• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Allies
    Brinkly skrev 2015-10-02 10:13:02 följande:

Legat vaken hela natten, kände att något var fel, ville inte hålla handen på magen, brösten spände inte, har kunnat sova 3 nätter innan mycket bättre... Jag flera saker oroade mig. Så imorse vid 7 åkte jag till gynakuten och tyvärr har jag fått missfall. Inget hjärtljud. Fostret mätte v 6+5 borde vara 9+1. Så tråkigt!

Lycka till ni andra!

Vad tråkigt! All styrka till dig och hoppas att du snart blir gravid igen! Kram
  • Kurrea

@Brinkly

Beklagar verkligen. Vet precis vad du går igenom då vi verkar vara i ganska lika situation just nu. Är själv 43 år gammal och väntade mitt tredje barn men i v. 7+3 fick jag veta att man inte såg några hjärtljud och att storleken var betydligt mindre än det ska vara. Är nu i v. 9+0 och väntar på att allt ska komma ut. Inga tecken på att något är på gång så har inget hänt på måndag så har jag bett om Cytotec för att slippa gå och vänta. 

Så himla jobbigt men jag försöker tänka framåt och hoppas på att snart lyckas bli gravid igen. Ny IVF som väntar för vår del så vägen känns ganska lång...

Stor kram och ta hand om dig!

• Brinkly
    Kurrea skrev 2015-10-02 11:12:37 följande:

@Brinkly

Beklagar verkligen. Vet precis vad du går igenom då vi verkar vara i ganska lika situation just nu. Är själv 43 år gammal och väntade mitt tredje barn men i v. 7+3 fick jag veta att man inte såg några hjärtljud och att storleken var betydligt mindre än det ska vara. Är nu i v. 9+0 och väntar på att allt ska komma ut. Inga tecken på att något är på gång så har inget hänt på måndag så har jag bett om Cytotec för att slippa gå och vänta. 

Så himla jobbigt men jag försöker tänka framåt och hoppas på att snart lyckas bli gravid igen. Ny IVF som väntar för vår del så vägen känns ganska lång...

Stor kram och ta hand om dig!

Ja fy så tråkigt! Lycka till med allt. Jag har ingen ro att vänta, ska in imorgon och få piller som mjukar upp tappen och sen på måndag ligga inne efter jag fått Cytotec. Vet inte om jag orkar en gång till... Kanske får nöja mig :( Allt känns så deppigt!

Stor kram till dig också Kurrea!
  • Tallbarr12
    kicken skrev 2015-10-02 07:08:52 följande:

Är detta ett elakt skämt?

Jag har varit in och ut lite på tråden och inte kommenterat så mycket men jag var inne här i början och skrev om mitt missfall 5 augusti i v.9 8+0 och att det blev en ny grav direkt utan mens imellan. Nu är jag 8+3 och fick en ljusrosa blödning inatt vid 3. Jag grät och nu efter att jag lyckats sova känner jag mig inställd på det värsta. Sjukanmälde mig från jobbet nu om det drar igång. Jag orkar inte med ett nytt missfall. Det förra började såhär det är därför jag reagerar så starkt för så lite.

Jag har inbokat vul och inskrivning på tisdag vilket lika gärna kunde vara om ett år, känns det som nu.

Det känns bara så jävla orättvist. Jag har varit gravid i 18 veckor med 2 olika foster och så ska jag bara stå här helt tom och eländig med all kärlek och längtan. Snälla låt det vara en helt vanlig blödning och att det lilla livet i magen får fortsätta...

Hade ni åkt till gynakut?

Jag är rädd att det blir som förra gången och hela missfallet kom när jag var inne på gyn. Eller ska man bara bita sig i läppen och vänta och se vad som händer tills på tisdag?

Berätta gärna om era erfarenheter kring småblödningar och oro. Kram

Med tanke på ditt tidigare missfall hade jag åkt in till gynakuten idag, istället för att må dåligt hela helgen.

