• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Lisa88

[quote=76116148][quote-nick]FruLundmark skrev 2015-12-14 14:09:09 följande:[/quote-nick]

Jag hade också velat vara med! De skulle vara guld om någon av de som håller i grupperna kunde hojta till här igen :D

Sök: Maj mammor 2016

????

Hoppet är de sista som överger en..
  • Lisa88
    FruLundmark skrev 2015-12-14 14:09:09 följande:

Jag hade också velat vara med! De skulle vara guld om någon av de som håller i grupperna kunde hojta till här igen :D

• FruLundmark
    Lisa88 skrev 2015-12-14 19:19:56 följande:
    Tack snälla :D
  • SJLN
    FruLundmark skrev 2015-12-14 14:06:06 följande:

Jo, och lika jobbigt är det än då illamåendet fortfarande håller i och har såna problem med att jag får såna svimnings-/yrselattacker. Känns trist att må dåligt och ha svårt att njuta. Men igår kände jag den första svaga lilla sparken så då vart allt helt helvete värt det <3

Synd att det ska vara så olika på BM och vart i landet man håller till :/ Jag hade förmodligen varit mer nojig och orolig om jag inte hade haft så bra BM & läkare runt mig. Får jag fråga vart i landet du håller till? Alltid kul att knyta kontakt med de som ska ha barn i så nära anslutning till sig själv :D

Vi ska ta reda på kön. Både jag och maken är för nyfikna för att kunna hålla oss i 9 månader ^^ Jag förstår att er första prio är att se att pyret mår bra! Ni har inte gjort nå UL alls? Tänkte har man haft besvärligt så brukar man kunna få hjälp och stöttning med tidiga UL osv. Det fick vi och de har varit guld värt. Men förmodligen så hänger väl de på vart man bor.

Vad kul att hitta en till som väntar sin första! :D Det är inte så bara, tyvärr. Alla gånger är de ju inte hur länge man försökt utan hur många gånger man ska lyckas slås ner innan man får bli lycklig av ett litet liv. Jag kunde känna mig relativt trygg ändå med att ha ett MA & ett MF i bagaget för BM vi har på gyn hon sa att blir det "fel" en gång till och det inte tar som de ska så skulle vi få en utredning. Så jag är bara glad att vi slapp det och att de faktiskt blev 3:e gången gilt för oss <3

Jo men kvinnokliniken har varit väldigt hjälpsamma så jag har fått komma in på två tidiga ultraljud, ett i vecka 6+5 och ett i vecka 8+6 tror jag det var. Bebis var exakt så stor som han skulle (han=önsketanke ) så efter det tyckte de att jag kunde vänta till RUL. En väldigt lång väntan men jag är glad att jag fick se en levande bebis där i början, de andra graviditeterna stannade av i vecka 5+ någon gång så det var ju skönt att se att jag tagit mig förbi det.

Ja jag bor i Borlänge, men går hos BM i Falun då jag jobbar där. Du då?

Ja att vänta ett år på att få till en lyckad bebis är ju inte så länge egentligen. men att vara gravid ett halvår av det året för att sedan få sina drömmar krossade, det är ju desto värre. Skönt att veta att pyret lever än den här gången, jag är otroligt tacksam för min doppler ^^
  • FruLundmark
    SJLN skrev 2015-12-14 22:10:21 följande:
    Jo men kvinnokliniken har varit väldigt hjälpsamma så jag har fått komma in på två tidiga ultraljud, ett i vecka 6+5 och ett i vecka 8+6 tror jag det var. Bebis var exakt så stor som han skulle (han=önsketanke ) så efter det tyckte de att jag kunde vänta till RUL. En väldigt lång väntan men jag är glad att jag fick se en levande bebis där i början, de andra graviditeterna stannade av i vecka 5+ någon gång så det var ju skönt att se att jag tagit mig förbi det.

Ja jag bor i Borlänge, men går hos BM i Falun då jag jobbar där. Du då?

