• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • skepparbarn
    MakeitHappen skrev 2015-10-08 06:39:48 följande:

Vilken vecka gjorde ni tidigt  VUL?

Jag blev inbokad på ett tidigt UL.. På plats sa min BM att det blir i vecka 8.... Men när jag kom hem och räknade själv så fick jag det till vecka 11...

(går in i vecka 9 idag).

Nästan så jag vill boka in ett privat VUL.. :)

Hon tar de tider som finns lediga antagligen. Och var glad för v 11! Då får du se mer av en bebis än i v 8 nör den ser ut som en ostkrok bara ;) Det är bara 2 veckor kvar. Håll dig tills dess. Det är värt det.
  • skepparbarn
    MakeitHappen skrev 2015-10-08 06:39:48 följande:

Vilken vecka gjorde ni tidigt  VUL?

Jag blev inbokad på ett tidigt UL.. På plats sa min BM att det blir i vecka 8.... Men när jag kom hem och räknade själv så fick jag det till vecka 11...

(går in i vecka 9 idag).

Nästan så jag vill boka in ett privat VUL.. :)

bifogar och ser om det funkar :))

Förra gången gjorde jag i vecka 9 och blev aningen besviken över hur lite man såg... den hör gången ska jag iväg på tisdag i 8+0 men eftersom jag får flera så spelar det ingen roll. Ska på i v 12 och 15, 17 och 20 också.
  • mintuu
    Pell skrev 2015-10-07 08:12:30 följande:

Hann bli orolig och började tänka liksom hur i all världen ska jag överleva denna förkylning (fr.o.m. Hell på riktigt) utan nässprayet ;)

Att vara grav. Illamående är inte direkt ett plus när man hostar segtslem.. (Förlåt) Resultat: hostar tills man kräks och känner sig än mindre pepp på mat. (Förlåt igen)

Har börjat fungera varför vi tyckte en tvåa var smart.. Är visserligen bara pga illamåendet (hatar verkligen att spy) och sen vetskapen om att jag spydde konstant i närmare 6-7h av smärta under förra förlossningen... Ja inte så pepp om vi säger så. Seriöst vore kejsarsnitt en dröm. Måste nog ta upp min oro med bm på måndag..

Måste förresten ta med dottern dit.. Får man det? Har ingenstans att lämna henne då vi inte berättat än och nyss gjort livmoderhalsgrejsskollen så kan inte lämna bort till mor och säga att det är det.. Jobbigt.

Då är vi en till i klubben;) jag är skitförkyld plus har världens gravidillamående, spyr jag inte av de så spyr jag av hostan, får knappt i mig mat heller :( men de ä det värt i slutändan, försöker o få i mig lite då och då så går de någorlunda bra:) är i v.10+0 och börjar bli lite nervös, har vart på tidigt VUL o sett hjärtat picka men man blir nervös ändå!:) men får vänta har ett ultraljud i v14 så bara o hålla ut:)
  • Lizz85

ÅÅÅÅ nu vill jag med på VUL/ul.

Så mysigt.

Ska till bm på tisdag kanske får ta upp det med henne.

Mår fortfarande illa och har ont.

Trött är jag med och håller på vara tungt att jobba heltid samt vara tre barnsmor och gravid!

Får se hur länge till det går.

Lilla duvan: oj vad spännande. Jag är ju rädd att det ska vara två. Så skulle med vilja göra Ul bara för att stilla min oro lite.

• kicken
    EmPe skrev 2015-10-06 16:52:02 följande:

Vad jobbigt med ovissheten:( Du och jag har ju liknande historia bakom oss...jag hade mf nästan samtidigt som dig och blev också gravid direkt. Var på ul när jag trodde att jag var i v 7+3, allt såg då normalt ut med blev flyttad nästan en hel vecka bakåt. Det jag vill säga är att det kan vara stor osäkerhet på graviditetens längd när man blir gravid direkt utan mens i mellan. Vill inte ge falska förhoppningar men det kan ju faktiskt vara så att du inte är så långt gången som du tror. Vi får ju hoppas på det i alla fall<3 kram

Okej! Det har du ju faktiskt rätt i. Igår blev jag väldigt illamående några gånger under dagen och jag hoppas att det är ett bra tecken. Det ska bli skönt att komma tillbaka till jobbet efter VAB å förkylning och få tänka på annat så att tiden fram tills nästa fredag går lite fortare! Hur långt gången är du nu?

Kraam
  • tvetalan
    Louisehagg skrev 2015-10-08 11:08:14 följande:

Någon mer som har BF runt den 19/5. Första barnet och har så mycket frågor :)

Jag har bf på exakt samma dag :) Andra barnet här. Storebror är 1,5!
  • Sajocawa

Idag fick jag konstaterat MA, inte helt otippat då jag har noll symptom kvar, men kändes ändå overkligt att det skulle sluta såhär. Jag är så arg, på vad vet jag inte, livet? Fått remiss till gyn för skrapning. Hoppas vi är tillbaka på banan snabbt så vi får vårt efterlängtade lillasyskon. Tack för tiden här och jag hoppas innerligt att ni alla får bra och mysiga graviditeter, och söta, härliga barn <3

• vantarpaettmirakel
    Sajocawa skrev 2015-10-08 15:18:24 följande:

Idag fick jag konstaterat MA, inte helt otippat då jag har noll symptom kvar, men kändes ändå overkligt att det skulle sluta såhär. Jag är så arg, på vad vet jag inte, livet? Fått remiss till gyn för skrapning. Hoppas vi är tillbaka på banan snabbt så vi får vårt efterlängtade lillasyskon. Tack för tiden här och jag hoppas innerligt att ni alla får bra och mysiga graviditeter, och söta, härliga barn <3

Hej! Beklagar ditt MA. Situationen är exakt samma för mig. Fick konstaterat MA idag jag också. Vilken vecka skulle du ha varit/är du i idag? Min gynläkare har/ska skicka remiss till att jag ska få medicinsk abort, dvs cytotec behandling. Usch vad det här är sorgligt :(
  • Sajocawa
    vantarpaettmirakel skrev 2015-10-08 17:03:04 följande:
    Hej! Beklagar ditt MA. Situationen är exakt samma för mig. Fick konstaterat MA idag jag också. Vilken vecka skulle du ha varit/är du i idag? Min gynläkare har/ska skicka remiss till att jag ska få medicinsk abort, dvs cytotec behandling. Usch vad det här är sorgligt :(
    Usch, vad tråkigt för dig med! Jag är i 9+6 idag så skulle gått in i vecka 11 imorgon, känns så trist att ha varit "gravid" i hela 70 dagar(!!!) utan att ha varit det egentligen. Jag var på ultraljud i vecka 6+0 också och såg ett "friskt" (normalstort) foster men ingen hjärtaktivitet, vilket lika gärna kunde ha varit för tidigt för att se utan konstigheter så tänkte aldrig ens tanken att något skulle va fel. Idag kunde man inte ens se något foster överhuvudtaget så antagligen hände det för många veckor sen då det hunnit "tas" upp av vävnaden runt omkring..
    Jag fick remiss, men hon nämnde skrapning i mitt fall, kanske för att det inte fanns nåt foster kvar utan bara andra rester av graviditet(?). Har dock märkt av lite blod på pappret nu på eftermiddagen så det kanske sätter igång nu när hjärnan och kroppen fått veta vad som hänt.
    Hur långt gången var du?
    Hoppas det går bra för dig i framtiden <3
Svar på tråden BF maj 2016