• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Gladorolig

Varit på privat ultraljud i Sthlm idag hos Ultraljudsbarnmorskorna på Liljeholmen. Barnmorskan vi fick var så trevlig och förstående! När jag började bli lite ledsen då vi berättade om vårt MA förra gången så sa hon att "då kollar vi direkt nu". Sen satte hon igång och var mkt snabb med att säga att "här har vi ett hjärta som slår"!

Åhhh vad lyckliga vi blev! Hon pekade ut det på skärmen och vi såg verkligen hjärtat slå!!! Underbart, med tanke på hur det var sist... Vi har nu sett vårt lilla liv för första gången och hoppas så att det går bra nu framöver också <3

• skepparbarn
    MakeitHappen skrev 2015-10-08 17:31:24 följande:

Jag tror jag kommer får fler tider sen med pga mina två missfall tidigare...

Vad vare du bifogade? det funkade inte iaf..

Hoppas det. Jag har aldrig fått missfall så håller tummarna att det inte är så den hör gången heller. Bifogade skillnaderna på UL i vecka 8 oxh 11 :) Men den ville visst inte med
  • Pell

Från att ha mått extremt sjukt illa två dagar nu till att hux flux slå över till att jag behöver en kebabtallrik NUUU!! Och sen vakna upp när jag nyss somnat med tanken "skit vi har inget toastmackor hemma". Akut sugen på stekt ägg, korv och stekt macka. Vad hände???? Brukar inte gilla fet mat. Förra grav åt jag många billys pannpizzor i början (tycker egentligen inte alls att de är särskilt goda)

• Cherryay

...och nu slog foglossningen till, kom runt v 20 med första och v 13 med andra så var väl bara att vänta att den skulle smälla till tidigare denna gång, men v 8 var väl att ta i, hade ju hoppats klara mig till andra trimestern iaf :/

• MakeitHappen
    Gladorolig skrev 2015-10-08 20:08:09 följande:

Varit på privat ultraljud i Sthlm idag hos Ultraljudsbarnmorskorna på Liljeholmen. Barnmorskan vi fick var så trevlig och förstående! När jag började bli lite ledsen då vi berättade om vårt MA förra gången så sa hon att "då kollar vi direkt nu". Sen satte hon igång och var mkt snabb med att säga att "här har vi ett hjärta som slår"!

Åhhh vad lyckliga vi blev! Hon pekade ut det på skärmen och vi såg verkligen hjärtat slå!!! Underbart, med tanke på hur det var sist... Vi har nu sett vårt lilla liv för första gången och hoppas så att det går bra nu framöver också <3

Åh härligt :) Grattis!
  • MakeitHappen
    skepparbarn skrev 2015-10-08 20:32:02 följande:
    Hoppas det. Jag har aldrig fått missfall så håller tummarna att det inte är så den hör gången heller. Bifogade skillnaderna på UL i vecka 8 oxh 11 :) Men den ville visst inte med
    Nej det är inget jag önskar någon att gå igenom!

nej ibland vill det inte gå som en själv vill.. men jag har googlat lite på det så såg lite skillnad iaf :)

men det känns bara som en evig väntan.. 2 veckor till
  • kicken

Fick en blödning igår efter jobbet så det är nog ett MA igen iaf. Har gråtit floder hela kvällen och idag känner jag mig helt tom. Blödningen har upphört men förra missfallet tog 3 dagar innan det kom igång ordentligt så jag funderar på om jag ska gå och jobba eller ej. Just nu känns allt så jävligt. Tur att jag har min 2åring som håller mig sysselsatt. Jag vet inte om jag nånsin vill bli gravid igen efter det här.

Önskar er andra lycka till med era graviditeter

• skepparbarn
    MakeitHappen skrev 2015-10-09 05:18:42 följande:

Nej det är inget jag önskar någon att gå igenom!

nej ibland vill det inte gå som en själv vill.. men jag har googlat lite på det så såg lite skillnad iaf :)

men det känns bara som en evig väntan.. 2 veckor till

Nej det förstår jag.

Vår son dog i v 22 pga missbildningar så vi ska få göra massa för att se om bebis har samma. Men det syns tidigast i vecka 15 om möjligt, men säkrast i vecka 20. För tidigt kan ge missvisande resultat . Så för mig spelar det ingen roll hur många tidiga vi får egentligen. Det är det i vecka 20 man väntar på och herrejösses vilken tid det är dit.. Efter jul. Suck.

Hoppas allt är bra med er bebis i alla fall. Det tror jag starkt att det är. Känner du annorlunda nu än med missfallet? Dvs magkänslan? Jag kände att något var fel på vår son innan vi visste.
  • EmPe
    kicken skrev 2015-10-09 08:20:25 följande:

Fick en blödning igår efter jobbet så det är nog ett MA igen iaf. Har gråtit floder hela kvällen och idag känner jag mig helt tom. Blödningen har upphört men förra missfallet tog 3 dagar innan det kom igång ordentligt så jag funderar på om jag ska gå och jobba eller ej. Just nu känns allt så jävligt. Tur att jag har min 2åring som håller mig sysselsatt. Jag vet inte om jag nånsin vill bli gravid igen efter det här.

Önskar er andra lycka till med era graviditeter

Å nej, jag är ledsen för din skull:( Så jäkla elakt och orättvist att du ska behöva gå igenom det en gång till.. Önskar jag kunde säga något för att underlätta din smärta<3
  • kicken
    EmPe skrev 2015-10-09 10:22:52 följande:

Å nej, jag är ledsen för din skull:( Så jäkla elakt och orättvist att du ska behöva gå igenom det en gång till.. Önskar jag kunde säga något för att underlätta din smärta<3

Tack EmPe. Dina ord betyder mycket och det har varit roligt att följas åt såhär långt. Jag hoppas att allt går bra för dig nu och tack för ditt stöd <3
Svar på tråden BF maj 2016