Jag fick en störtblödning v 12 med förra barnet en fredag em. Det verkligen rann ur mig, men gyn tyckte de hade för mycket att göra och bokade in en tid på måndag fm. Den helgen var verkligen inte rolig, men på måndagen fick jag se en livs levande bebis med ett tickande hjärta, så det kan mycket väl gå vägen fastän man blöder rätt mycket!
  • miinellaa

Jag har varit in och ut lite på tråden och inte kommenterat så mycket men jag var inne här i början och skrev om mitt missfall 5 augusti i v.9 8+0 och att det blev en ny grav direkt utan mens imellan. Nu är jag 8+3 och fick en ljusrosa blödning inatt vid 3. Jag grät och nu efter att jag lyckats sova känner jag mig inställd på det värsta. Sjukanmälde mig från jobbet nu om det drar igång. Jag orkar inte med ett nytt missfall. Det förra började såhär det är därför jag reagerar så starkt för så lite.

Jag har inbokat vul och inskrivning på tisdag vilket lika gärna kunde vara om ett år, känns det som nu.

Det känns bara så jävla orättvist. Jag har varit gravid i 18 veckor med 2 olika foster och så ska jag bara stå här helt tom och eländig med all kärlek och längtan. Snälla låt det vara en helt vanlig blödning och att det lilla livet i magen får fortsätta...

Jag är rädd att det blir som förra gången och hela missfallet kom när jag var inne på gyn. Eller ska man bara bita sig i läppen och vänta och se vad som händer tills på tisdag?

Klart du ska åka in o kolla ! Gör det så får du lite lugn o ro tänk omdrt inte är något o du oroar dig i onödan o stressar . Stress e ju verkligen inte bra. Lycka till
  • Cherryay

Precis som för Tallbarr12 så fick jag en störtblödning, visserligen senare i grav, runt v 18, men läkaren sa genast när jag kom in att det var missfall eftersom jag blödde så mycket, de blev lagom chockade när de insåg att det inte alls var missfall, hon höll sig kvar i magen och fyller nu snart 11 år :)

Har haft blödningar i alla mina grav (inte denna än så länge, men övriga fyra) första gick bra, sen två missfall på rad och senaste gick också bra. Blödningar är ju väldigt vanligt men självklart blir man orolig när man mer än något annat vill att allt ska gå vägen <3
  • Jasmin Karlsson

Blä! Illamående! Kräktes imorse, har svårt att äta... Var glada ni som inte har symtom! Det behöver ju inte alls betyda att något är fel! Jag mådde inte såhär illa förra graviditeten, men då var det ju inte 2 (eller fler?) heller...

• fair

Inskrivning idag.

Hb, socker och blodtryck bra.

Rul inbokat till v 17+4. Bara 10 veckor kvar! =D

Hälsosamtal om ca 5 veckor. Eftersom jag fick högt blodtryck i samband med förra förlossningen kommer jag att få komma på tätare besök. Känns tryggt!

• missmissis
    Jasmin Karlsson skrev 2015-10-02 19:55:31 följande:

Blä! Illamående! Kräktes imorse, har svårt att äta... Var glada ni som inte har symtom! Det behöver ju inte alls betyda att något är fel! Jag mådde inte såhär illa förra graviditeten, men då var det ju inte 2 (eller fler?) heller...

Samma här! Mått sjukt illa. Inget morningssickness direkt. Dygnet runt-sickness. Värst kvällar efter jobbet. Då har jag känt mig förgiftad mer och bara kunnat ligga ner. Knappt röra mig och hulkat och kräkts omvartannat. Vidrigt. Min dotter har varit så orolig. "Mamma, mår lite illa bara, ingen fara".

Gick till vårdcentralen i torsdags och blev sjukskriven i två veckor! Trodde inte det va sant. Världens bästa läkare som sa "nu ska du tänka på dig och bara vila". Igår blev jag sjuk också med ont i halsen, hosta,feber och snuva. Känner mig så svag och ynklig. Vill vara stark. Också gjort IVF. Tänk om min blasto delat sig. Tanken har slagit mig...
Svar på tråden BF maj 2016