• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Hajarna

Hello, vi ska på inskrivning imorgon och göra ett ultraljud, känns väldigt spännande. Så imorgon får vi se om vi räknat rätt :)

• Snelson

Åh jag är så löjligt glad för idag har mina symtom kommit tillbaka!! Nästan en hel vecka utan tecken på graviditet. Imorse kunde jag inte äta någon frukost och luchen kunde jag bara äta halva pga illamåendet. Konstigt nog är jag glad över att må illa igen :) v 7+4 idag.

• Jasmin Karlsson

Var inne på gynakuten idag pga blödning och magsmärtor (milda). Väntetid 8 timmar! Iallafall visade VUL 2 hinnsäckar (som förväntat, 2 embryon sattes in vid FET). Den ena med 1 foster och tickande hjärta och den andra med vad som såg ut att vara 2 tickande hjärtan men delad gulesäck?! Så jag är lättad förstås att allt såg normalt ut men känner mig förbryllad över om det skulle vara trillingar?! Läkaren sa att det var smått och svårt att se exakt. Har en bokad tid sedan tidigare för nytt VUL om 2 veckor...

• majbebis2016
    Jasmin Karlsson skrev 2015-09-29 21:58:14 följande:

Var inne på gynakuten idag pga blödning och magsmärtor (milda). Väntetid 8 timmar! Iallafall visade VUL 2 hinnsäckar (som förväntat, 2 embryon sattes in vid FET). Den ena med 1 foster och tickande hjärta och den andra med vad som såg ut att vara 2 tickande hjärtan men delad gulesäck?! Så jag är lättad förstås att allt såg normalt ut men känner mig förbryllad över om det skulle vara trillingar?! Läkaren sa att det var smått och svårt att se exakt. Har en bokad tid sedan tidigare för nytt VUL om 2 veckor...

Åhh va spännande! :D
  • Brinkly
    Jasmin Karlsson skrev 2015-09-29 21:58:14 följande:

Skönt att allt var ok, 3!!!! Wow! Grattis! Vilken vecka är du i?
  • Jasmin Karlsson
    Brinkly skrev 2015-09-30 17:13:34 följande:
    Skönt att allt var ok, 3!!!! Wow! Grattis! Vilken vecka är du i?
    V 7 enligt min uträkning men v 6 enligt läkarens mätningar av fostren.
    Det roliga var att hon berättade att hon såg ett foster med hjärtslag och jag frågade instinktivt direkt efter det andra. Kände hur de beskyddande moderskänslorna redan är igång, haha!
  • Brinkly
    Jasmin Karlsson skrev 2015-09-30 18:15:31 följande:

V 7 enligt min uträkning men v 6 enligt läkarens mätningar av fostren.

Det roliga var att hon berättade att hon såg ett foster med hjärtslag och jag frågade instinktivt direkt efter det andra. Kände hur de beskyddande moderskänslorna redan är igång, haha!

Haha jag den sätter igång direkt! Jag har tvillingar sen innan, såg dem på vul i v 6, nu är de redan 8 år!

Lycka till!
  • fair

Nån fler än jag som inte har riktiga symptom? Känner mig mest bara som att jag håller på att bli jättesjuk. Är trött också och ibland kommer lite illamående eller lite ont i brösten. Men inget mer. Ingen växtvärk ännu...

Nån som har lika?

• Pell
    fair skrev 2015-10-01 08:49:01 följande:

Nån fler än jag som inte har riktiga symptom? Känner mig mest bara som att jag håller på att bli jättesjuk. Är trött också och ibland kommer lite illamående eller lite ont i brösten. Men inget mer. Ingen växtvärk ännu...

Nån som har lika?

Jag! Fast jag blir djuriskt åksjuk (när jag själv kör... Precis som förra gången) annars har det inte varit mer än att jag är uppsvälld typ och halvhängig. Förutom förrgår då jag höll på att spy av att knyta blöjpåsen.
  • Mera76

Jasmin vad kul! Vi har gjort en FRysåterföring och tänkt att det skulle ju va helt otroligt om det delade sig. Men man tänker det är omöjligt!! Tänk om ena ägget verkligen delat sig när ni ändå fick 2 insatta!! Vi såg vårt på VUL i måndags, och det var 1 pickande hjärta

Svar på tråden BF maj 2016