• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • MakeitHappen
    lairam skrev 2015-09-25 09:07:29 följande:

Gaser ja, min pojkvän sa igår "jag tycker redan man ser att du är gravid!" (då är jag 4+5 idag) varpå mitt svar bli " tyvärr, det är bara hela magen som är full av gaser" Ett par timmar senare var magen inte rund längre;)

Hahha det var lite kul :p
  • grebdinl
    Sajocawa skrev 2015-09-25 15:33:13 följande:

Alltså Natural Cycles vet väl när du hade ägglossning så den kan ju inte ha fel.

Andra appar skriver du väl bara in din senaste mens men det behöver ju inte alls stämma, det är inte alla som har en klassisk 28 dagars-cykel.. Du kan ju själv se i NC när du hade ägglossning, det är ju bara att räkna själv då :)

Tänkte då jag inte tempat på bra länge, kan den ändå veta när jag hade ägglossning? Äsch, bara en liten petitess ;)
  • Fagelfri

Snelson: symtom kan komma och gå så det är inte säkert att det är nåt att oroa sig över. MEN man ska vara 100% ärlig mot sig själv: nojjar jag bara eller känner jag längst in att nåt är fel? Jag hade ett MA i v7 men upptäckte det på ul först v.12. Grejen är att jag kände att alla mina symtom avtog i v.6, ringde bm som sa att det var lugnt så länge jag inte blödde. Så jag körde på. MEN undermedvetet visste jag för jag slutade ta kort på magen, att läsa i appar å att klappa magen. SÅ: det behöver inte va nånting alls men försök verkligen känns om du är lite nojjig eller om du har en magkänsla som säger dig nåt: ring sen bm och KRÄV (vet hur svårt det är) att få komma på undersökning. Inte vill mam gå en månad i onödan... Lycka till!!!

• Snelson
    Fagelfri skrev 2015-09-25 18:14:16 följande:

Snelson: symtom kan komma och gå så det är inte säkert att det är nåt att oroa sig över. MEN man ska vara 100% ärlig mot sig själv: nojjar jag bara eller känner jag längst in att nåt är fel? Jag hade ett MA i v7 men upptäckte det på ul först v.12. Grejen är att jag kände att alla mina symtom avtog i v.6, ringde bm som sa att det var lugnt så länge jag inte blödde. Så jag körde på. MEN undermedvetet visste jag för jag slutade ta kort på magen, att läsa i appar å att klappa magen. SÅ: det behöver inte va nånting alls men försök verkligen känns om du är lite nojjig eller om du har en magkänsla som säger dig nåt: ring sen bm och KRÄV (vet hur svårt det är) att få komma på undersökning. Inte vill mam gå en månad i onödan... Lycka till!!!

Det är det jag oroar mig för, ett MA och man ska gå en månad utan att vara gravid egentligen. Jag länner att känslan har försvunnit och tror inte att jag är gravid längre... jag tar ett test imorgon sen ringer jag nog till kk på måndag oavsett bad svaret blir. Tack för stödet! Så skönt att ha er i gruppen som kan komma med tips och stöd. <3
  • Sajocawa
    grebdinl skrev 2015-09-25 17:50:58 följande:
    Tänkte då jag inte tempat på bra länge, kan den ändå veta när jag hade ägglossning? Äsch, bara en liten petitess ;)
    Jaha, trodde att det vara va efter ägglossning /plusset som du inte tempat så mycket. Hm, men när tempade du senast? Har den sista ägglossningen (efter din senaste mens) blivit utsatt på grafen? Annars gissar jag på att den tror du blev gravid på ägglossningen innan dess och då stämmer det ju inte :) släng upp en bild på grafen om du vill att jag ska kolla på den :)
  • Jasmin Karlsson

Hej! Jag är gravid i vecka 6 med BF 22 maj, genom FET. 2 embryon insatta, så troligen är det tvillingar! Jag har mått superilla senaste dagarna :(. Hoppas det går över snart... Har en son på 4 år tack vare IVF. Spännande om jag nu kommer bli 3-barnsmamma! Ska göra tidigt vul snart.

• fair

Idag gjorde jag ett nytt vul bara för att se så graviditeten fortskrider.

För tio dagar sedan syntes bara en fostersäck och man kunde ana början till en gulesäck. Idag fick jag se ett litet frö med puls! Hela bebisen pulserande! Tänk att så mycket händer på så lite tid!

Hon mätte 6+1. Enligt mensens första dag är jag i 6+4 eller 6+5 men det spelade tydligen ingen roll alls.

Det kändes så skönt att allt såg bra ut! Särskilt då jag haft så lite symptom sista dagarna. Hoppas lilla bönan vill stanna därinne !

• grebdinl
    Sajocawa skrev 2015-09-25 20:10:11 följande:

Jaha, trodde att det vara va efter ägglossning /plusset som du inte tempat så mycket. Hm, men när tempade du senast? Har den sista ägglossningen (efter din senaste mens) blivit utsatt på grafen? Annars gissar jag på att den tror du blev gravid på ägglossningen innan dess och då stämmer det ju inte :) släng upp en bild på grafen om du vill att jag ska kolla på den :)

Sist jag tempade var 17e juli så det är ju ett tag sedan. Enligt appen ska befruktning ha skett 8/9. Om allt går som det ska så får vi ju förhoppningsvis veta på ultraljudet :) Bara intressant hur de kan visa så olika! Så antingen är det en maj eller en juni bebis som väntas :)
  • fair
    Jasmin Karlsson skrev 2015-09-25 21:11:19 följande:

Hej! Jag är gravid i vecka 6 med BF 22 maj, genom FET. 2 embryon insatta, så troligen är det tvillingar! Jag har mått superilla senaste dagarna :(. Hoppas det går över snart... Har en son på 4 år tack vare IVF. Spännande om jag nu kommer bli 3-barnsmamma! Ska göra tidigt vul snart.

Så himla spännande! Grattis! =)
Svar på tråden BF maj 2016