• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Pell
    Tallbarr12 skrev 2015-10-06 20:52:13 följande:
    Det var kortisonnässpray vi pratade om, inte vanlig förkylningsnässpray. Och all kortisonnässpray är inte "farlig" heller, men alla är inte undersökta ordentligt på gravida.
    Hann bli orolig och började tänka liksom hur i all världen ska jag överleva denna förkylning (fr.o.m. Hell på riktigt) utan nässprayet ;)

Att vara grav. Illamående är inte direkt ett plus när man hostar segtslem.. (Förlåt) Resultat: hostar tills man kräks och känner sig än mindre pepp på mat. (Förlåt igen)

Har börjat fungera varför vi tyckte en tvåa var smart.. Är visserligen bara pga illamåendet (hatar verkligen att spy) och sen vetskapen om att jag spydde konstant i närmare 6-7h av smärta under förra förlossningen... Ja inte så pepp om vi säger så. Seriöst vore kejsarsnitt en dröm. Måste nog ta upp min oro med bm på måndag..

Måste förresten ta med dottern dit.. Får man det? Har ingenstans att lämna henne då vi inte berättat än och nyss gjort livmoderhalsgrejsskollen så kan inte lämna bort till mor och säga att det är det.. Jobbigt.
  • Cherryay
    Pell skrev 2015-10-07 08:12:30 följande:

Hann bli orolig och började tänka liksom hur i all världen ska jag överleva denna förkylning (fr.o.m. Hell på riktigt) utan nässprayet ;)

Att vara grav. Illamående är inte direkt ett plus när man hostar segtslem.. (Förlåt) Resultat: hostar tills man kräks och känner sig än mindre pepp på mat. (Förlåt igen)

Har börjat fungera varför vi tyckte en tvåa var smart.. Är visserligen bara pga illamåendet (hatar verkligen att spy) och sen vetskapen om att jag spydde konstant i närmare 6-7h av smärta under förra förlossningen... Ja inte så pepp om vi säger så. Seriöst vore kejsarsnitt en dröm. Måste nog ta upp min oro med bm på måndag..

Måste förresten ta med dottern dit.. Får man det? Har ingenstans att lämna henne då vi inte berättat än och nyss gjort livmoderhalsgrejsskollen så kan inte lämna bort till mor och säga att det är det.. Jobbigt.

Jag slipper ju grav. illamåendet till stor del, men har under båda mina döttrars förlossningar kräkts konstant och inte fått behålla något så det känns igen, avskyr att kräkas, är det värsta jag vet!

Jag kommer ta med minsta när vi ska dit, har inte heller någon att lämna till och det brukar inte vara något problem. Hade med henne när jag hade återkontrollen också, no problem :) tror de är rätt vana vid sånt idag :)
  • missmissis

Har också hostat, snorat och mått sjukt illa samtidigt. Idag åt jag vanlig middag för första ggr på länge. Bra dag idag.

Vi var på tidigt VUL idag och såg ett tickande hjärta. Är så lättad.

• Sajocawa
    Pell skrev 2015-10-07 08:12:30 följande:

Inga problem med att ta med barn, ta med nån leksak bara så hon håller sig road! ;) Det är enbart på ultraljud som man inte får ta med barn. 
  • Pell

Åh känns faktiskt bra att fler haft samma skit som jag, inte lika ensamt.

Härligt att få äta, längtar ;)

Bra bra då kan jag ta med henne med gott samvete

• MakeitHappen
    missmissis skrev 2015-10-07 19:44:13 följande:

Har också hostat, snorat och mått sjukt illa samtidigt. Idag åt jag vanlig middag för första ggr på länge. Bra dag idag.

Vi var på tidigt VUL idag och såg ett tickande hjärta. Är så lättad.

Vilken vecka gjorde ni tidigt  VUL?
    Jag blev inbokad på ett tidigt UL.. På plats sa min BM att det blir i vecka 8.... Men när jag kom hem och räknade själv så fick jag det till vecka 11...
    (går in i vecka 9 idag).

Nästan så jag vill boka in ett privat VUL.. :)
  • EmPe
    MakeitHappen skrev 2015-10-08 06:39:48 följande:
    Vilken vecka gjorde ni tidigt  VUL?
    Jag blev inbokad på ett tidigt UL.. På plats sa min BM att det blir i vecka 8.... Men när jag kom hem och räknade själv så fick jag det till vecka 11...
    (går in i vecka 9 idag).

Nästan så jag vill boka in ett privat VUL.. :)
    Jag bokade in, vad jag trodde var ett vul men väl på plats fick jag ett vanligt ultraljud. Var då i v 6+5 och fick se och höra ett tickande hjärta.
  • Lilla duvan

Hej! Är i v 8+6 idag (enligt senast mens) är beräknad till 12/5-16.

Har känt mig jättekonstig några veckor, mycket mycket mensvärk, slocknat senast 20.00 på kvällarna, ja allmänt konstigt! Har tre barn födda år 2002, 2005, 2013. Ett fjärde barn alltså, kul tänkte jag när ja plussar... Nåväl, var på tidigt VUL igår och fick mitt livs chock! Det är två!!!

• EmPe
    Lilla duvan skrev 2015-10-08 07:22:35 följande:

Har känt mig jättekonstig några veckor, mycket mycket mensvärk, slocknat senast 20.00 på kvällarna, ja allmänt konstigt! Har tre barn födda år 2002, 2005, 2013. Ett fjärde barn alltså, kul tänkte jag när ja plussar... Nåväl, var på tidigt VUL igår och fick mitt livs chock! Det är två!!!

Omg!!! Grattis:)
  • Pell
    Lilla duvan skrev 2015-10-08 07:22:35 följande:

Stort grattis!!!
Svar på tråden BF maj 2016