• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • MakeitHappen
    Lilla duvan skrev 2015-10-08 07:22:35 följande:

Hej! Är i v 8+6 idag (enligt senast mens) är beräknad till 12/5-16.

Har känt mig jättekonstig några veckor, mycket mycket mensvärk, slocknat senast 20.00 på kvällarna, ja allmänt konstigt! Har tre barn födda år 2002, 2005, 2013. Ett fjärde barn alltså, kul tänkte jag när ja plussar... Nåväl, var på tidigt VUL igår och fick mitt livs chock! Det är två!!!

Nej meen va kul! :D haha vilken överraskning :D Grattis!
  • MakeitHappen
    skepparbarn skrev 2015-10-08 10:40:59 följande:
    Hon tar de tider som finns lediga antagligen. Och var glad för v 11! Då får du se mer av en bebis än i v 8 nör den ser ut som en ostkrok bara ;) Det är bara 2 veckor kvar. Håll dig tills dess. Det är värt det.
    Jag vet. :) Det känns bara som en evighet tills dess :) Men ska bli så kul!! :)
  • EmPe
    vantarpaettmirakel skrev 2015-10-08 17:03:04 följande:
    Hej! Beklagar ditt MA. Situationen är exakt samma för mig. Fick konstaterat MA idag jag också. Vilken vecka skulle du ha varit/är du i idag? Min gynläkare har/ska skicka remiss till att jag ska få medicinsk abort, dvs cytotec behandling. Usch vad det här är sorgligt :(
    Beklagar, lider med er:( Lycka till i fortsättningen. Kram
  • MakeitHappen
    skepparbarn skrev 2015-10-08 10:46:03 följande:

bifogar och ser om det funkar :))

Förra gången gjorde jag i vecka 9 och blev aningen besviken över hur lite man såg... den hör gången ska jag iväg på tisdag i 8+0 men eftersom jag får flera så spelar det ingen roll. Ska på i v 12 och 15, 17 och 20 också.
    Jag tror jag kommer får fler tider sen med pga mina två missfall tidigare...

Vad vare du bifogade? det funkade inte iaf..
  • MakeitHappen
    Louisehagg skrev 2015-10-08 11:08:14 följande:

Någon mer som har BF runt den 19/5. Första barnet och har så mycket frågor :)

Ja har Bf 18 eller 19/5 vad jag vet just nu iaf :) första barnet här med :)
  • EmPe
    kicken skrev 2015-10-08 13:05:46 följande:
    Okej! Det har du ju faktiskt rätt i. Igår blev jag väldigt illamående några gånger under dagen och jag hoppas att det är ett bra tecken. Det ska bli skönt att komma tillbaka till jobbet efter VAB å förkylning och få tänka på annat så att tiden fram tills nästa fredag går lite fortare! Hur långt gången är du nu?

Kraam
    Jag är i v 8+5. Inte ofta man blir glad över att må illa men i detta sammanhanget är det ju bra:) När ska du på återbesök?
  • vantarpaettmirakel
    Sajocawa skrev 2015-10-08 17:16:05 följande:
    Usch, vad tråkigt för dig med! Jag är i 9+6 idag så skulle gått in i vecka 11 imorgon, känns så trist att ha varit "gravid" i hela 70 dagar(!!!) utan att ha varit det egentligen. Jag var på ultraljud i vecka 6+0 också och såg ett "friskt" (normalstort) foster men ingen hjärtaktivitet, vilket lika gärna kunde ha varit för tidigt för att se utan konstigheter så tänkte aldrig ens tanken att något skulle va fel. Idag kunde man inte ens se något foster överhuvudtaget så antagligen hände det för många veckor sen då det hunnit "tas" upp av vävnaden runt omkring..
    Jag fick remiss, men hon nämnde skrapning i mitt fall, kanske för att det inte fanns nåt foster kvar utan bara andra rester av graviditet(?). Har dock märkt av lite blod på pappret nu på eftermiddagen så det kanske sätter igång nu när hjärnan och kroppen fått veta vad som hänt.
    Hur långt gången var du?
    Hoppas det går bra för dig i framtiden <3
    Jag förstår dig. Det känns så onödigt att gå runt och vara gravid utan att vara det. Känner mig lurad av kroppen... Jag skulle ha varit i ca 9+3 (vecka 10) idag. Hos mig syntes inte heller något foster. Det gjorde det inte heller i förra veckan då jag också var på vul. Men min gyn sa inget om skrapning. Får se vad de säger på gynmottagningen dit remissen ska skickas. Sa de något till dig om hur lång väntan det tar innan du får hjälp med missfallet? Oj då. Då kanske det hela sätter igång för dig på egen hand ändå. Tack! Önskar dig verkligen detsamma <3
  • Lizz85
    vantarpaettmirakel skrev 2015-10-08 18:20:07 följande:

Jag förstår dig. Det känns så onödigt att gå runt och vara gravid utan att vara det. Känner mig lurad av kroppen... Jag skulle ha varit i ca 9+3 (vecka 10) idag. Hos mig syntes inte heller något foster. Det gjorde det inte heller i förra veckan då jag också var på vul. Men min gyn sa inget om skrapning. Får se vad de säger på gynmottagningen dit remissen ska skickas. Sa de något till dig om hur lång väntan det tar innan du får hjälp med missfallet? Oj då. Då kanske det hela sätter igång för dig på egen hand ändå. Tack! Önskar dig verkligen detsamma <3

Beklagar er bådas ma.

Fick ett själv 2013. Upptäcktes i vecka 12+4 men fostret var inte större än vecka 8.

Fick tabletter. Allt kom ut och bara två månader senare blev jag gravid igen. Som slutade med en frisk pojke.

Hoppas ni får bli gravida igen snart. <3
  • Tausen

Är gravid med nummer två. Äntligen! tog några år innan maken gick med på att skaffa en till (har en tre-åring). Tror jag har bf runt den 21/5.

Har varit utomlands en vecka och nu har illamåendet satt igång...turkisk mat var inte alls lockande... :/

• Sajocawa
    vantarpaettmirakel skrev 2015-10-08 18:20:07 följande:
    Ja, jag känner mig så arg på att efter första ultraljudet fick jag en ny tid efter FYRA veckor, så jag gick fyra veckor utan något barn, när det hade räckt att be mig komma tillbaka efter en vecka och se om det såg bra ut då.. Nästa gång ska jag kräva noggrannare kontroll utan att behöva vänta flera veckor i onödan!

Men hon skickade remiss direkt och sa att de brukar va snabba och hör av sig inom 1-2 dagar redan. Får väl säkert nåt brev på måndag då antar jag...
Svar på tråden BF maj 2016