• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Pell

Okej tack då vet jag typ vad glukosgrejjset är.

God jul hoppas ni får det trevligt och mycket god mat!

• josselitoo

RUL imorgon. Känner inget och är i 18+3... Håller tummarna samtidigt som jag är så nervös så jag vill kräkas

• SJLN
    josselitoo skrev 2015-12-27 22:05:57 följande:

RUL imorgon. Känner inget och är i 18+3... Håller tummarna samtidigt som jag är så nervös så jag vill kräkas

RUL imorgon för mig med, jag känner massor men är orolig som f*n ändå... Nej fy bubblan vad jag längtar samtidigt som jag önskar att jag slapp. Vilken tid har du? Tidigt eller sent på dagen? Tänkte om du också måste gå runt och fundera på det hela dagen tills det äntligen är dags..
  • Snelson

Jag gjorde mitt Rul för en vecka sedan, då i v 19+4 och hade inte känt någonting. Det visade sig att min moderkaka är i framkant och att jag har en bakåtlutad livmoder. Det var alltså inte alls konstigt att jag inte känt något. Den senaste veckan har jag börjat känna lite bubbel/pirr som jag antar är fosterrörelser... lycka till imorgon det kommer säkert gå jättebra! Är ju en fröjd att få se bebisen :)
  • TriciaN

Om någon fortfarande känner de vill gå med och diskutera i hemlig mammagrupp på fb så finns det en sommarbebis 2016. Man kanske är där lite oftare ;) trevlig kväll

• smellina

Hur gick RUL SJLN och Josselito? Jag hade också RUL idag och var så nervös innan. Fantastiskt häftigt att se den lilla men blev framflyttad hela 8 dagar. Så nu går jag in i vecka 19 igen imorgon för andra gången. Kändes lite snopet.
  • smellina
    TriciaN skrev 2015-12-28 18:42:33 följande:

Om någon fortfarande känner de vill gå med och diskutera i hemlig mammagrupp på fb så finns det en sommarbebis 2016. Man kanske är där lite oftare ;) trevlig kväll

Jag vill gärna gå med. Men hur blir jag med om den är hemlig?
  • Tegelbergg
    TriciaN skrev 2015-12-28 18:42:33 följande:

Hur går man med i den mammagruppen på fb ? ????
  • SJLN
    smellina skrev 2015-12-28 20:48:53 följande:

Hur gick RUL SJLN och Josselito? Jag hade också RUL idag och var så nervös innan. Fantastiskt häftigt att se den lilla men blev framflyttad hela 8 dagar. Så nu går jag in i vecka 19 igen imorgon för andra gången. Kändes lite snopet.

Det gick bara bra för mig med blev flyttad en vecka från min barnmorskas uträkning, så nu stämmer min istället v. 18+2 idag
  • Tegelbergg
    Tegelbergg skrev 2015-12-28 22:15:23 följande:
    Hur går man med i den mammagruppen på fb ? ????
    Oj va många frågetecken de vart, de va inte meningen, skulle bara vara en glad gubbe.