• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Fialooop
    Nmm skrev 2015-11-20 09:31:05 följande:

Nån som börjat känna rörelser ännu? Vilken vecka kände ni första gången?

Har känt något, som förmodligen är rörelser :) kommer oftast någon enstaka gång per dag. Ff så otydligt att jag inte kan säga säkert. Kände första gången förra veckan. Var i v 17 då :)
  • smellina

Hej! Jag hänger gärna på här! Väntar första barnet, beräknat till 22 maj. Har inte känt något än förutom att det känns som att det vibrerar där inne ibland. Mycket märklig känsla. Är i v.14.

• chma
    MakeitHappen skrev 2015-11-21 08:12:36 följande:

ja första barnet här med :)

Var ifrån varberg är ni?

Själv flyttar vi nu från lägenhet i Bua till hus i Nyebro :D flyttlasset går nu idag, ska bli så spännande :D

Åh vad spännande :D är det vid åskloster eller? Vi bor i hus på karlberg (området vid Ps)
  • JohannaMolander

Hej på er! :)

Hoppar också in här! Väntar första barnet med BF 1 maj, men ska på RUL den 7 december så det kanske kommer att ändras :) Längtar i alla fall dit, för att se så att allt ser bra ut och jag hoppas på att få en bekräftelse på att alla buffar och rörelser jag känner faktiskt är Pyret som lever loppan därinne! :)

Hur går det för er övriga? Känner ni något därinne än? Växer magarna? Huvudvärk? Foglossning? Kanske illamående? Eller mår ni tipptopp och bara njuter? :))

• Fialooop
    JohannaMolander skrev 2015-11-22 04:57:51 följande:

Hej på er! :)

Hoppar också in här! Väntar första barnet med BF 1 maj, men ska på RUL den 7 december så det kanske kommer att ändras :) Längtar i alla fall dit, för att se så att allt ser bra ut och jag hoppas på att få en bekräftelse på att alla buffar och rörelser jag känner faktiskt är Pyret som lever loppan därinne! :)

Hur går det för er övriga? Känner ni något därinne än? Växer magarna? Huvudvärk? Foglossning? Kanske illamående? Eller mår ni tipptopp och bara njuter? :))

Första barnet, och bf 27/4. Har RUL 3/12 :) Gud vad jag längtar! Har sett lille plutten på kub i v 13. Och hört hjärtljud i v 16. Jag känner små konstigheter i magen då och då. Jag gissar att det är den lille som är i farten. Men än så länge är det svårt att avgöra tycker jag :) jag mår just nu så himla bra. Känner mig nästan som vanligt igen. Pigg är jag och inget illamående. Har dessutom fått tillbaka träningsmotivationen, och slipper släpa mig ut i löparspåret. Hur mår du själv?
  • Fialooop

Någon annan som tränar? Har sprungit i flera år, och fortsatt nu under graviditeten. Har märkt de sista två veckorna att jag ibland får långa sammandragningar när jag springer. Har haft korta små sammandragningar nu i några veckor. Inget konstigt med det. Men jag funderar på om det liksom är kroppen som säger ifrån lite när jag springer. Jag tar det lugnt, har slutat ta tiden på mina rundor, och springer bara korta sträckor om typ 4-6 km per ggn. Någon annan som känt samma? Ska tillägga att sammandragningarna verkligen inte gör ont eller så. Men jag känner av dem väldigt tydligt :) är inte heller särskilt orolig. Men när man springer så tenderar man ju att kämpa på lite extra, fast det är jobbigt.

• Laen
    skepparbarn skrev 2015-10-23 22:58:59 följande:

Jag får inte inskrivning förens vecka 13 men det närmar sig. Har varit på ultraljud och allt såg bra ut där :) Andra barnet. Har en pojk i himlen. Har mått väldigt bra enligt mig. Enligt karln är jag väldigt känslig och gråter ofta. Hormoner hit och dit och ömma bröst. Men jag hade inte räknat med en lätt graviditet denna gång med tanke på hur det blev sist. Vi väntar bara på att få se om pyret i magen har samma sjukdom som storebror. Ska på KUB 25/11. Mest av oron även om sonen inte hade kromosomfel. Snarare en lindring av ångesten :). Varför har du gjort två? Har du haft några problem?

