• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • FruLundmark

Är det någon mer än jag som sover som en kratta? :/ Jag är i v16 och sover riktigt dåligt. Kan inte somna i vettig tid, oftast blir de mellan 03-07 någon gång, och när jag väl somnat så vaknar jag typ 1 gång i timmen/varannan timme :/ och allt som allt får jag 4-5 timmars sömn per natt.. :( Riktigt frustrerande..

Någon som har/har haft samma och har några tips att ge? :)

• SJLN
    FruLundmark skrev 2015-12-02 02:42:50 följande:

Är det någon mer än jag som sover som en kratta? :/ Jag är i v16 och sover riktigt dåligt. Kan inte somna i vettig tid, oftast blir de mellan 03-07 någon gång, och när jag väl somnat så vaknar jag typ 1 gång i timmen/varannan timme :/ och allt som allt får jag 4-5 timmars sömn per natt.. :( Riktigt frustrerande..

Jo jag sover också dåligt. Inte lika dåligt som dig men dåligt nog.. Det enda som hjälper mig lite är när sambon jobbar natt och jag får sova helt ensam, jag har väl blivit otroligt lättstörd antar jag. Sen vaknar jag till och från ändå när jag är ensam men inte alls lika ofta och det är lättare är somna om
  • Cherryay
    FruLundmark skrev 2015-12-02 02:42:50 följande:

Sova, vad är det? :P har iofs sovit dåligt enda sen jag var gravid förra gången, och nu med en liten blir det ju inte mer sömn direkt, men ändå kan jag med säkerhet säga att ja, jag sover ännu sämre nu. Foglossningen som ställer till det mest, hur jag än vrider o vänder på mig så hittar jag ingen bra sovställningen, sen upp o kissa flera ggr per natt, så blir nog sammanlagt max fyra timmars sömn utspritt under en natt... Men oftast får jag sova middag med min lilla ett par ggr om dagen så då går det ok ändå, men trött är man konstant känns det som. Bra övning inför livet med småbarn sen, bara att se det så ;)
  • LillGumsan

Hakar på här.. Är i vecka 17+5 alltså vecka 18..

Har hunnit vara på ul både i vecka 7 och i slutet av vecka 13, så har sett bebis 2ggr redan:)

Nästa vecka den 8/12 är det dags för rul, som vi längtar! Då får vi äntligen se liten samt veta kön :) förhoppningsvis.. Vänntar med alla inköp tills efter det..

Illamåendet försvann redan i vecka 9, men tröttheten bet sig fast.. Kan fortf känna mig akuttrött ibland..

Första rörelserna och sparkarna som jag visste kom från bebis kände jag redan i vecka 16.. Sen har dom blivit starkare o starkare. För 2 dagar sen kände jag för första gången sparkarna från utsidan, och igårkväll gjorde även min sambo det.. Blir vårat första barn :)

• smellina
    Fialooop skrev 2015-11-28 18:01:35 följande:

Usch vad jobbigt med förkylningar. Men ja, det beror alldeles säkert på sänkt imunförsvar :-/ hade en patient som kräktes igår natt. Inatt kom maginfluensan som ett brev på posten! :( usch! Brukar aldrig bli magsjuk. Hemskt när man är gravid också! Haft sammandragningar hela dagen.

Träningen har blivit lidande denna veckan, för jag har jobbat en massa. Men annars går det faktiskt bra! Har ju som sagt ändå kunnat springa och så. Ska köra lite spinning nästa v tänkte jag :) och på torsdag är det RUL! Hur går det själv? Bortsett från förkylningar då :)

Nej men fy vad jobbigt med magsjuka. Jodå, börjar återhämta mig nu från förkylningen så ska komma igång igen :) Det va en liten långdragen rackare.
  • chma
    MakeitHappen skrev 2015-11-29 11:52:12 följande:

Ja men precis det är inåt där ja. nära åkrabergs trädgård :)  okej :)

Har inte haft internet på datorn på en veckas tid så därför har det dröjt med svar tills nu :p

Mysigt med hus :) haha ingen fara, har inte heller varit så aktiv här inne :)
  • MakeitHappen
    LillGumsan skrev 2015-12-08 00:04:31 följande:

Finns det någon trevlig facebook grupp att gå med i för oss med majbebisar?

Ja jag är med i två grupper.

en större med 100 medlemmar och en mindre med 20...
    vet dock inte om de är "fulla"  men skicka och fråga admin...

Jennifer Petterson

Anna Årmarker

• EmPe
    LillGumsan skrev 2015-12-08 00:04:31 följande:

Finns det någon trevlig facebook grupp att gå med i för oss med majbebisar?

Jag har skapat en grupp för skåne/malmömammor..kanske du passar in där;)
  • Pell

Hur går det för er? Mår ni bra?
    Själv längtar jag till måndag (rul) och vad gäller mående så är det svajigt, kräks fortfarande några ggr/v (hatar det verkligen!!!).