• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Allies
    Shandi skrev 2015-10-14 16:03:30 följande:

Och jag fick ett vidrigt besked förra veckan.
    Fostret som borde varit i v9-10  var bara ynka 14 mm plus att läkaren spg något oförklarligt på magområdet.

Jag som har berättat för alla men svurit över att mina gravsymptom varit svaga.

Nästa vul nästa tisdag. Är så nervös så jag skulle kunna dö nu!!
    Finns det solskenshistorier?

Vad jobbigt att få ett sådant besked Men vad sa läkaren? Du skriver att fostret borde ha varit i v. 9 - 10, vilken vecka motsvarade ditt? Fanns det hjärtljud? Jag hoppas att ni får ett positivt besked om en vecka. Styrkekramar!
  • Allies
    lovea01 skrev 2015-10-14 14:50:50 följande:

Tack för era svar!

Idag fick jag en liten brun flytning på morgonen men inget mer efter det alls och inte ont eller så men jag oroar ihjäl mig snart och väntan tills på måndag då ul är är olidlig:( försöker tänka positivt och göra saker för att tiden ska gå men svårt att släppa tanken på att det kanske kan vara något fel! Usch om man bara fick svar nuu så man kan släppa allt detta...

Fy, vad jobbigt med ovissheten...håller tummarna att ul på måndag kommer att se bra ut. All styrka till dig!!! Kram
  • Shandi
    Allies skrev 2015-10-14 16:12:42 följande:
    Vad jobbigt att få ett sådant besked Men vad sa läkaren? Du skriver att fostret borde ha varit i v. 9 - 10, vilken vecka motsvarade ditt? Fanns det hjärtljud? Jag hoppas att ni får ett positivt besked om en vecka. Styrkekramar!
    Ja vidrigt faktiskt! Han sa inte så mycket. Ville väl inte oroa mig antar jag. Han menade på att fostret var 1-2 veckor för litet. Ja hjärtat slog snabbt och fint, men det har man ju lärt sig att det inte är någon garanti... Bara att vänta.
    You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
  • Snelson
    Fialooop skrev 2015-10-14 16:30:21 följande:

Kub på tisdag! Ngn annan som gjort/ska göra det?

Jag ska göra kub. Lämnar blodprov på inskrivningen 22 okt och ultraljudet blir 4 nov. Ser redan fram emot det och samtidigt lite nervöst.
  • MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-10-14 15:49:46 följande:
    Roligt! :) ja förra gången kändes det riktigt långsamt, visserligen blir detta min tredje men äldsta är ju så stor att hon sköter sig själv :P men kan ju säga som så att även om dagar känns riktigt sega nu så är det ingenting mot hur sista månaden kommer kännas sen :P
    haha nej men säg inte så! :P
    Fast iofs vet folk som bara längtade att bli av med magen den sista stunden så kan nästan tänka mig hur segt det kommer va. :)
  • Cherryay
    MakeitHappen skrev 2015-10-14 18:07:03 följande:

haha nej men säg inte så! :P

Fast iofs vet folk som bara längtade att bli av med magen den sista stunden så kan nästan tänka mig hur segt det kommer va. :)

Finns en klockren text som säger allt: "Each month has an average of 30-31 days, except the last month of pregnancy which has 1453 days." :P
  • MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-10-14 20:28:35 följande:
    Finns en klockren text som säger allt: "Each month has an average of 30-31 days, except the last month of pregnancy which has 1453 days." :P
    hahaha! shit!
  • Cherryay
    MakeitHappen skrev 2015-10-14 21:10:00 följande:

hahaha! shit!

Det är så sant när man är där så det är skrämmande xD jag har ju som tur är inte behövt "gå över" med någon av mina två, men det är ju dessutom garanterat ännu värre, vill inte ens tänka på hur långsamt det måste kännas :0

Jag räknar ner till inskrivningen i v 12 och sen rul, vet inte när det blir än dock då vi får tiden hemskickad på posten, men gissar på först efter nyår tyvärr :/
  • Pell
    Cherryay skrev 2015-10-14 20:28:35 följande:
    Haha underbart citat
Svar på tråden BF maj 2016