SJLN skrev 2015-12-14 22:10:21 följande:
Jo men kvinnokliniken har varit väldigt hjälpsamma så jag har fått komma in på två tidiga ultraljud, ett i vecka 6+5 och ett i vecka 8+6 tror jag det var. Bebis var exakt så stor som han skulle (han=önsketanke ) så efter det tyckte de att jag kunde vänta till RUL. En väldigt lång väntan men jag är glad att jag fick se en levande bebis där i början, de andra graviditeterna stannade av i vecka 5+ någon gång så det var ju skönt att se att jag tagit mig förbi det.
Ja jag bor i Borlänge, men går hos BM i Falun då jag jobbar där. Du då?
Ja att vänta ett år på att få till en lyckad bebis är ju inte så länge egentligen. men att vara gravid ett halvår av det året för att sedan få sina drömmar krossade, det är ju desto värre. Skönt att veta att pyret lever än den här gången, jag är otroligt tacksam för min doppler ^^
Det är ju bra, att man fått lite hjälp och att man fått se de lilla pyret kliva över den "magiska gränsen" från där man haft MA'n :) Jag fick UL i vecka 9, 11 & 13. Hade fått mer om jag hade velat men kände att vi klarade oss från vecka 13 till vecka 19 då vi har RUL. Men BM få spec.mödra/gyn sa att var vi minsta lilla oroliga så var de bara höra av sig så fick vi komma in igen :) Det har varit skönt att veta, tror att de är lite de som gjort att man kunnat släppa oron och kunna fokusera på annat. Du tror/hoppas på en han? Spännande att se om du har rätt ;) Jag har en magkänsla som säger att vi väntar en han, så ska bli kul och se om jag har rätt ;D De är ju liksom 50/50 :D
Okej, jag bor långt norr ut, i Piteå faktiskt :D
Precis, det är inte alltid hur länge man försökt utan snarare all smärta som väntan/förhoppningarna osv åstadkommer då allt grusas :/ De kan jag tänka mig, dopplern inbringar ju lugn mitt i all oro & oro är inte bra i längden. Så skönt att kunna få lite lugnare emellanåt :)