• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • SJLN
    smellina skrev 2015-12-19 18:20:24 följande:

Ja, om det går tänkte vi göra det. Vi kan nog inte hålla oss :) Vet du om man kan kolla där du går?

Ja de kollar om man vill, men man får såklart inte något extra ultraljud ifall de inte skulle se
  • Hajarna
    Moorii skrev 2015-12-19 11:01:07 följande:
    Jag och min man går på barnmorskegruppen, har för mig att ett sånt ultraljud kostar 750 kr. De är jättebra där!
    Tack :) jag har hört att Emma något klinik också ska vara jätte bra. :) vi får se hur vi gör, det är min fru som gärna vill veta medans jag absolut inte vill. Spännande att hon ska veta å inte jag.
  • SJLN
    TriciaN skrev 2015-12-20 13:14:42 följande:

Tittar in jag här med. Beräknad 29 maj. Har ni känt sparkar än :)?

Jag känner rörelser lite då och då men det är fortfarande ganska svagt. Du då?
  • TriciaN
    SJLN skrev 2015-12-20 13:41:16 följande:
    Jag känner rörelser lite då och då men det är fortfarande ganska svagt. Du då?
    Samma här:) lite fladder bara
  • Hajarna

Tjejer jag har fått världens halsbränna.. Är det någon som har något att rekommendera mig att äta, eller inte äta?? 

God Jul på er =)

• SJLN
    Hajarna skrev 2015-12-22 21:35:50 följande:

Tjejer jag har fått världens halsbränna.. Är det någon som har något att rekommendera mig att äta, eller inte äta?? 

God Jul på er =)

Jag vet inte om det stämmer på alla men jag får halsbränna av grön banan och risgrynsgröt, så det kan jag väl rekommendera dig att undvika i så fall
  • SJLN

Idag är det dags för en glukosbelastning, och jag som är så hungrig på morgonen jämt! Fy vad jobbigt det är att bara sitta och vänta på att få åka till vårdcentralen och dricka sockerlösning :-/ dessutom vaknade jag två timmar (!!!) före väckarklockan, så jag har inte direkt blivit mindre hungrig under den tiden.

Jaja, nu ska jag inte gnälla mer. Jag håller tummarna för riktigt bra blodsocker istället

• Cherryay
    Hajarna skrev 2015-12-22 21:35:50 följande:

God Jul på er =)

För mig hjälper det inte vad jag än äter eller inte äter. Har problem med halsbränna Ävenom vanliga fall men nu under graviditeten är det olidligt. Jag tar en omeprazol på morgonen (långtidsverkande mot just halsbränna) och Novalucol däremellan. Det funkar än så länge, men vet att de sista månaderna av graviditeten kommer jag antagligen få öka upp till två omeprazol/dag för att klara natten också, så har det varit mina två andra ggr iaf.