Planritning skrev 2015-11-19 15:07:15 följande:
Hej tjejer.
Hur går det med graviditeterna?
Jag tempade förut och enligt tempen så haar jag BF 2maj. På vårt tidiga ultraljud i vecka 7 fick vi ett datum på 1maj och det var ju ingen större skillnad så inget jag tänkte på. Men på KUBen fick jag ett datum på 28april, vilket är 4dagar tidigare än vad ÄL visar. I början tänkte jag bara; bra bevis på att bebisen växer så det knakar :) men nu undrar jag vilket datum som stämmer och hur det kommer sig att bebis verkar ha vuxit snabbare än vanligt? Kan det vara farligt eller bara bra(inget att oroa sig för)? Vi har RUL om ca 1 vecka då får jag se om BF ändras igen och om bebisen mår bra (vilket det känns som och bebisen sparkar lite då och då <3).
Jag tror inte att det är något att oroa sig över
![](http://www.familjeliv.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
jag frågade en läkare på Gyn angående embryots storlek i tidig graviditet och han sa att alla är exakt lika stora så länge de bara får sin näring från gulesäcken, men när moderkakan börjar ta över så blir det naturliga storleksdkillnader på fostren. KUB görs väl runt vecka 12-13? Och då har moderkakan tagit över helt, tror jag.