beklagar Vad jobbigt för er...
  • Fialooop

Usch vad hemskt! beklagar verkligen...
  • Ted19

Och jag är 37 ;) så ni är inte ensamma! Väntar mitt andra barn med bf 12 maj. Har redan en 1,5 åring.

:)

EmPe skrev 2015-10-22 08:15:32 följande:

Vilken lycka, grattis:) Jag är själv 38 så vi är väl gamlingarna här..haha

• Ted19

Beklagar verkligen :( hoppas det tar sig snabbt igen för er! Kramar

• Arnie2016

Hej! Såg att några pratat lite om förstoppningar tidigare. Jag tar något som heter Laktulos Meda. Jag blev tipsad om detta på apoteket när jag sa att jag var gravid och har även pratat med min barnmorska om detta. Tycker det fungerar toppen Glad Barnmorskan sa även att laxeringsmedel som microlax INTE ska användas när man är gravid. Så testa Laktulosen!

• Arnie2016
    Myyslii skrev 2015-08-23 15:45:04 följande:

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

Vilket bra initiativ! 
    Jag och min sambo är beräknade till den 11 maj. Första barnet som kom lite oväntat:) 
    Lider av förlossningsrädsla och ska till en graviditets- och förlossningspsykolog i nästa vecka. Hoppas på att det är bra. Någon annan som är livrädd inför sin förlossning? Eller någon som kan ge råd och tips? 
    Ha en fin fredag alla!
  • EmPe
    Ted19 skrev 2015-10-22 16:23:49 följande:

Och jag är 37 ;) så ni är inte ensamma! Väntar mitt andra barn med bf 12 maj. Har redan en 1,5 åring.

:)

Vad bra, då är vi några stycken;)
    Jag har bf 13//5. Det är också mitt andra barn och jag har också en 1.5 åring:) Han är född den 17 mars -14. När föddes din?