• RobzMarley

FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!

Hej!

Testade positivt igår kväll med nummer 4! Känns galet, kul, läskigt!

En fyra är ändå en för mycket enligt normen. Det är inte så att jag väntar mig massa glädjerop från min omvärld.

Här kan vi dela frågor, tankar och känslor.

Jag har pojke född -06, pojke född -07 och flicka född -12.

Killarna har en annan pappa och bor bara hos oss varannan vecka. Så varannan vecka är vi fem och varannan tre. Nu sex st! ????

• Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!
  • Bibi84

Här har det regnat nu i 3 dagar, men jag tycker det är så mysigt, älskar regn. Imorgon kommer mannen hem från Indien, blir väldigt skönt. 

Kom på att jag borde packa ned bröstskolden om jag får en bebis som är snuttig. Napp har jag packat, men kommer ihåg att den sista gången jag började amma så var jag smart nog att börja använda bröstskold andra dagen på bb. visste ju inte om något sånt med dom två första. hahaha....det värsta var när man var så himla sårig på niplene att man fasade för att amma pga. smärtan. Men nu har jag funnit trixet. Vetekudde på brösten först och SÅ ammeskold.

• Bibi84
    Sa adjö till en del av slemproppen idag, har haft 4-5 förvärkar utöver dagen och molvärk, så får se vad det leder till. Kanske fl inte är långt ifrån ändå. :)

men....kan ju vara veckor till.....
  • Niyoh81

Igår så pratade vi ut. Sa precis vad ja kände och tycktr om allt som varit i helgen. Såg på honom att han skämdes masssor. Bad om ursäkt och sa att de aldrig skulle upprepas igen. Sa även att just nu är min tillit väldigt lågt och han har mycket att bevisa framöver. Krävde oxå att ett faderskapstest ska göra enbart för att ha på papper om han skulle säga nå annat. Idag har han varit väldigt kärleksfull och omtänksam.

Är fortfarande väldigt sårad över hans beteende om kommer ta ett tag innan ja kan förlåta han helt.

Hela denna helg har varit asjobbig. Redan lördags fick ja värk under magen och sen haft väldigt mycje mensvärk och tryck neråt. Idag på jobbet har de känts som bebis ska komma ut genom rumpan. Nu när ja duscha kände ja bara lite lätt å då han ja få in 2 fingrar i tappen och känner vad ja tror är huvudet men även som en hinna typ som buktar ut. Betyder de att tappen har utplånats å öppen? Går in i v.35 i morgon.

• RobzMarley
    lima76 skrev 2016-05-23 09:00:13 följande:
    Onsdag! Tänk att vi är nästan framme ändå!! Jag har 15 dagar kvar idag. En intensiv längtan blandat med en känsla av att jag inte är riktigt redo än :D

Min ena dotters gymnastik har sommaruppehåll redan och den andra har typ två ggr kvar på sin dans sen är det paus med träningar för oss! Vill starta lillan  på simskola till hösten men i sommar vill jag gå utan måsten. Det är bara alltid så mkt som händer i maj, denna veckan har vi utvecklingssamtal, klassträff med grillning och kalvinknatet..

Jag ska antagligen fota en liten nyfödd bebis i morgon. Det ska bli jättemysigt, hoppas bara att jag orkar..
    Jag känner mig inte heller redo. Liksom att jag inte förstått riktigt. Kanske därför det inte kommit igång än här. Konstigt. Man borde ju veta när man väntar fjärde liksom. Sen har jag tänkt att allt stannar runt mig. Mamma ringde innan o bjöd på middag på söndag. Mors dag. Jag tänkte ja men vi kanske inte kan. Och inte då att jag föder just då. Och killarnas matcher. Jag bara suckade tänkte shit.. Verkligen kom igen.

Skönt att dina redan har sommar uppehåll. Mina två stora har vars två träningar plus matcher om helgerna. O då har de bara fotboll just nu.

Men, skönt att ha planer ändå. Så har vi haft nu. Grillkväll m förskola oxh skola. De har haft konsert med mera. Allt har vi kunnat gå på vilket känns akönt. Liksom inte missat ngt. Men jag bokade medvetet lite för att haha. Dels få tiden att gå.

Hoppas du får vila så fu orkar oxkså!! Låter jättemysigt med baby fotografering! <3
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-23 12:22:56 följande:

Här har det regnat nu i 3 dagar, men jag tycker det är så mysigt, älskar regn. Imorgon kommer mannen hem från Indien, blir väldigt skönt. 

Kom på att jag borde packa ned bröstskolden om jag får en bebis som är snuttig. Napp har jag packat, men kommer ihåg att den sista gången jag började amma så var jag smart nog att börja använda bröstskold andra dagen på bb. visste ju inte om något sånt med dom två första. hahaha....det värsta var när man var så himla sårig på niplene att man fasade för att amma pga. smärtan. Men nu har jag funnit trixet. Vetekudde på brösten först och SÅ ammeskold.

