• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • smellina
    TriciaN skrev 2016-01-02 11:30:54 följande:

Har ni börjat titta på vagnar? Vilken är eran favorit?

Jag började titta nu i samband med mellandagsrea men det är ju en djungel och jag känner mig ganska lost. Har du börjat kika än? Har tittat på en joie chrome dlx. Vad tror ni om den?
  • SJLN

Jag gillar brio smile, den har allt jag vill ha och lite till. Svängbara(låsbara) lufthjul fram, vändbar sittdel, man kan klicka på babyskyddet (besafe tror jag det var) direkt på chassit, den har en rejäl suflett, den blir liten när man fäller ihop den och den väger inte så mycket. Så vi beställde ett sånt set med chassi, sittdel, liggdel, babyskydd och isofixbas nu när det var rea.

Det kommer ju en ny uppdaterad variant i vår men den lär det ju dröja innan det blir någon rea på så mig gör det inget att det är 2015 års modell vi får köra runt med

• TriciaN

Jag vill ha luftfria hjul. Funderar lite på Emmaljunga men vet inte vilken- ozonen hade jag tagit om den fanns kvar:) vet ni vilken som är mest lik den :)

• Snelson
    TriciaN skrev 2016-01-02 11:30:54 följande:

Har ni börjat titta på vagnar? Vilken är eran favorit?

Vi köpte en vagn förra veckan! Det blev en brio happy med lufthjul. Vi hittade en på blocket från -14 med sittdel och hårdlift, precis som vi ville ha. Det var ett bra pris så därför slog vi till redan nu. Vi bor på landet och åker aldrig kollektivt och går sällan i små butiker. Därför passar den oss perfekt :)
  • Tallbarr12

Vi har kvar en vagn från sonen, en babyjogger versa men behöver köpa en liggdel till den. Hade en brio happy när sonen var bebis men sålde den sen då vi inte trivdes med sittdelen.

• Emmez
    Vi köpte vagn redan i vecka 12-13, kunde inte låta bli :) Den står dock fortfarande i lagret hos Babyproffsen och ska hämtas senast april. Om det värsta skulle hända, och vi därför inte kommer behöva vagnen, får vi alla pengar tillbaka. Så det kändes lika bra att passa på när vi hitta en modell vi båda gillade. 

Det blev en Brio Smile 2015. Den kändes väldigt lätt och smidig att köra, plus att man kan sätta i babyskyddet i chassit. Dessutom lätt att fälla ihop om man ska ha in den i bilen. Vi fick både liggdel, sittdel och babyskydd till chassit för runt 7000 kronor.
  • Pell

Ska kolla på syskonvagn (begagnad) nu på måndag men vad pyret själv ska få för vagn vete gudarna. Väldigt sugen på att testa stokke scoot v2 men liiiiite väl smådyr då storasyster också ska ha egen vagn samt att vi måste köpa babyskydd....

• FruLundmark
    Snelson skrev 2016-01-02 20:31:39 följande:
    Vi köpte en vagn förra veckan! Det blev en brio happy med lufthjul. Vi hittade en på blocket från -14 med sittdel och hårdlift, precis som vi ville ha. Det var ett bra pris så därför slog vi till redan nu. Vi bor på landet och åker aldrig kollektivt och går sällan i små butiker. Därför passar den oss perfekt :)
    Vi har också tittat på den, blir nog att köpa den ny (har hittat till bra pris på nätet då jag inte hittar den begagnat i närheten).. Den verkar bra för oss då den fungerar bra i olika terränger :D
  • Snelson
    FruLundmark skrev 2016-01-02 23:02:43 följande:

Vi har också tittat på den, blir nog att köpa den ny (har hittat till bra pris på nätet då jag inte hittar den begagnat i närheten).. Den verkar bra för oss då den fungerar bra i olika terränger :D

Ja den verkar faktiskt riktigt bra. Vi fick med en adapter till Brio primo babyskyddd också som man sätter på vagnen. Det hade vi inte tänkt köpa till om vi hade köpt nytt men den tidigare ägaren till vagnen hade haft god användning av det.