• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • SJLN
    Elvira84 skrev 2015-11-12 21:38:14 följande:

En liten varning till er som använder ultraljud hemma - oklart vilka risker det innebär för fostret:

m.gp.se/nyheter/goteborg/1.2310863-gravida-varnas-for-egna-ultraljud&utm_medium=organic&utm_campaign=redirect

Det är jag medveten om, men jag är ändå inte rädd för det. I alla fall inte i mitt fall. Använder så sällan och så korta stunder men tack ändå, det är såklart viktigt att vara medveten om riskerna
  • myownworstenemy

Idag gjorde vi ett tidigt UL för att försäkra oss om att allt är bra. Vi trodde att vi var i vecka 12+5 men var enligt barnmorskan i vecka 13+1. Inte mig emot! Självklart var jag supernervös innan så när vi väl såg vår livliga bebis och det pickande hjärtat bröt jag ihop en smula. Nu känns det så himla skönt och underbart!

• Pell

Åh är så avis på alla er som fått se era gryn redan!!! Får snällt vänta till december jag..

• Cherryay
    Pell skrev 2015-11-16 18:13:13 följande:

Åh är så avis på alla er som fått se era gryn redan!!! Får snällt vänta till december jag..

Samma här, eller alltså jag hoppas att jag får rul i slutet på december, beror ju på hur fullbokat det är... Skulle så gärna vilja se innan dess men bara att snällt vänta.
  • Tallbarr12
    Fialooop skrev 2015-11-17 09:28:31 följande:

RUL 3/12! Spännande :) 2 v kvar bara!

Jag har också rul 3/12!
  • Tallbarr12

Det är nån som kittlar mig på insidan av magen... Jättehärlig känsla och enormt irriterande på samma gång!