Fialooop skrev 2015-11-02 23:08:11 följande:
Är i v 15 (14+4). Och jag känner livmodern ganska precis halvvägs till naveln. Kanske till och med lite över. Går in i v 16 på torsdag. Har känt livmodern i typ 2 veckor. Men det är först nu de senaste dagarna (!) som den är supertydlig. Den tar liksom emot om jag böjer mig framåt ner mot golvet. Du kan alldeles säkert vara helt lugn! Det kommer. Som sagt, de senaste dagarna har min liksom fått en otrolig fart och växt. Känner skillnad från igår. Och växtvärk hela tiden i princip. Också med start typ för 2 dagar sedan. Mer än tidigare! Var också lite fundersam innan igår typ. Men jag tror inte man ska läsa för mkt. Alla är vi olika. Och dem säger till exempel att man ska vara mindre trött från och med nu. Jag har aldrig varit så trött som jag är nu?!! Svimmar typ på kudden när jag lägger mig för att sova.
Kanske beror lite på om livmodern lutar bakåt eller framåt hur högt upp man känner den?
Jag är mindre gravidtrött de senaste dagarna men sover förjävligt illa. Vaknar 4-halv 5 och kan inte somna om.. Bahhh!!