vantarpaettmirakel skrev 2015-10-08 17:03:04 följande:
Hej! Beklagar ditt MA. Situationen är exakt samma för mig. Fick konstaterat MA idag jag också. Vilken vecka skulle du ha varit/är du i idag? Min gynläkare har/ska skicka remiss till att jag ska få medicinsk abort, dvs cytotec behandling. Usch vad det här är sorgligt :(
Usch, vad tråkigt för dig med! Jag är i 9+6 idag så skulle gått in i vecka 11 imorgon, känns så trist att ha varit "gravid" i hela 70 dagar(!!!) utan att ha varit det egentligen. Jag var på ultraljud i vecka 6+0 också och såg ett "friskt" (normalstort) foster men ingen hjärtaktivitet, vilket lika gärna kunde ha varit för tidigt för att se utan konstigheter så tänkte aldrig ens tanken att något skulle va fel. Idag kunde man inte ens se något foster överhuvudtaget så antagligen hände det för många veckor sen då det hunnit "tas" upp av vävnaden runt omkring..
Jag fick remiss, men hon nämnde skrapning i mitt fall, kanske för att det inte fanns nåt foster kvar utan bara andra rester av graviditet(?). Har dock märkt av lite blod på pappret nu på eftermiddagen så det kanske sätter igång nu när hjärnan och kroppen fått veta vad som hänt.
Hur långt gången var du?
Hoppas det går bra för dig i framtiden <3