kicken skrev 2015-10-02 07:08:52 följande:
Är detta ett elakt skämt?
Jag har varit in och ut lite på tråden och inte kommenterat så mycket men jag var inne här i början och skrev om mitt missfall 5 augusti i v.9 8+0 och att det blev en ny grav direkt utan mens imellan. Nu är jag 8+3 och fick en ljusrosa blödning inatt vid 3. Jag grät och nu efter att jag lyckats sova känner jag mig inställd på det värsta. Sjukanmälde mig från jobbet nu om det drar igång. Jag orkar inte med ett nytt missfall. Det förra började såhär det är därför jag reagerar så starkt för så lite.
Jag har inbokat vul och inskrivning på tisdag vilket lika gärna kunde vara om ett år, känns det som nu.
Det känns bara så jävla orättvist. Jag har varit gravid i 18 veckor med 2 olika foster och så ska jag bara stå här helt tom och eländig med all kärlek och längtan. Snälla låt det vara en helt vanlig blödning och att det lilla livet i magen får fortsätta...
Hade ni åkt till gynakut?
Jag är rädd att det blir som förra gången och hela missfallet kom när jag var inne på gyn. Eller ska man bara bita sig i läppen och vänta och se vad som händer tills på tisdag?
Berätta gärna om era erfarenheter kring småblödningar och oro. Kram
Precis som för Tallbarr12 så fick jag en störtblödning, visserligen senare i grav, runt v 18, men läkaren sa genast när jag kom in att det var missfall eftersom jag blödde så mycket, de blev lagom chockade när de insåg att det inte alls var missfall, hon höll sig kvar i magen och fyller nu snart 11 år :)
Har haft blödningar i alla mina grav (inte denna än så länge, men övriga fyra) första gick bra, sen två missfall på rad och senaste gick också bra. Blödningar är ju väldigt vanligt men självklart blir man orolig när man mer än något annat vill att allt ska gå vägen <3