• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • missmissis
    mintuu skrev 2015-10-13 11:56:07 följande:

Min syster följer me, hela familjen ä så engagerade i denna graviditet så dom bråkar nästan om o få följa med haha:)

Skönt att höra! :)
  • Pell

Blir extremt frusen emellanåt. Brrr. Håret reser sig och det går ilningar genom kroppen. Nog för att jag är ganska frusen i normala fall men inte såhär. Vill minnas att jg blev varmare förra gav. Inte kallare.

Bm påminde mig om nog vart du ordentligt förkyld i början av förra grav också.. Och jo hon har nog rätt. Hostade dessutom i stort sett hela tiden tror jag (åtminstone vid ansträngning) - verkar va min grej.

Galet jobbigt att gömma det hela för min mamma (som ser det mesta, och verkar känna på sig redan innan vi själva visste) hon har frågat mig två ggr nu och jag är dålig på att ljuga men tror hon köpt det. Vi ska berätta när sambon kommer hem från jobb. Klär mig säckigt och hemskt för tycker redan att magen syns. Kan det synas så här tidigt???

• Tallbarr12
    Pell skrev 2015-10-13 12:44:04 följande:

Blir extremt frusen emellanåt. Brrr. Håret reser sig och det går ilningar genom kroppen. Nog för att jag är ganska frusen i normala fall men inte såhär. Vill minnas att jg blev varmare förra gav. Inte kallare.

Bm påminde mig om nog vart du ordentligt förkyld i början av förra grav också.. Och jo hon har nog rätt. Hostade dessutom i stort sett hela tiden tror jag (åtminstone vid ansträngning) - verkar va min grej.

Galet jobbigt att gömma det hela för min mamma (som ser det mesta, och verkar känna på sig redan innan vi själva visste) hon har frågat mig två ggr nu och jag är dålig på att ljuga men tror hon köpt det. Vi ska berätta när sambon kommer hem från jobb. Klär mig säckigt och hemskt för tycker redan att magen syns. Kan det synas så här tidigt???

Jag är också mycket mer frusen denna gången och var varmare än vanligt förra graviditeten!
  • josselitoo

Kan bara hålla mer er andra. Fryser hela tiden och illamående hela dagarna :/ driver salong och ska vara trevlig mot alla. Inte det lättaste med illamående upp i halsen. Bf 25/5 om allt går som det ska :)

• mintuu

Här är den lilla krabaten, vilken lycka att se hon/han, är visst i 11+5 va dom mätte nu, :)

• MakeitHappen
    mintuu skrev 2015-10-13 18:32:00 följande:

Här är den lilla krabaten, vilken lycka att se hon/han, är visst i 11+5 va dom mätte nu, :)

Åh den var rätt stor ju :)
    kul att allt såg bra ut och spännande att hoppa fram en vecka :)
  • Liverbird91
    missmissis skrev 2015-10-13 11:02:35 följande:
    Lycka till idag. Synd inte sambon följer med som stöd för dig. Är så skönt att ha nån att hålla i handen och dela glädjen med. Kanske ngn annan kan?
    Missmissis: med tanke på att du är sjukskriven antar jag alltså att din chef redan vet om att du väntar barn? Jag är lite orolig att berätta för min chef,framförallt såhär tidigt.
  • Cherryay
    MakeitHappen skrev 2015-10-14 09:25:01 följande:

Någon från Halland - Varberg ? :)

Nej men sambons tvilling bor där så vi var faktiskt där över helgen :P
  • 90pettersson
    evema skrev 2015-10-13 12:08:53 följande:

Jag var in till akuten sö-mån natt pågrund av att jag spydde upp exakt allt jag försökte äta på söndagen. (Har annars också spytt 3-15 ggr/dag under en månads tid) På kvällen började det krampa i övermagen och kunde inte gå rakt. Låg bara i fosterställning i sängen. I akuten fick jag dropp och smärtstillande direkt i blodet. UL gjordes för att se om bebisen hade det bra, såg en liten krabat som viftade med händerna <3 fick åka hem på mån morgon och efter det har jag faktiskt bara spytt (ursäkta ) 1 gång men illamåendet håller i sig.

Kämpa på alla med och utan illamående, i slutändan får man nog världen bästa belöning (om allt bara går bra)

Usch vad hemskt! Hoppas ditt illamående avtar snart så du slipper spy så mycket.

Härligt att få se den lilla krabaten! :)
Svar på tråden BF maj 2016