Hej @skepparbarn! Har varit borta från tråden så har inte sett ditt svar förrän nu! Hur mår du nu och hur går det? Vi gjorde Kub för 1,5 vecka sen och hammade i riskgrupp så gjorde Nipt i torsdags, så nu ska vi vänta på svar från det i två veckor. Måste varit tungt förra gången - hoppas allt går bra nu!
  • Laen
    skepparbarn skrev 2015-10-23 22:58:59 följande:

Jag får inte inskrivning förens vecka 13 men det närmar sig. Har varit på ultraljud och allt såg bra ut där :) Andra barnet. Har en pojk i himlen. Har mått väldigt bra enligt mig. Enligt karln är jag väldigt känslig och gråter ofta. Hormoner hit och dit och ömma bröst. Men jag hade inte räknat med en lätt graviditet denna gång med tanke på hur det blev sist. Vi väntar bara på att få se om pyret i magen har samma sjukdom som storebror. Ska på KUB 25/11. Mest av oron även om sonen inte hade kromosomfel. Snarare en lindring av ångesten :). Varför har du gjort två? Har du haft några problem?

Har haft svårt att bli gravid så har därför varit lite extra orolig för hur det går, så det är därför vi gjorde två VUL så tidigt (hos min ordinarie gynekolog). Har känt mig betydligt lugnare sedan första UL på Kuben. Men har fått blödningar ikväll så nu känns det väldigt otoligt igen. Ska till Gynakuten imorgon bitti.
  • smellina
    Fialooop skrev 2015-11-22 13:18:02 följande:

Någon annan som tränar? Har sprungit i flera år, och fortsatt nu under graviditeten. Har märkt de sista två veckorna att jag ibland får långa sammandragningar när jag springer. Har haft korta små sammandragningar nu i några veckor. Inget konstigt med det. Men jag funderar på om det liksom är kroppen som säger ifrån lite när jag springer. Jag tar det lugnt, har slutat ta tiden på mina rundor, och springer bara korta sträckor om typ 4-6 km per ggn. Någon annan som känt samma? Ska tillägga att sammandragningarna verkligen inte gör ont eller så. Men jag känner av dem väldigt tydligt :) är inte heller särskilt orolig. Men när man springer så tenderar man ju att kämpa på lite extra, fast det är jobbigt.

Jag försöker träna så mycket jag orkar men har varit segare med illamående och trötthet. Jag har också börjat ta det lite lugnare. Tränar ofta högexplosivt med korta intervaller maxat och sen lite lugnare. Hittills har det funkat okej om jag inte pressar mig för hårt och hopp och löpning mm har gått bra. Känner inga sammandragningar som du gör men däremot känns det som om kroppen vill ta det lite lugnare :)
  • JohannaMolander
    Fialooop skrev 2015-11-22 13:12:39 följande:

Första barnet, och bf 27/4. Har RUL 3/12 :) Gud vad jag längtar! Har sett lille plutten på kub i v 13. Och hört hjärtljud i v 16. Jag känner små konstigheter i magen då och då. Jag gissar att det är den lille som är i farten. Men än så länge är det svårt att avgöra tycker jag :) jag mår just nu så himla bra. Känner mig nästan som vanligt igen. Pigg är jag och inget illamående. Har dessutom fått tillbaka träningsmotivationen, och slipper släpa mig ut i löparspåret. Hur mår du själv?

Åh, mysigt! Har "bara" gjort ett VUL i vecka 6/7, så det är ju ett tag sen jag fick se nåt där inne. Ser extra mycket fram emot RUL pga det! Spännande :D Ja, det är ju lite svårt att veta vad som är vad när det rör sig och känns i magen, men jag har en tarmsjukdom som gör att jag känner igen mina tarmrörelser väldigt bra - alltså vet jag när det är tarmarna som rör sig, och känner skillnaden när det är Pyret som sprattlar omkring :) Skönt att du mår bra! :D Det gör jag med, det enda jag kan klaga på är kissnödigheten ;) Haha, den är ENORM! Kissar mer än någonsin förut, och värre lär det ju bli ju mer magen växer x)