• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • missmissis
    fair skrev 2015-09-25 21:30:04 följande:

Idag gjorde jag ett nytt vul bara för att se så graviditeten fortskrider.

För tio dagar sedan syntes bara en fostersäck och man kunde ana början till en gulesäck. Idag fick jag se ett litet frö med puls! Hela bebisen pulserande! Tänk att så mycket händer på så lite tid!

Hon mätte 6+1. Enligt mensens första dag är jag i 6+4 eller 6+5 men det spelade tydligen ingen roll alls.

Det kändes så skönt att allt såg bra ut! Särskilt då jag haft så lite symptom sista dagarna. Hoppas lilla bönan vill stanna därinne !

Kul och skönt att få veta! Får jag fråga hur du får göra två vul på så kort tid? Går du privat? Jag har genomgått IVF och har första i vecka 8 men skulle egentligen fått tidigare tid men de sa att man inte ser så mkt innan. Men verkar ju inte stämma då du gjorde det. Dessutom har jag haft utomkveds så kanske ska ringa på måndag för en ny tid för jag behöver verkligen se att den sitter rätt!
    bah
  • Brinkly
    Sajocawa skrev 2015-09-26 18:04:48 följande:

Välkommen och grattis!

Jag är i 8+1 idag och jag plussade först svagt 23/8 och sen starkare några dagar senare. Så det låter inte troligt att du är i 8+2 om du fick negativt i början på september. Jag skulle hellre utgå från att du är i 6+0, och om det inte stämmer så är det ju skönare att bli framflyttad än bakåtflyttad ;)

Du och jag är nog exakt samma då! Testade också svagt 23e och är 8+1 (8+2) idag. Ska göra UL på torsdag och då ska de mäta och räkna ut Bf. Kul att följas åt!
  • carolinajohansson93

Hej! Hoppar gärna in här om jag får :) som det ser ut nu så är vårat hjärta beräknad den 7 maj. Gick in i vecka 9 igår (8+1 idag).
    Symptom på mig är illamående o ömma bröst. Imorgon är andra mötet med barnmorskan, o vi kommer göra ultraljud i vecka 18 då man kan se mest.
    I veckan som varit köpte vi barnvagn! En Emmaljunga o vi är såååå nöjda. Nu fattas bara en liten i vagnen :)

• grebdinl

Tips mot illamående mottages tacksamt! Att öppna kylskåpet, tanken på vissa maträtter, stekos från kött triggar illamåendet. Det håller i sig hela dagen men får ändå i mig lite mat, har än inte kräkts (tack!!). Det hör väl vackert till en graviditet ;) men någon kanske har ett superknep :)

• MakeitHappen

Berättade om graviditeten för syster och systerdotter (9 år) igår då vi var på Liseberg då jag inte ville riskera något genom att åka "fel" attraktioner och när stumpan ville åka med mig en värsting så fråga jag:

- Vet du varför jag inte kan åka något idag?
    - Ja för du har inte tagit sådan tablett (åksjuketablett)
    - Ja det med men nu är det inte så utan det är för jag har en bebis i magen.
    - Va? Är det sant?
    - Ja det är sant, du ska få en kusin... Är de okej? ;)
    - Ja!! och så log hon :)

Senare på kvällen.....
    - Är det verkligen sant? Har du en bebis i magen?
    så Nu längtar jag mer till UL för att visa henne sen att det ÄR sant :D

• carolinajohansson93
    grebdinl skrev 2015-09-27 10:31:41 följande:

Tips mot illamående mottages tacksamt! Att öppna kylskåpet, tanken på vissa maträtter, stekos från kött triggar illamåendet. Det håller i sig hela dagen men får ändå i mig lite mat, har än inte kräkts (tack!!). Det hör väl vackert till en graviditet ;) men någon kanske har ett superknep :)

Jag har mått illa i 3 veckor nu o började i tisdags o ta en åksjuketablett, Postafen. De har faktiskt funkat. Tar en på morgonen
  • Sajocawa
    Brinkly skrev 2015-09-26 21:20:50 följande:
    Du och jag är nog exakt samma då! Testade också svagt 23e och är 8+1 (8+2) idag. Ska göra UL på torsdag och då ska de mäta och räkna ut Bf. Kul att följas åt!
    Haha vad roligt! Jag har bf 7 maj :)  Var på ultraljud i 6+0 och det verkade stämma precis då :D 
  • Tallbarr12
    carolinajohansson93 skrev 2015-09-27 10:53:37 följande:
    Jag har mått illa i 3 veckor nu o började i tisdags o ta en åksjuketablett, Postafen. De har faktiskt funkat. Tar en på morgonen
    Tänk bara på att man inte ska köra bil med postafen i kroppen. Använde det första graviditeten och funkade jättebra (bortsett från helt galen trötthet som biverkning) men bilpendlar denna gången, så får låta bli...
  • Tallbarr12
    grebdinl skrev 2015-09-27 10:31:41 följande:

För min del hjälper det att äta i princip konstant, ca 1 gång i timmen. Börjar med nyponsoppa och salta kex innan jag går upp och sen snäll mild mat resten av fm. Då klarar jag av mat med lite mer lukt frampå em...

Olika saker funkar för olika människor, man får nog prova sig fram och se vad som funkar bäst för en själv!
Svar på tråden BF maj 2016