Ibland är regn härligt. Sommarregn främst :)

Ah, är det det skyddet liksom? Aldrig provat. Har en salva som funkat bra som jag smörjt i preventivt syfte.

Skönt att mannen är hemma!!
  • RobzMarley
    Bibi84 skrev 2016-05-23 19:08:31 följande:

Sa adjö till en del av slemproppen idag, har haft 4-5 förvärkar utöver dagen och molvärk, så får se vad det leder till. Kanske fl inte är långt ifrån ändå. :)

Oj hoppas det lägger sig. Kan ju vara bra om bebis stannar lite till
  • RobzMarley
    Niyoh81 skrev 2016-05-23 21:01:47 följande:

Igår så pratade vi ut. Sa precis vad ja kände och tycktr om allt som varit i helgen. Såg på honom att han skämdes masssor. Bad om ursäkt och sa att de aldrig skulle upprepas igen. Sa även att just nu är min tillit väldigt lågt och han har mycket att bevisa framöver. Krävde oxå att ett faderskapstest ska göra enbart för att ha på papper om han skulle säga nå annat. Idag har han varit väldigt kärleksfull och omtänksam.

Är fortfarande väldigt sårad över hans beteende om kommer ta ett tag innan ja kan förlåta han helt.

Hela denna helg har varit asjobbig. Redan lördags fick ja värk under magen och sen haft väldigt mycje mensvärk och tryck neråt. Idag på jobbet har de känts som bebis ska komma ut genom rumpan. Nu när ja duscha kände ja bara lite lätt å då han ja få in 2 fingrar i tappen och känner vad ja tror är huvudet men även som en hinna typ som buktar ut. Betyder de att tappen har utplånats å öppen? Går in i v.35 i morgon.

Vad bra att ni fick pratat ut ordentligt. Förstår du har haft en tuff helg... Bra att ni gör ett test då så du har det liksom. Galet att hålla på så med en höggravid fru... Oavsett. OANSVARIGT.

Vad som är jättesvårt.. Men når du så bra att du känner livmoderMunnen? Jag hade ringt fl eller bm bett om undersökning. Sagt du känt tryck o svarar utsatt för extrem stressa osv. Så de får ta o kolla. Jag når oftast inte min livmodertapp särskilt bra. Tycker den rör sig lite o vissa dagar når jag bättre.
  • lima76
    RobzMarley skrev 2016-05-23 21:13:02 följande:
    Jag känner mig inte heller redo. Liksom att jag inte förstått riktigt. Kanske därför det inte kommit igång än här. Konstigt. Man borde ju veta när man väntar fjärde liksom. Sen har jag tänkt att allt stannar runt mig. Mamma ringde innan o bjöd på middag på söndag. Mors dag. Jag tänkte ja men vi kanske inte kan. Och inte då att jag föder just då. Och killarnas matcher. Jag bara suckade tänkte shit.. Verkligen kom igen.

Skönt att dina redan har sommar uppehåll. Mina två stora har vars två träningar plus matcher om helgerna. O då har de bara fotboll just nu.

Men, skönt att ha planer ändå. Så har vi haft nu. Grillkväll m förskola oxh skola. De har haft konsert med mera. Allt har vi kunnat gå på vilket känns akönt. Liksom inte missat ngt. Men jag bokade medvetet lite för att haha. Dels få tiden att gå.

Hoppas du får vila så fu orkar oxkså!! Låter jättemysigt med baby fotografering! <3
    Just fotboll har jag varit rätt lättad att ingen av tjejerna fastnat för :D  Det verkar krävas så himla mycket engagemang runtomkring. Stora tjejen gick på simning ett tag och där var lite samma, man skulle vara väldigt tillgänglig, sälja saker och baka saker osv..

Tänk, på söndag har du kanske en ny anledning att firas på mors dag <3

Nu ska jag förvandla mitt storarum till foto-studio inför imorgon.. Ska bli så mysigt att få snusa lite sprillans ny bebis, även om det inte är min egen...
  • lima76
    Niyoh81 skrev 2016-05-23 21:01:47 följande:

vad skönt om det ordnar sig.

Ang tappen så har jag ingen aning :D jag försökte känna efter lite efter att flera här inne sa att de kunde känna huvudet men jag tyckte inte att jag kände ngt speciellt.. men att kolla med din bm är kanske ingen dum idé?
  • lima76
    Bibi84 skrev 2016-05-23 19:08:31 följande:

min har nog också börjat släppa lite, tror jag.. har egentligen aldrig märkt av det förrän under förlossningen förut.. men annars inga tecken här.. 

vecka 37+5
Svar på tråden FJÄRDE barnet vår/sommar 2016!!!