• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • MakeitHappen
    Alice i Underlandet skrev 2015-11-03 16:14:43 följande:

Idag har vi träffat pyret.. Den mår bra o allt såg fint ut..!

Så fin :D
  • Sundaymorning
    Nmm skrev 2015-11-06 06:50:47 följande:

Hej gjort kub test och allt såg bra ut fick en sannolikhet 1/20000 nackspalt helt normal vart flyttad en dag bakåt så e beräknad nu 12 maj fyller själv år den 16 maj kanske blir dubbelfirande Mår fortfarande pyton. Så fort jag lägger mig ner så börjar ja må ännu mer illa har testat ligga på alla sätt men vaknar endå flera ggr på nätterna av att ja måste sätta mig upp för inte spy, sen mot morgonen går det inte hålla tillbaka då börjar spy festen. Nån som har liknande besvär? Är i vecka 14 nu:)

Åh jag vet hur det är.. Spy konstant, spytt hela natten och känner stark panik. Kan ju inte ens ta hand om mig själv, tror att det behövs dropp. Hur ska man klara av sitt andra pigga barn?
  • Tallbarr12

V 16 på söndag och nästan fyra veckor till rul. Men kan inte riktigt sluta oroa mig och längtar efter sparkar eller andra livstecken...

Och känslan av att vi har ju redan en helt underbar son, varför ska vi ha sån tur att vi får ett till?

Sorry för deppigt inlägg men behövde skriva av mig!

• Alice i Underlandet
    Tallbarr12 skrev 2015-11-06 12:54:22 följande:

V 16 på söndag och nästan fyra veckor till rul. Men kan inte riktigt sluta oroa mig och längtar efter sparkar eller andra livstecken...

Och känslan av att vi har ju redan en helt underbar son, varför ska vi ha sån tur att vi får ett till?

Sorry för deppigt inlägg men behövde skriva av mig!

Alla bär vi på ett frö av oro.. Du får inte låta det ta över. Om det nu går åt skogen så har du sörjt detta två gånger o går det bra (vilket det gör för det allraflesta) så har du missat en chans att vara lycklig..

Kanske köpa en sån lite hjärtlysnare, så kan du få höra hjärtslagen? Kostar väl några hundra på Teknikmagasinet..
  • SJLN

Hej!

Är det okej om man hoppar in här såhär sent? Jag är i vecka 11+1 idag men med ett par MA i bagaget har jag hållit mig lite när det kommer till familjeliv. Men två ultraljud och tydliga hjärtljud med dopplern så nu vågar jag nog

• Ruter
    SJLN skrev 2015-11-08 15:12:57 följande:

Hej!

Är det okej om man hoppar in här såhär sent? Jag är i vecka 11+1 idag men med ett par MA i bagaget har jag hållit mig lite när det kommer till familjeliv. Men två ultraljud och tydliga hjärtljud med dopplern så nu vågar jag nog

Grattis och välkommen :)

Från vilken vecka är nedersta bilden ifrån?
  • Ruter
    Pell skrev 2015-11-08 18:59:49 följande:

Bilder? Jag ser inga bilder

SJLN har i sitt inlägg lagt in två ultraljudsbilder.
  • Pell

Vad tråkigt att jag missat bilder. Är kanske för att jag använder appen på telefonen. Vill ju också se fina bilder

• SJLN
    Ruter skrev 2015-11-08 17:01:31 följande:

Grattis och välkommen :)

Från vilken vecka är nedersta bilden ifrån?

Översta från 6+5 och nedre från 8+6, så 15 dagar mellan

Tråkigt att du inte ser dem Pell, barnmorskan fick till riktigt fina bilder för att vare så tidigt tycker jag