Ja att vänta ett år på att få till en lyckad bebis är ju inte så länge egentligen. men att vara gravid ett halvår av det året för att sedan få sina drömmar krossade, det är ju desto värre. Skönt att veta att pyret lever än den här gången, jag är otroligt tacksam för min doppler ^^
    Det är ju bra, att man fått lite hjälp och att man fått se de lilla pyret kliva över den "magiska gränsen" från där man haft MA'n :) Jag fick UL i vecka 9, 11 & 13. Hade fått mer om jag hade velat men kände att vi klarade oss från vecka 13 till vecka 19 då vi har RUL. Men BM få spec.mödra/gyn sa att var vi minsta lilla oroliga så var de bara höra av sig så fick vi komma in igen :) Det har varit skönt att veta, tror att de är lite de som gjort att man kunnat släppa oron och kunna fokusera på annat. Du tror/hoppas på en han? Spännande att se om du har rätt ;) Jag har en magkänsla som säger att vi väntar en han, så ska bli kul och se om jag har rätt ;D De är ju liksom 50/50 :D

Okej, jag bor långt norr ut, i Piteå faktiskt :D

Precis, det är inte alltid hur länge man försökt utan snarare all smärta som väntan/förhoppningarna osv åstadkommer då allt grusas :/ De kan jag tänka mig, dopplern inbringar ju lugn mitt i all oro & oro är inte bra i längden. Så skönt att kunna få lite lugnare emellanåt :)
  • SJLN
    smellina skrev 2015-12-14 17:00:44 följande:

Åh, då har vi RUL samma dag. Har heller inte hört hjärtljud eller nåt än så jag är också jättespänd och nyfiken! :)

Har ni tänkt kolla vad det blir för kön då?
  • SJLN
    FruLundmark skrev 2015-12-15 01:56:21 följande:

Det är ju bra, att man fått lite hjälp och att man fått se de lilla pyret kliva över den "magiska gränsen" från där man haft MA'n :) Jag fick UL i vecka 9, 11 & 13. Hade fått mer om jag hade velat men kände att vi klarade oss från vecka 13 till vecka 19 då vi har RUL. Men BM få spec.mödra/gyn sa att var vi minsta lilla oroliga så var de bara höra av sig så fick vi komma in igen :) Det har varit skönt att veta, tror att de är lite de som gjort att man kunnat släppa oron och kunna fokusera på annat. Du tror/hoppas på en han? Spännande att se om du har rätt ;) Jag har en magkänsla som säger att vi väntar en han, så ska bli kul och se om jag har rätt ;D De är ju liksom 50/50 :D

Okej, jag bor långt norr ut, i Piteå faktiskt :D

Precis, det är inte alltid hur länge man försökt utan snarare all smärta som väntan/förhoppningarna osv åstadkommer då allt grusas :/ De kan jag tänka mig, dopplern inbringar ju lugn mitt i all oro & oro är inte bra i längden. Så skönt att kunna få lite lugnare emellanåt :)

Ja alltså det spelar egentligen ingen roll om det blir en pojke eller en flicka, men det finns så otroligt många flickor i min släkt så det hade varit så himla kul med en liten pojk. ^^ kollar man alla kusiner och så har de fått nio flickor och en pojke hittills.
  • FruLundmark
    SJLN skrev 2015-12-15 06:20:55 följande:
    Ja alltså det spelar egentligen ingen roll om det blir en pojke eller en flicka, men det finns så otroligt många flickor i min släkt så det hade varit så himla kul med en liten pojk. ^^ kollar man alla kusiner och så har de fått nio flickor och en pojke hittills.
    Nä, så länge det är en frisk bebis så spelar det ingen roll :)
    Men jag förstår vad du menar! På min sida är majoriteten tjejer så en pojke är önskad från flertalet håll av släkten, men på makens sida finns de knappt nå flickor så svärföräldrarna tycker att de kan komma en liten tös :D Får väl se vad det blir i slutändan :)
  • Citrusfrukt

Finns det nån facebookgrupp för bf maj som fortfarande släpper in och som är hemlig, inte bara sluten? Har inte gått ut med det på Facebook och vill helst inte göra det genom att vara med i en grupp :)

• Hajarna

Är det någon som kan tipsa oss om vart vi kan göra ett privat ultraljud i Göteborg? Kärleken vill gärna veta könet och idag när vi var på ultraljudet så var det där tidigt att se.