• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Alice i Underlandet

I Östergötland erbjuds alla KUB i vecka 13..
    Mitt är idag.. Om 1,5 timme..
    Jag är mer nervös denna gång än jag var med vår första!..

• Fialooop
    Alice i Underlandet skrev 2015-11-03 08:22:41 följande:

Kanske beror lite på om livmodern lutar bakåt eller framåt hur högt upp man känner den?

Jag är mindre gravidtrött de senaste dagarna men sover förjävligt illa. Vaknar 4-halv 5 och kan inte somna om.. Bahhh!!

Ja, det har säkert med det att göra också!
  • Snelson
    Alice i Underlandet skrev 2015-11-03 16:14:43 följande:

Idag har vi träffat pyret.. Den mår bra o allt såg fint ut..!

Åh så fin! Vi har varit idag! Allt såg bra ut, var lite svårt för barnmorskan att mäta nackspalten då bebisen låg uppochner men till slut gick det :) fick låga värden på Kub också! Nu som först kan jag glädjas åt graviditeten fullt ut, har inte vågat hoppas innan man sett ett hjärtslag... Blev dessutom framflyttad två dagar vilket inte är fel :)
  • Alice i Underlandet
    Snelson skrev 2015-11-04 17:21:51 följande:

Åh så fin! Vi har varit idag! Allt såg bra ut, var lite svårt för barnmorskan att mäta nackspalten då bebisen låg uppochner men till slut gick det :) fick låga värden på Kub också! Nu som först kan jag glädjas åt graviditeten fullt ut, har inte vågat hoppas innan man sett ett hjärtslag... Blev dessutom framflyttad två dagar vilket inte är fel :)

Grattis! Vi blev tillbakaflyttade 3 dagar men det var jag beredd på! Här var nackspalten också svår att mäta, navelsträngen låg i vägen..
  • Planritning

Vad kul med alla KUB som gått bra. Vårt gick också bra. Men blev flyttade från 1maj till 28 april så jag kan ju inte tillhöra denna grupp mer egentligen :D 

• Ted19

Hade också kub igår. Allt såg bra ut :) blev framflyttad 8 dagar vilket jag tycker låter jätte konstigt.. Hade jag ens haft äl då kan man undra. Testade iof. inte med stickor exakt den månaden men hade gjort innan så hade rätt bra koll via appen.

Viktigast att bebisen mår bra och växer som den ska dock :)

• Ruter

Har äntligen blivit sjukskriven i två veckor för mitt illamående.orkar knappt ur sängen vissa dagar så skönt att få vila lite nu.

• Alice i Underlandet
    Planritning skrev 2015-11-05 11:51:18 följande:

Vad kul med alla KUB som gått bra. Vårt gick också bra. Men blev flyttade från 1maj till 28 april så jag kan ju inte tillhöra denna grupp mer egentligen :D 

Den lilla rackarn vill nog gärna bli en maj-bebis o stannar kvar ett par dagar extra.
  • Nmm

Hej gjort kub test och allt såg bra ut fick en sannolikhet 1/20000 nackspalt helt normal vart flyttad en dag bakåt så e beräknad nu 12 maj fyller själv år den 16 maj kanske blir dubbelfirande Mår fortfarande pyton. Så fort jag lägger mig ner så börjar ja må ännu mer illa har testat ligga på alla sätt men vaknar endå flera ggr på nätterna av att ja måste sätta mig upp för inte spy, sen mot morgonen går det inte hålla tillbaka då börjar spy festen. Nån som har liknande besvär? Är i vecka 14 nu:)