• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • MakeitHappen
    skepparbarn skrev 2015-10-09 10:05:31 följande:
    Nej det förstår jag.

Vår son dog i v 22 pga missbildningar så vi ska få göra massa för att se om bebis har samma. Men det syns tidigast i vecka 15 om möjligt, men säkrast i vecka 20. För tidigt kan ge missvisande resultat . Så för mig spelar det ingen roll hur många tidiga vi får egentligen. Det är det i vecka 20 man väntar på och herrejösses vilken tid det är dit.. Efter jul. Suck.

Hoppas allt är bra med er bebis i alla fall. Det tror jag starkt att det är. Känner du annorlunda nu än med missfallet? Dvs magkänslan? Jag kände att något var fel på vår son innan vi visste.
    Nej ... fy va jobbigt!! vet ni vad de berodde på? hoppas det går bättre för eran nu då :)
    visste inte att det var så speciefikt med veckorna men tack för informationen :)
    ja tiden går så långtsamt just nu..

jo jag hoppas det.. jag hade mycket molvärk i början och då förstod jag att jag var gravid, men inte jättemycket nu längre.. då o då.. så blir ju nojjig men försöker inte oroa mig..
    men jag tycker denna graviditeten kännes annorlunda ja så hoppas :)
  • tvetalan

Fan Beklagar till er som går igenom MA/missfall just nu. Kan inte ens tänka mig er smärta. Hoppas att ni får bli gravida och genomgå en hel graviditet och förlossning snarast möjligt. Min vännina gick igenom samma sak och det var verkligen smärtsamt, både fysiskt, men framförallt psykiskt. Skickar massa styrkekramar!

• skepparbarn
    MakeitHappen skrev 2015-10-09 15:06:21 följande:

Nej ... fy va jobbigt!! vet ni vad de berodde på? hoppas det går bättre för eran nu då :)

visste inte att det var så speciefikt med veckorna men tack för informationen :)

ja tiden går så långtsamt just nu..

jo jag hoppas det.. jag hade mycket molvärk i början och då förstod jag att jag var gravid, men inte jättemycket nu längre.. då o då.. så blir ju nojjig men försöker inte oroa mig..

men jag tycker denna graviditeten kännes annorlunda ja så hoppas :)

Ja det var en hjärnskada/skallskada dom följd av vätskeansamlingar av ett ryggmärgsbråck. Det är det jag menar inte syns tidigare. Andra missbildningar ser man nog tidigare.

Att set känns annorlunda är positivt! Känner lika här
  • MakeitHappen
    skepparbarn skrev 2015-10-09 19:35:04 följande:
    Ja det var en hjärnskada/skallskada dom följd av vätskeansamlingar av ett ryggmärgsbråck. Det är det jag menar inte syns tidigare. Andra missbildningar ser man nog tidigare.

Att set känns annorlunda är positivt! Känner lika här
    Okej.. jag har ingen aning alls om detta..

är det "normalt" att nästan bara ha ömma bröst på kvällen..
  • lovea01

Hej!

Jag hoppar gärna in här om jag får :) jag är gravid i v 10 och beräknad till den 10 maj! Jag har mått illa ända sen v 5 men nu har det blivit värre i v 10 och svårt att få i sig något alls förutom kolsyrat vatten och skorpor:/ detta är min fjärde graviditet och helt olik än dom andra som vanligt blir man orolig och har haft småblödningar ett tag nu och fick ul för att se om allt är ok!

Hoppas allt går bra för er!

• mcflurry

Jag är gravid i v10 nu...å har haft ett ihållande illamående sedan v6... Mår illa dygnet runt!

Någon som har liknande??

Har fått lergigan Comp å tagit 2 dagar nu..tycker det hjälper litegrann men känner mig så dåsig av dom..någon som äter lergigan Comp?

• EmPe
    mcflurry skrev 2015-10-09 22:01:58 följande:

Jag är gravid i v10 nu...å har haft ett ihållande illamående sedan v6... Mår illa dygnet runt!

Någon som har liknande??

Har fått lergigan Comp å tagit 2 dagar nu..tycker det hjälper litegrann men känner mig så dåsig av dom..någon som äter lergigan Comp?

Jag äter också dem och de hjälper mot illamåendet men känner inte att jag blir dåsig...är redan som en zombie så känner liksom ingen skillnad när jag tar dem;)
  • Fialooop

Hej på er!

Hoppar gärna in i tråden :) BF 29/4, första barnet.

Grattis till er alla såhär långt!

• mcflurry
    EmPe skrev 2015-10-10 08:21:13 följande:

Jag äter också dem och de hjälper mot illamåendet men känner inte att jag blir dåsig...är redan som en zombie så känner liksom ingen skillnad när jag tar dem;)

Hej :)

Jag gick ur Fb-gruppen..kände att det blev lite för mycket..

Ok ok..zombie utav själva graviditeten? :)
  • Pell

Mår illa 22h om dygnet typ. Är överlycklig de få stunder jag känner att fasen jag mår bra och sen pang bom är det tillbaka.. Känner mig ful och hemsk och allt är skit typ, så kändes det inte alls med första. Visst mådde jag lite lilla då också men mest de dagar jag började tidigt på jobbet eller då jag vart stressad. Att det kan va så olika. För just nu känner jag att två barn räcker det här gör jag aldrig om!

Svar på tråden BF maj 2016