• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-10-14 09:36:03 följande:
    Nej men sambons tvilling bor där så vi var faktiskt där över helgen :P
    Jasså trevligt.. :)
    Vilken vecka är ni i nu då ? :D
  • 90pettersson

Hur känner ni angående färga eller inte färga håret?

Jag har världens utväxt nu som skulle behöva fixas till men vet inte om jag vågar...

• Cherryay
    MakeitHappen skrev 2015-10-14 10:20:47 följande:

Jasså trevligt.. :)

Vilken vecka är ni i nu då ? :D

Är i v. 9, men dagarna går iaf fortare denna gång när jag har en liten hemma att ta hand om :)
  • Cherryay
    90pettersson skrev 2015-10-14 10:23:45 följande:

Jag har världens utväxt nu som skulle behöva fixas till men vet inte om jag vågar...

Jag färgar håret, gjort förut och kommer göra igen.
  • skepparbarn

Det är ofarligt att göra så jag gör det :)
  • myownworstenemy

Jag undviker det de första 12 veckorna. Sedan kommer jag nog färga det.
  • lovea01

Tack för era svar!

Idag fick jag en liten brun flytning på morgonen men inget mer efter det alls och inte ont eller så men jag oroar ihjäl mig snart och väntan tills på måndag då ul är är olidlig:( försöker tänka positivt och göra saker för att tiden ska gå men svårt att släppa tanken på att det kanske kan vara något fel! Usch om man bara fick svar nuu så man kan släppa allt detta...

• MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-10-14 11:21:10 följande:
    Är i v. 9, men dagarna går iaf fortare denna gång när jag har en liten hemma att ta hand om :)
    Men då är vi samma vecka :)
    hehe kan tänka mig det, själv tycker jag det går långsamt. säkert då för detta är första barnet. :)
  • Cherryay
    MakeitHappen skrev 2015-10-14 15:36:50 följande:

Men då är vi samma vecka :)

hehe kan tänka mig det, själv tycker jag det går långsamt. säkert då för detta är första barnet. :)

Roligt! :) ja förra gången kändes det riktigt långsamt, visserligen blir detta min tredje men äldsta är ju så stor att hon sköter sig själv :P men kan ju säga som så att även om dagar känns riktigt sega nu så är det ingenting mot hur sista månaden kommer kännas sen :P
  • Shandi

Och jag fick ett vidrigt besked förra veckan.
    Fostret som borde varit i v9-10  var bara ynka 14 mm plus att läkaren spg något oförklarligt på magområdet.

Jag som har berättat för alla men svurit över att mina gravsymptom varit svaga.

Nästa vul nästa tisdag. Är så nervös så jag skulle kunna dö nu!!
    Finns det solskenshistorier?

You always have the power to change your life, you just need to take the time for it.
Svar på tråden BF maj 2016