• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Nmm

Beräknad BF 12 maj. V9 8+1. 3dje försöket första va MA vecka 13 fostret var 9v skrapning januari alla symptom försvann och bad om en extra vul. Andra utomkveds vecka 5 mars vänstra äggledare ingen op vart behandlad med cellgift* och nu äntligen gravid igen mått sjukt dåligt och haft blödningar till och från sen vecka 6 är sjukskriven. Åkt till gynakuten varje gång ja börjat blöda och trott de värsta men bebisen hjärta tickar på???? Hade två dagar i veckan som var där alla symptom försvann, men nu e dom tillbaka men bokade endå en tid för vul på onsdag då jag e orolig för att nått har hänt som första gången. Livrädd för MA MF

• missmissis

Nmm: Å vad jobbigt. Hjärtligt välkommen till tråden "gravid efter IVF hösten 15" också. Lider med dig. Bra att du är sjukskriven!

• missmissis
    missmissis skrev 2015-10-03 18:13:11 följande:

Nmm: Å vad jobbigt. Hjärtligt välkommen till tråden "gravid efter IVF hösten 15" också. Lider med dig. Bra att du är sjukskriven!

Ojoj! Synd man inte kan radera sina egna inlägg. Tänkte fel Mnn, du skrev inget om IVF. Blanda ihop. Kan man redan skylla på "gravidhjärna"? :)
  • Pell

Oj nu åkte vi på förkylning delux jag och dottern. Kul med illamåendet också som slagit till. Tror jag vart dunderförkyld i början av förra grav också... Eller var det magsjuka då kanske. Kommer inte ihåg. Men så pissigt ynklig jag känner mig.

• missmissis
    Pell skrev 2015-10-04 10:54:18 följande:

Oj nu åkte vi på förkylning delux jag och dottern. Kul med illamåendet också som slagit till. Tror jag vart dunderförkyld i början av förra grav också... Eller var det magsjuka då kanske. Kommer inte ihåg. Men så pissigt ynklig jag känner mig.

Samma här. Inte kul. Blev också sjuk i början av förra graviditeten. Tänker att man är extra mottaglig/känslig nu när så mkt händer i kroppen. Syrran fick influensan när hon va i 2-3 månaden. Vidrigt. Tänker på det så känns min dunderförkylning bättre... :)

Krya på dig!
  • kicken

Hej tjejer! Tack för pepp och råd. Har lyckats utstå helgen utan att oroa mig för mycket. Imorgon får vi veta hur det ligger till..

Det känns så varmt och omtänksamt i den här tråden! En fristad att dela sina tankar, sina erfarenheter, glädje, oro och sorg. Jag hoppas verkligen att jag får skäl att fortsätta hänga här med er! Checkar in i morgon och berättar hur det gick på vul. Kram på er !

• tvetalan

Lycka till imorgon kicken, hoppas det går bra!

Här rullar dagarna på. Illamåendet är här för att stanna, dygnet runt. Är inte sugen på någonting så äter knappt - därmed ännu mer illamående. Är sjukt trött dessutom, sover en gång på dagen och sen somnar jag kl 20 med sonen. He he. Tråkig fru just nu men vad ska man göra. Hoppas denna jobbiga första period går över snabbt!

• evema

Jag mår också illa!

Började v. 6 och är nu i v.10 (9+5) så 4 veckor har jag mått dåligt konstant och spytt varje dag 3-15 gånger.... 2 "bra" dagar har jag haft och det var då jag bara spydde 3 gånger. Har varit sjukskriven från jobbet i 4veckor och som det verkar nu så kommer jag vara sjukskriven ett tag till då det inte verkar bli bättre. Var hos bm i tisdags, gjorde vul också. Vi såg två lika stora fostersäckar, i den ena såg man tydligt en liten plutt och i den andra en liten prick. Ultra-masinen var typ från stenåldern så hon sa att hon inte kunde få fram någon bra bild på den andra pricken. Nästa ultra blir 29/10 (v.12) då får vi nog med säkerhet veta om det är 1 eller 2!!!

• missmissis
    evema skrev 2015-10-05 13:37:34 följande:

Jag mår också illa!

Började v. 6 och är nu i v.10 (9+5) så 4 veckor har jag mått dåligt konstant och spytt varje dag 3-15 gånger.... 2 "bra" dagar har jag haft och det var då jag bara spydde 3 gånger. Har varit sjukskriven från jobbet i 4veckor och som det verkar nu så kommer jag vara sjukskriven ett tag till då det inte verkar bli bättre. Var hos bm i tisdags, gjorde vul också. Vi såg två lika stora fostersäckar, i den ena såg man tydligt en liten plutt och i den andra en liten prick. Ultra-masinen var typ från stenåldern så hon sa att hon inte kunde få fram någon bra bild på den andra pricken. Nästa ultra blir 29/10 (v.12) då får vi nog med säkerhet veta om det är 1 eller 2!!!

Å, spännande!! Men jobbigt att må så dåligt. Jag vet, är också sjukskriven sen förra veckan. Mår superilla och efter jobbet var det sängläge och inte röra en fena som gällde. Kräks ibland men står oftare och tokhulkar utan att det kommer nåt. Har tänkt tanken att jag också har två.. Vi har gjort IVF och satte in ett embryo men den kan väl dela sig!? På onsdag har vi vul-tid.
  • fair

Åååh!

Jag tog en kortison nässpray som man inte får ta när man är gravid. Tog två spray i varje näsborre men drog inte in det då jag kom på att jag borde kolla fass först. Snöt ut så mycket jag kunde när jag läst att man inte får ta.

Är i v 8+1 idag. Tror ni det är nån fara?! ????

Tar nasonex i vanliga fall då jag har en konstant nästäppa (fått det utskrivet av läkare). Detta var mommox som jag inte brukar ta men det är kortison det med så tänkte att det spelar ingen roll.... Men tydligen!

Svar på tråden BF maj 2016