• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Brinkly
    Jasmin Karlsson skrev 2015-09-25 21:11:19 följande:

Hej! Jag är gravid i vecka 6 med BF 22 maj, genom FET. 2 embryon insatta, så troligen är det tvillingar! Jag har mått superilla senaste dagarna :(. Hoppas det går över snart... Har en son på 4 år tack vare IVF. Spännande om jag nu kommer bli 3-barnsmamma! Ska göra tidigt vul snart.

Dubbelt grattis!
  • missmissis
    Jasmin Karlsson skrev 2015-09-25 21:11:19 följande:

Hej! Jag är gravid i vecka 6 med BF 22 maj, genom FET. 2 embryon insatta, så troligen är det tvillingar! Jag har mått superilla senaste dagarna :(. Hoppas det går över snart... Har en son på 4 år tack vare IVF. Spännande om jag nu kommer bli 3-barnsmamma! Ska göra tidigt vul snart.

Grattis!! Spännande. Är också gravid i vecka 6 efter IVF. Har också en fyraåring som nu äntligen får syskon. I torsdags började jag må illa.

Finns tråden "gravid efter IVF hösten 15" som du gärna får joina!!
  • Sajocawa
    grebdinl skrev 2015-09-25 22:35:10 följande:
    Sist jag tempade var 17e juli så det är ju ett tag sedan. Enligt appen ska befruktning ha skett 8/9. Om allt går som det ska så får vi ju förhoppningsvis veta på ultraljudet :) Bara intressant hur de kan visa så olika! Så antingen är det en maj eller en juni bebis som väntas :)
    Jaha okej.. Då låter det som att den bara räknat ut något snitt för när du borde ha haft äl som inte alls behöver stämma.
    Skulle du göra något tidigt ultraljud?
    Hoppas på en majbebis då ;) oavsett om barnen är så värda den eviga väntan så väntar man ju hellre lite kortare tid :p
  • grebdinl
    Sajocawa skrev 2015-09-26 15:38:32 följande:

Jaha okej.. Då låter det som att den bara räknat ut något snitt för när du borde ha haft äl som inte alls behöver stämma.

Skulle du göra något tidigt ultraljud?

Hoppas på en majbebis då ;) oavsett om barnen är så värda den eviga väntan så väntar man ju hellre lite kortare tid :p

Då hoppas jag på det för ser hellre en bebis kring 18e maj än 1a juni ;) Vi ska till barnmorskan 7/10 för inskrivning, har för mig att ultraljud endast sker kring v 16-20. Först då har några vänner fått göra i alla fall. Vet inte hur de resonerar kring att göra ett tidigare, jag får kolla med barnmorskan. Känns så sent eller ja långt bort att göra först om minst 10 veckor! Då det är första graviditeten så läser jag ALLT och blir bara rädd för att man ska upptäcka först då ett MA. Eller kan man på något sätt kräva för att få göra tidigare? Gör Landstinget såna undantag?

Hade du fått göra ett ultraljud redan eller hur var det? Vi börjar ju vara några stycken här nu så svårt att hålla koll ;)
  • Anonym (Mks)

Innan ni plussade, hade ni en ljusrosa flytning nån dag innan BIM? Kändes det precis som att mensen var påväg att rinna till? Eller hade ni ingen sådan känsla alls?

• Pell

Hej hoppar in här. Nyss plussat men osäker på när det blev av liksom. Hann ha en mens sen jag slutade amma dottern sen typ 2v efter blödde jag lite lite i två dagar men räknar jag från den sista lilla blödningen då så bör jag vara 6+0 men är det den första så är vi istället på typ 8+2.. Testade neg 2/9 men svagt positivt 18/9 och 19/9 och starkt positivt två dagar senare (gjort typ 7billiga test på dessa dagar ;)

Hursom så bör det väl bli slutet på maj va?

• Pell

Kanske ska berätta om mig själv också. Är 27 och väntar nu andra barnet. Blivande storasyster är nu 10måmader. Ser väldigt mycket fram emot att få testa syskonvagn ;)
    Bor ute på landet i Västerbotten och varit tillsammans med deras pappa i snart 4år <3

• grebdinl
    Anonym (Mks) skrev 2015-09-26 17:28:08 följande:

Innan ni plussade, hade ni en ljusrosa flytning nån dag innan BIM? Kändes det precis som att mensen var påväg att rinna till? Eller hade ni ingen sådan känsla alls?

Jag hade en ljusrosa flytning vid tiden jag trodde att mensen skulle komma. Sa till sambon några dagar senare att jag tyckte det var konstigt att jag bara hade mens en dag. Dröjde någon dag till när då bröstvårtorna började ömma och att jag hade en helt annan mensvärk. Tog ett test då jag tänkte att mensen kommer väl som vanligt när man får svar på tal att det är negativt MEN då jag fick ett plus med en gång så förstod jag ingenting! Chockad granskade jag testet flera gånger, haha :)
  • Sajocawa
    Pell skrev 2015-09-26 17:34:31 följande:

Hej hoppar in här. Nyss plussat men osäker på när det blev av liksom. Hann ha en mens sen jag slutade amma dottern sen typ 2v efter blödde jag lite lite i två dagar men räknar jag från den sista lilla blödningen då så bör jag vara 6+0 men är det den första så är vi istället på typ 8+2.. Testade neg 2/9 men svagt positivt 18/9 och 19/9 och starkt positivt två dagar senare (gjort typ 7billiga test på dessa dagar ;)

Hursom så bör det väl bli slutet på maj va?

Välkommen och grattis!
    Jag är i 8+1 idag och jag plussade först svagt 23/8 och sen starkare några dagar senare. Så det låter inte troligt att du är i 8+2 om du fick negativt i början på september. Jag skulle hellre utgå från att du är i 6+0, och om det inte stämmer så är det ju skönare att bli framflyttad än bakåtflyttad ;)
  • Pell
    Sajocawa skrev 2015-09-26 18:04:48 följande:
    Välkommen och grattis!
    Jag är i 8+1 idag och jag plussade först svagt 23/8 och sen starkare några dagar senare. Så det låter inte troligt att du är i 8+2 om du fick negativt i början på september. Jag skulle hellre utgå från att du är i 6+0, och om det inte stämmer så är det ju skönare att bli framflyttad än bakåtflyttad ;)
    Precis så tänkte jag med så har ställt in apparna på att sista blödningen var mens.
Svar på tråden BF maj 2016