• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • TriciaN
    Hajarna skrev 2015-12-28 23:31:08 följande:

Hur går man med i gruppen?

Skicka mig ditt namn så blir jag vän med dig på fb och lägger till dig i gruppen
  • Verisen

TriciaN: jag vill oxå va med i den fb-gruppen om jag får :) Veronica Larsson heter jag, tror du får upp att jag jobbar på Stenröseskolan :)

• josselitoo

Det gick bra :) blev flyttad 6 dagar så är i 17+5 igen :( ska tillbaka då bebbe var lite liten så dem kunde inte kolla allt. Plus den ligger med moderkakan framför och högt i framvägg. Därav har jag inte känt något. Men igårkväll kände jag. Antagligen efter allt puffande och knuffande på RUL. Jag hade tid 8,30 så det var skönt att slippa vänta hela dagen :)

• SJLN
    josselitoo skrev 2015-12-29 16:49:33 följande:

Det gick bra :) blev flyttad 6 dagar så är i 17+5 igen :( ska tillbaka då bebbe var lite liten så dem kunde inte kolla allt. Plus den ligger med moderkakan framför och högt i framvägg. Därav har jag inte känt något. Men igårkväll kände jag. Antagligen efter allt puffande och knuffande på RUL. Jag hade tid 8,30 så det var skönt att slippa vänta hela dagen :)

Skönt att det gick bra, men inte så roligt att bli flyttad. Jaja, ni får ju ett extra ultraljud i alla fall. Det är ju kul

Hur kändes det då? Bara lite fladder eller mer som riktiga puffar?
  • Krickelin med Naemi

Jag hade oxå rul igår och blev flyttad 1v! Till den 2juni. Men jag brukar bli igångsatt ca 1v innan så då blir det den 25 maj ungefär. Så jag hänger kvar här om det är ok.

Första ggn jag blivit flyttad så mycket. De mätte ju i v 8 och det brukar bara skilja någon dag hit eller dit.

Jaja. Huvudsaken var att bebisen mår bra och är frisk. Det är en liten tjej till (till 98% säkerhet ) så nu blir killarna i familjen i underläge haha.

• SJLN
    Krickelin med Naemi skrev 2015-12-29 22:14:29 följande:

Jag hade oxå rul igår och blev flyttad 1v! Till den 2juni. Men jag brukar bli igångsatt ca 1v innan så då blir det den 25 maj ungefär. Så jag hänger kvar här om det är ok.

Första ggn jag blivit flyttad så mycket. De mätte ju i v 8 och det brukar bara skilja någon dag hit eller dit.

Jaja. Huvudsaken var att bebisen mår bra och är frisk. Det är en liten tjej till (till 98% säkerhet ) så nu blir killarna i familjen i underläge haha.

Jag fick höra av en läkare som gjorde tidigt ultraljud på mig att det egentligen ger en mer exakt datering vid ultraljud innan moderkakan tagit över näringstillförseln till barnet, så länge de bara lever på gulesäcken är de alla lika stora medan de senare kan växa lite olika snabbt beroende på gener och så. Vet inte vad han hade för källor på det dock

Härligt att bebis mår bra i alla fall!
  • Cherryay

Rul idag, blev flyttad från 24 maj till 1 juni, hade jag inte räknat med men får väl se när korven vill ut helt enkelt ;) Könet vägrade busungen visa så det får visst bli en överraskning trots allt :P

• SJLN

Gott nytt år alla! Här firas det nya året in med lite god middag och bastubad ihop med kärleken <3

Och en liten tanke kring en av mina ultraljudsbilder... Den ser ju sjukt creepy ut! Barnmorskan har verkligen lyckats få med tänderna och ögonhålorna så det ser ut som en riktig dödskalle ^^