• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Mera76

Det var exakt i tiden längdmässigt så det kändes jättebra! Idag är vi i v 8+6.

• Citrusfrukt
    fair skrev 2015-10-01 08:49:01 följande:

Nån fler än jag som inte har riktiga symptom? Känner mig mest bara som att jag håller på att bli jättesjuk. Är trött också och ibland kommer lite illamående eller lite ont i brösten. Men inget mer. Ingen växtvärk ännu...

Nån som har lika?

Har precis samma. Vet inte om det är för tidigt än och det inte har kommit igång med symtom eller om jag bara är mer skonad denna gång.

Det gör mig iaf lite orolig fast jag vet att det kan variera...
  • Hajarna
    Citrusfrukt skrev 2015-10-01 10:10:05 följande:
    Har precis samma. Vet inte om det är för tidigt än och det inte har kommit igång med symtom eller om jag bara är mer skonad denna gång.

Det gör mig iaf lite orolig fast jag vet att det kan variera...
    Jag har inte heller några direkt symtom men min barnmorska sa igår att det var normalt alla graviditeter är olika. Men man blir lite orolig att man bara inbillar sig allt.
  • Jasmin Karlsson
    Mera76 skrev 2015-10-01 09:45:29 följande:

Jasmin vad kul! Vi har gjort en FRysåterföring och tänkt att det skulle ju va helt otroligt om det delade sig. Men man tänker det är omöjligt!! Tänk om ena ägget verkligen delat sig när ni ändå fick 2 insatta!! Vi såg vårt på VUL i måndags, och det var 1 pickande hjärta

Ah spännande att du också gjort frysåterföring. Jag vet, helt osannolikt att embryot ska dela sig! När de sattes in var de 6 och 7-celliga, och jag undrar hur sent det kan dela sig till enäggstvillingar?! Hittade inget via google... Men det var så smått på ultraljudet så jag tar det med en nypa salt och väntar på ultraljudet i v 9, då borde de kunna se och mäta bättre. Det händer ju tydligen också ganska ofta att embryon tillbakabildas tidigt...
  • Sajocawa
    fair skrev 2015-10-01 08:49:01 följande:

Nån fler än jag som inte har riktiga symptom? Känner mig mest bara som att jag håller på att bli jättesjuk. Är trött också och ibland kommer lite illamående eller lite ont i brösten. Men inget mer. Ingen växtvärk ännu...

Nån som har lika?

Tycker det låter som du har flera symptom! Det är lätt att jämföra med andra och se över ens egna symptom för att man vill ha ännu tydligare tecken på att allt står bra till i magen (helst hade man ju gått runt med en ultraljuds-apparat hela dagarna), men trött, lite illamående och ont i brösten är många och vanliga symptom. :)
    Mitt enda symptom just nu är att immunförsvaret är i botten, men de "riktiga" symptomen som illamående och trötthet kommer och går lite i perioder. :)
  • UmmH

Vad roligt att denna grupp skapats!

Är beräknad 3 maj & har redan ett barn född April -14, så du & jag TS har de väldigt likt ;)

• kicken

Är detta ett elakt skämt?

Jag har varit in och ut lite på tråden och inte kommenterat så mycket men jag var inne här i början och skrev om mitt missfall 5 augusti i v.9 8+0 och att det blev en ny grav direkt utan mens imellan. Nu är jag 8+3 och fick en ljusrosa blödning inatt vid 3. Jag grät och nu efter att jag lyckats sova känner jag mig inställd på det värsta. Sjukanmälde mig från jobbet nu om det drar igång. Jag orkar inte med ett nytt missfall. Det förra började såhär det är därför jag reagerar så starkt för så lite.

Jag har inbokat vul och inskrivning på tisdag vilket lika gärna kunde vara om ett år, känns det som nu.

Det känns bara så jävla orättvist. Jag har varit gravid i 18 veckor med 2 olika foster och så ska jag bara stå här helt tom och eländig med all kärlek och längtan. Snälla låt det vara en helt vanlig blödning och att det lilla livet i magen får fortsätta...

Hade ni åkt till gynakut?

Jag är rädd att det blir som förra gången och hela missfallet kom när jag var inne på gyn. Eller ska man bara bita sig i läppen och vänta och se vad som händer tills på tisdag?

Berätta gärna om era erfarenheter kring småblödningar och oro. Kram

• fair
    kicken skrev 2015-10-02 07:08:52 följande:

Jag har varit in och ut lite på tråden och inte kommenterat så mycket men jag var inne här i början och skrev om mitt missfall 5 augusti i v.9 8+0 och att det blev en ny grav direkt utan mens imellan. Nu är jag 8+3 och fick en ljusrosa blödning inatt vid 3. Jag grät och nu efter att jag lyckats sova känner jag mig inställd på det värsta. Sjukanmälde mig från jobbet nu om det drar igång. Jag orkar inte med ett nytt missfall. Det förra började såhär det är därför jag reagerar så starkt för så lite.

Jag har inbokat vul och inskrivning på tisdag vilket lika gärna kunde vara om ett år, känns det som nu.

Det känns bara så jävla orättvist. Jag har varit gravid i 18 veckor med 2 olika foster och så ska jag bara stå här helt tom och eländig med all kärlek och längtan. Snälla låt det vara en helt vanlig blödning och att det lilla livet i magen får fortsätta...

Jag är rädd att det blir som förra gången och hela missfallet kom när jag var inne på gyn. Eller ska man bara bita sig i läppen och vänta och se vad som händer tills på tisdag?

Fy så jobbigt för dig!

Jag har haft blödningar under mina tidigare graviditeter och det har gått bra.

Men jag tycker du ska åka in ändå, för din egen skull så du slipper vara orolig! !

Kram till dig!
  • Brinkly

Legat vaken hela natten, kände att något var fel, ville inte hålla handen på magen, brösten spände inte, har kunnat sova 3 nätter innan mycket bättre... Jag flera saker oroade mig. Så imorse vid 7 åkte jag till gynakuten och tyvärr har jag fått missfall. Inget hjärtljud. Fostret mätte v 6+5 borde vara 9+1. Så tråkigt!

Lycka till ni andra!

• Allies
    kicken skrev 2015-10-02 07:08:52 följande:

Vad jobbigt! Jag har mina tidigare graviditeter haft rosa flytningar runt den tiden jag egentligen skulle ha haft mens. Jag hade åkt till gynakuten om jag var du, så slipper du fundera. Hoppas allt är bra! Kram
Svar på tråden BF maj 2016